دستگاه های اجرایی استان همدان برای بهبود محیط کسب و کار کوشش نمایند

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، سیدناصر محمودی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته پایش و بهبود محیط کسب و کار استان همدان که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو کمیته در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان برگزار گردید، اظهارداشت: یکی از اولویت های راهبردی و اصولی وزرات امور اقتصادی و دارایی، بهبود و پایش محیط کسب و کار در کشور است و پیگیری این موضوع وظیفه اصلی دستگاههای اجرایی در هر استان است.

دستگاه های اجرایی استان همدان برای بهبود محیط کسب و کار کوشش نمایند

وی بابیان اینکه در استان همدان در دوره فعالیت دولت یازدهم و ودوازدهم اقدامات خوبی در حوزه بهبود محیط کسب و کار انجام شده است، گفت: در این راستا کسب اطلاعات و دانش و درک محیط کسب و کار جزئی از مدیریت راهبردی هر دستگاه اجرایی است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه هدف رویایی با فرصت های بالقوه و شناسایی قوانین مخل کسب و کار است تا فرآیندهای اخذ مجوز سرمایه گذاری در استان همدان تسهیل گردد، گفت: خوشبختانه در وزارت اقتصاد شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم که از مهمترین موارد می توان به راه اندازی 4 سامانه دادور، یاور، سام و نما اشاره نمود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که جامعه اطلاعاتی جهانی WSIS از چهار سامانه مذکور، سه سامانه سام، دادور و نما را برای انتخاب 5 پروژه برتر و موفق جهان به رای گیری گذاشته است، گفت: انتخاب هرکدام از این پروژه ها در سطح بین المللی می تواند رتبه کسب و کار کشور را بهبود ببخشد.

وی از نمایندگان دستگاه های اجرایی درخواست کرد به عنوان یک تکلیف ملی، به سایت جامعه اطلاعاتی جهانی مراجعه نموده و به پروژه های مذکور رای دهند.

نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان ضمن تاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار کشور، گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در این راستا تاکنون جلسات متعدی در خصوص کسب و کار به صورت مستمر برگزار و دستگاههای اجرایی استان همدان را موظف نموده تا نماینده ثابت و مطلع در این حوزه را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان معرفی نمایند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری بین دستگاههای اجرایی استان همدان در حوزه کسب و کار یادآورشد: باید بتوانیم با یاری یکدیگر فضای کسب و کار را در استان و در کشور ارتقاء دهیم که این امر مهم مستلزم هم اندیشی و همفکری بیشتر در این زمینه است.

در ادامه این نشست تخصصی کارشناس پایش شاخص های محیطی کسب و کار اداره کل، اطلاعاتی را در خصوص پایگاه اطلاع رسانی اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی WSIS 2019 و نحوه رای دهی به سامانه های سام، دادور و نما در سایت اجلاس برای نمایندگان کسب و کار دستگاههای اجرایی استان ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 186

به "دستگاه های اجرایی استان همدان برای بهبود محیط کسب و کار کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های اجرایی استان همدان برای بهبود محیط کسب و کار کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید