از رفتار AFC و فیفا ناراحت هستیم، از انتخاب وکیل مسی بی خبرم!

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، مهدی علی نژاد در خاتمه نشست هم اندیشی روسای فدراسیون ها، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها درباره مسائل مختلف بخصوص فوتبال پاسخ داد.

از رفتار AFC و فیفا ناراحت هستیم، از انتخاب وکیل مسی بی خبرم!

* آقای علی نژاد! چرا بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال و اصلاح این اساسنامه شفاف سازی نمی گردد؟

- فیفا و کنفدراسیون آسیا ایراداتی را از اساسنامه ایران گرفته بودند. یکی از این ایرادات مربوط به حضور وزیر ورزش و معاون وزیر در مجمع بود که پذیرفتیم وزیر و معاون حق رای نداشته باشند. بحث دیگر، تعریف فدراسیون بود که الزامات قانونی را خاطرنشان کردند. منتظر پاسخ بودیم. همچنین درباره شرایط کاندیداها هم بود که در حال گفتگو بودند. تقریباً تمام مواردی که مدنظر فیفا و کنفدراسیون آسیا بود انجام شد. حدود یک ماه و نیم پیش وبیناری بود که قرار بود پاسخ بدهند ولی پاسخی دریافت نکردیم. فیفا و کنفدراسیون آسیا باید زودتر پاسخ بدهند. این تعلل منطقی نیست. وزارت ورزش ایران هم به شدت از این نوع رفتاری که انجام می گردد، ناراحت است. وقتی تمام دیدگاه ها توسط فدراسیون فوتبال برآورده شده است.

* پس این وقت کُشی در اصلاح اساسنامه از طرف ایران نیست؟

- به هیچ وجه.

* درباره برکناری احمد سعادتمند از مدیرعاملی استقلال شرح بدهید.

- آقای سعادتمند توسط هیات مدیره از مدیرعاملی کنار گذاشته شد. سرپرست جدید را هم بلافاصله منصوب کردند. باید اقداماتی صورت بگیرد. هیات مدیره هم برای برطرف مسائل اقدام می نماید.

* آیا هیات مدیره استقلال در انتخاب سعادتمند اشتباه نکرد؟

- متوجه منظورتان نمی شوم.

* به صورت کلی منظورم این است که سعادتمند که کارمند وزارت ورزش بود در بخش استخدام مربی و بازیکن خارجی از سیاست های وزارت تبعیت نکرد و این مسئله به ضررش تمام شد؟

- راستا سعادتمند در استقلال خوب بود ولی بعداً مسائلی پیش آمد. در همه جهان این اتفاق می افتد. اگر هیات مدیره مدیرعاملی را انتخاب کرد قرار نیست تا قیامت با هم کار نمایند. راستای که هیات مدیره در نظر داشت را آقای سعادتمند نرفت.

* بعد از ورود سازمان های قضایی به پرونده ویلموتس قرار شد از حساب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این پول پرداخت گردد؟

- چه کسی این قرار را گذاشت؟

* این موضوع در رسانه ها و حتی از طرف سازمان بازرسی عنوان شد.

نه به این شکل نیست. این حرف ها غلط است. هرچیزی یک قاعده ای دارد. خیلی حرف ها زده می گردد. من جوابگوی صحبت های دیگران نیستم. موضع ما در پرونده ویلموتس این است که باید به فدراسیون یاری کنیم رای اولیه در دادگاه عالی ورزش شکسته گردد. از معاونت حقوقی ریاست جمهور و مرکز حمایت حقوق ریاست جمهور هم یاری خواستیم تا در این داستان ورود نمایند و فدراسیون بتواند رای را بشکند. درباره بحث های جانبی هم تحقیقاتی انجام شده بود. همین را هم فدراسیون فوتبال به فیفا و کنفدراسیون آسیا خاطرنشان کرد و دخالتی نبوده است. باید مسئولانه سئوال کنید و من هم باید مسئولانه جواب بدهم تا منافع کشور به خطر نیافتد.

* آیا صحت دارد وکیل لیونل مسی پرونده ویلموتس را از طرف ایران در دادگاه عالی ورزش پیگیری می نماید؟

- وکیلش کیست؟ من خبر ندارم.

* شرایط انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی به کجا رسید؟

- در تمام فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می گردد، ثبت نام ها را آغاز کردیم. فدراسیونی نداریم که ثبت نامش انجام نشده باشد. اسامی به مراجع ذیصلاح رفته است. هر موقع اعلام نمایند انتخابات را برگزار می کنیم.

* درباره هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که تعدادش 5 نفر نیست تصمیمی گرفته نشده است؟

- اینکه 5 نفر یا 4 نفر هیات مدیره باشند دغدغه نیست. دغدغه این است شرایط پرسپولیس به سامان باشد.

* در خصوص پرونده ویلموتس تعییناً وکیل خاصی انتخاب شده است و احتمال برد ایران را چقدر می دانید؟

- وکیل خارجی را تغییر داده اند و در حال انتخاب وکیل خارجی و داخلی هستند. چند گزینه مطرح است. بحثی به نام تضاد منافع است که داریم چک می کنیم. ان شاءالله ظرف چند روز آینده تعیین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1306

به "از رفتار AFC و فیفا ناراحت هستیم، از انتخاب وکیل مسی بی خبرم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رفتار AFC و فیفا ناراحت هستیم، از انتخاب وکیل مسی بی خبرم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید