کمیسیون اروپایی از مخالفت جدی انگلیس با تمدید دوران گذار اطلاع داد

به گزارش مسافرت رو، کمیسیون اروپایی مسئله تمدید دوران گذار پسا برگزیت با توجه به مخالفت جدی انگلیس با این موضوع را ممکن ندانست و در این باره ابراز ناامیدی کرد.

کمیسیون اروپایی از مخالفت جدی انگلیس با تمدید دوران گذار اطلاع داد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، کمیسیون اروپایی تمدید تاریخ دوران گذار پسا برگزیت که تا آخر امسال میلادی مقرر شده است را مسئله ای از روی میز برداشته شده ارزیابی کرد.

ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپایی بیان کرد که انگلیس روز آدینه در نشست اعضای مسئول درباره برگزیت بار دیگر به مخالفت خود با تمدید دوران گذار برای انجام مذاکرات درباره روابط آینده بین بروکسل- لندن تاکید نمود. این مقام اروپایی تاکید نمود که به نظر من این قطعا خاتمه بحث است.

به این ترتیب فشارها برای دستیابی به توافقی درباره مناسبات آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا خاتمه امسال میلادی افزایش پیدا می نماید.

انگلیس آخر ژانویه امسال میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شد. این کشور در دوران گذار پسا برگزیت همچنان در بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی باقی می ماند. اتحادیه اروپا خواهان تمدید دوران گذار است تا زمان بیشتری برای دستیابی به تواقی با لندن بیابد. اما انگلیس به شدت مخالف این مسئله است و بسیاری از مقام های این کشور در اظهار نظرهای مختلفی بارها بر این موضع خود تاکید نموده اند.

در دوران گذار هیچ توافقی درباره مناسبات آینده بین انگلیس و بروکسل شکل نگیرد جدایی اقتصادی سخت با بسیاری موانع تجاری انتظار می رود.

ماروس سفکوویچ گفت: من بر موضع اروپا برای باز بودن درباره مسئله تمدید دوران گذار تاکید نموده ام، اما مایکل گوو مذاکره نماینده انگلیس واضح تر از این نمی توانست موضع رد خود در این باره را اعلام کند.

این مقام اروپایی تاکید نمود که مذاکره نماینده انگلیسی این را به عنوان وعده دولت انگلیس در مبارزات انتخاباتی به شهروندان توجیه نموده و بسیار واضح و روشن موضع خود در این باره را اعلام نموده است.

گوو در پیامی توئیتری بیان کرد که در مذاکرات با معاون کمیسیون اروپایی رسما بر این مسئله تاکید نموده که انگلیس دوران گذار را تمدید نخواهد کرد. وی در این باره گفته است: ما در اول ژانویه سال 2021 کنترل را دوباره در دست خواهیم گرفت و استقلال سیاسی و اقتصادی خود را دوباره بدست می آوریم.

نشست روز آدینه، آخرین جلسه منظم کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا و انگلیس برای تصمیم گیری نهایی درباره تمدید دوران گذار بود.

رهبران اتحادیه اروپا برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای روز دوشنبه توافق نموده اند تا بتوانند به نتیجه ای درباره مذاکرات تا به حال صورت گرفته دست یابند. هر دو طرف در این باره با هم اتفاق نظر دارند که تا کنون کم تر پیشرفتی در این مذاکرات به دست آمده است.

چهار دور مذاکرات مهم بعد از برگزیت هیچ موفقیتی در دستیابی به توافقی درباره مناسبات آینده تجاری بین لندن و بروکسل نداشته است.

رسانه های انگلیسی این هفته گزارش دادند که بانک انگلیس در حال حاضر به موسسات اقتصادی بومی توصیه می نماید تا آمادگی خود برای شکست مذاکرات را تقویت نمایند.

میشل بارنیر، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت چندی پیش هم در مصاحبه با سایت رادیو آلمان انتقاد شدیدی به موضع انگلیس در مذاکرات پسا برگزیت وارد نموده و گفت: موضع انگلیسی ها این است که ما خروج از اتحادیه اروپا را می خواهیم و در عین حال می خواهیم همه مزایا را حفظ کنیم. بارنیر خواهان واقع بینی بیشتر از طرف انگلیس شده و گفت: انگلیسی ها نفهمیده اند و یا نمی خواهند بفهمند که برگزیت برای آن ها همراه با عواقبی است. برای اتحادیه اروپا مهمترین نکته شرایط رقابت برابر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1121

به "کمیسیون اروپایی از مخالفت جدی انگلیس با تمدید دوران گذار اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی از مخالفت جدی انگلیس با تمدید دوران گذار اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید