کرونا در اروپا، از نگرانی مقامات درباره توسعه ویروس دلتا تا درخواست برکناری وزیر بهداشت انگلیس

به گزارش مسافرت رو، مقامات اتحادیه اروپا به شدت نگران توسعه چشمگیر ویروس جهش یافته هندی هستند و وزیر بهداشت انگلیس هم به علت نقض قواعد کرونایی عذرخواهی نموده و البته درخواستها برای استعفا را رد نموده است.

کرونا در اروپا، از نگرانی مقامات درباره توسعه ویروس دلتا تا درخواست برکناری وزیر بهداشت انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه پیامدهای سیاسی اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

هشدار کمیسیون اروپایی درباره توسعه ویروس جهش یافته دلتا در اروپا

نتایج تازهترین اخبار کرونا از اروپا نشان می دهد که اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی درباره توسعه ویروس جهش یافته هندی در اروپا هشدار داده است.

وی روز آدینه بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما نگران ویروس دلتا هستیم. این ویروس در حال حاضر در انگلیس ویروس غالب بوده و بعلاوه در اتحادیه اروپا به صورت روزافزون در حال توسعه است. خبر خوب این است که یک واکسیناسیون دوگانه در برابر این ویروس بسیار موثر است. یک واکسیناسیون ساده حداقل خطر بیماری های جدی را کاهش می دهد.

رئیس کمیسیون اروپایی در عین حال خواهان بیداری شده و اعلام نمود که اقداماتی مانند استفاده از ماسک و رعایت حداقل فاصله گذاری باید مراعات گردد. وی اضافه کرد: ضمناً ما باید واکسن بزنیم و واکسن بزنیم و واکسن بزنیم.

وی تاکید نمود که بیش از 420 میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل داده شده و تقریبا 60 درصد مردم این اتحادیه علیه کرونا واکسینه شده اند.

واکسیناسیون بیش از 50 درصد شهفرایندان آلمانی

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان حدود یک سوم شهفرایندان این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (آدینه) اعلام نموده است. بر این اساس حدود 44 میلیون نفر (52.9 درصد) حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. 28.3 میلیون نفر(34.1 درصد) هم کاملا علیه این ویروس واکسینه شده اند.

متخصصان آلمانی واکسیناسیون سوم برای افراد مسن را توصیه می نمایند

متخصصان برجسته آلمانی هم واکسیناسیون سوم را برای بعضی گروه های خاص از جمله افراد مسن توصیه نموده اند. مطالعات بعضی کارشناسان آلمانی نشان داده است که افراد بالای 80 سال حتی بعد از انجام واکسیناسیون دوم هم واکنش ایمنی پایینی دارند.

انتقاد مجدد آلمان از برگزاری فینال مسابقات قهرمانی اروپا در لندن

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم با دید انتقادی به برگزاری مسابقات فینال قهرمانی فوتبال اروپا در انگلیس می نگرد. وی این را با توجه به توسعه ویروس هندی در انگلیس ایده خوبی ندانسته و گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی در این کشوردر حال توسعه است و عامل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان است.

کاهش محدودیت های سفر برای همه مسافران واکسینه شده از بیشتر کشورهای ثالث در آلمان

دولت آلمان هم محدودیت های سفر برای همه افراد کاملا واکسینه شده از بیشتر کشورهای ثالث غیر اروپایی را لغو می نماید. بر این اساس هم سفرهای توریستی و هم سفرهای دیگر برای مسافران واکسینه شده از بسیاری کشورها امکان پذیر است. پیش شرط آن یک واکسیناسیون کامل با واکسنی است که در اتحادیه اروپا تایید شده باشد.

تنها مسافرانی که در فهرست کشورهای ویروس های جهش یافته قراردارند از این طرح مستثنی هستند.

کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در کشور آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 774 مورد تازه ابتلا به کرونا خبر داده است که تعداد آن ها 302 مورد کم تر از همین روز در هفته گذشته است. به این ترتیب نرخ مبتلایان تازه به ازای هر 100 هزار نفر به 6.2 کاهش پیدا نموده است. 62 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان اقدامات ضد کرونایی در مدارس تا سرانجام سال 2022 را لازم دانست

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان خواهان در پیش دریافت اقدامات حمایتی در مدارس تا سرانجام سال آینده میلادی شده و گفت: ما پیشنهاد می کنیم که همچنان در مدارس تست کرونا صورت گرفته و از ماسک استفاده گردد. وی با توجه به شرایط فعلی در این کشور انجام این اقدام را تا بهار سال آینده ضروری دانست. وی افزایش موارد ابتلا به کرونا در مدارس را پیش بینی نموده و گفت: چگونگی فرایند این پاندمی به رفتارهای ما بستگی دارد. بخصوص باید در محیط های داخلی از ماسک استفاده گردد.

وی ابراز اطمینان کرد که در پاییز و زمستان دوباره موارد ابتلا به کرونا افزایش پیدا خواهد نمود.

ابراز نگرانی آلمان درباره بی تاثیر شدن واکسن ها علیه ویروس های نوظهور

لوتار ویلر بعلاوه تاکید نمود که تا به حال هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که واکسن های تا به حال تایید شده علیه ویروس جهش یافته دلتا موثر نیستند. وی اضافه کرد: اما ما مطمئنا نگران هستیم چرا که انواع تازه این ویروس دائما در حال ظهور هستند.

تمدید محدودیت های کرونایی در مجلس آلمان

با وجود کاهش موارد ابتلا به کرونا در آلمان اما مجلس این کشور همچنان به قواعد ضد کرونایی خود از جمله تشکیل جلسات با بیش از یک سوم افراد پایبند است.

فهرست کشورهای سبز کرونایی برای انگلیس طولانی می گردد

انگلیس هم فهرست کشورهای سبز که ورود مسافران از این کشورها بدون محدودیت امکان پذیر است را توسعه می دهد. وزیر حمل و نقل انگلیس بعلاوه اعلام نمود که قواعد قرنطینه برای مسافران کاملا واکسینه شده که در انگلیس ساکن هستند و از منطقه ها زرد کرونایی بازگشته اند لغو می گردد.

درخواست فرانسه و آلمان برای تشدید محدودیت های سفر برای مسافران انگلیسی

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه روز گذشته از کشورهای اروپایی خواستند به علت شیوع ویروس هندی در انگلیس رویکرد سختگیرانه ای را در قبال مسافران از این کشورها اتخاذ نمایند.

با وجود کاهش چشمگیر آمار مبتلایان تازه در آلمان اما همچنان باید مسافران از آلمان در انگلیس قرنطینه می شوند. به این ترتیب آلمان بر اساس قواعد انگلیس همچنان در فهرست زرد کرونایی این کشور واقع شده و مسافران از این کشور باید به قرنطینه رفته و دو تست کرونا بدهند.

لغو طرح کاهش محدودیت ها در پرتغال

کشور پرتغال هم به علت توسعه ویروس جهش یافته هندی و افزایش موارد مبتلایان تازه کاهش محدودیت های کرونایی برنامه ریزی شده برای بخش هایی از این کشور را به حال تعلیق در می آورد. نخست وزیر این کشور اعلام نموده که ما در یک مرحله حساس و بحرانی قرار داریم.

کشور پرتغال روز پنج شنبه با ثبت 1556 مورد تازه ابتلا به کرونادر عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه به کرونا در عرض 24 ساعت را ثبت کرد. بخصوص شرایط در لیسبون، مرکز این کشور بحرانی بوده و موارد ابتلای تازه به صورت چشمگری افزایش پیدا نموده است.

قرنطینه مجدد شهر لیسبون

شهر لیسبون از آنجایی که موارد آلودگی به ویروس جهش یافته در آن به بیش از 70 درصد موارد مبتلایان رسیده است از بعد از ظهر آدینه تا صبح دوشنبه مجددا قرنطیه می گردد و محدودیت های شدیدی برای تردد در آن ثبت شده است.

سران کشورهای اروپایی هم در نشست این اتحادیه در بروکسل تصمیم دریافتد که درباره توسعه انواع جهش یافته ویروس کرونا هماهنگی های بیشتری انجام دهند و اعلام نمودند که باید هوشیارانه و به صورت هماهنگ عمل گردد. در نتیجه گیری این نشست آمده است که باید بیدار و هماهنگ عمل گردد و با وجود بهبود کلی اوضاع کوشش ها برای واکسیناسیون باید ادامه یابد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در شروع نشست بروکسل درباره این ویروس ابراز نگرانی نموده و خواهان هماهنگی اروپا به ویژه در قبال مسافرت ها از منطقه ها پر خطر کرونایی شد.

انتقاد از بی توجهی اروپا به تامین واکسن کشورهای فقیر

سازمان توسعه موسوم به وان هم از این واقعیت انتقاد کرد که نشست سران اتحادیه اروپا هیچ تصمیم مشخصی را برای تضمین تامین واکسن در کشورهای فقیر به ویژه آفریقا اتخاذ ننموده و اعلام نمود: به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس دلتا و یاری به افرادی که بیشتر در معرض خطر فقر قرار دارند اتحادیه اروپا باید قاطعانه عمل نموده ودوزهای واکسن بیشتری توزیع کند. این نهاد بعلاوه خواهان لغو موقتی حق انصاری واکسن کرونا شد.

سفر وزیر اقتصاد آلمان به آمریکا

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم می خواهد در آمریکا برای تسهیل شرایط سفر شهفرایندان و شرکت ها از اتحادیه اروپا تبلیغ کند. وی در واشنگتن در ملاقات با جان کری، نماینده ویژه آمریکا در مسئله محیط زیست این مسئله را مطرح نمود.

حضور تماشاگران در ورزشگاه های فوتبال اسپانیا مجاز می گردد

اسپانیا هم دوباره حضور تماشاگران در ورزشگاه های فوتبال را مجاز اعلام می نماید. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام نموده است.

تا روز یکشنبه باید 220 میلیون اروپایی حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نمایند که این شامل حدود 60 درصد ساکنان این اتحادیه است. این آمارها را اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی روز پنج شنبه در نشست اتحادیه اروپا تصمیم گیری نموده است.

دانمارک همچنان از واکسن آسترازنکا و جانسون اند جانسون استفاده نمی نماید

واکسن کرونای جانسون اند جانسون و آسترازنکا همچنان در دانمارک از کمپین واکسیناسیون سراسری دور خواهد ماند. اداره بهداشت دانمارک امروز (آدینه) اعلام نمود که حتی بعد از آنالیز های مجدد هم این دو واکسن برای واکسیناسیون گسترده در دانمارک توصیه نمی گردد.

به علت تاخیرهای قابل توجه در زمینه واکسیناسیون دولت دانمارک اخیرا از مقام های بهداشتی خواست یک بار دیگر طرح توقف واکسیناسیون با این واکسن ها را مورد ارزیابی قرار دهند. دانمارک بعد از ارائه گزارش هایی مبنی بر لخته شدن خون در عروق مغزی در ارتباط با واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا این واکسن را از چرخه واکسیناسیون خود خارج کرد. اقدامی مشابه هم در اوایل ماه می درباره واکسن جانسون اند جانسون انجام شد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم بار دیگر لغو حق انحصاری برای واکسن ها را رد نموده و آن را راه حل نادرستی دانست.

کاهش چشمگیر رشد جمعیت انگلیس

به علت بحران کرونا رشد جمعیت انگلیس به پایین ترین حد در 20 سال گذشته کاهش پیدا نموده است.

بر اساس اعلام اداره آمار انگلیس در اواسط سال 2020 حدود 67.1 میلیون نفر در انگلیس زندگی می کردند که افزایش 0.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که به مفهوم کمترین مقدار رشد جمعیت از سال 2001 است. کارشناسان آمار تاثیرات ویروس کرونا روی مرگ و میرهای به شدت افزایش یافته را در به وجود آمدن این شرایط دخیل دانستند.

تا اواسط سال 2020 در انگلیس حدود 669هزار نفر جان خود را از دست دادند که تعداد آن ها 13 درصد بیشتر از این دوره زمانی در سال قبل از آن بود و بیشترین مرگ و میر از سال 1986 محسوب می شد. هم زمان مقدار تولد نوزادان با 701 هزار نفر به پایین ترین مقدار از سال 2003 رسید.

درخواست برای کناره گیری وزیر بهداشت انگلیس به علت نقض قواعد کرونایی

وزیر بهداشت انگلیس هم به علت نقض قواعد کرونایی عذرخواهی نموده و البته استعفا به علت این نقض قواعد را رد کرد. وی تاکید نمود که همچنان بر مسئله خارج کردن این کشور از بحران کرونا تاکید دارد.

پیش از این رسانه های انگلیسی عکس هایی منتشر کردند که وزیر بهداشت انگلیس را در حال بوسیدن مشاورش نشان می داد. گفته می گردد این تصاویر مربوط به 6 ماه می و یازده روز قبل از لغو گسترده قواعد فاصله گذاری در این کشور است. اپوزیسیون انگلیس خواهان تحقیقات در این باره و استعفای این وزیر انگلیسی شده اند.

تشدید محدودیت های سفر کشور مالت علیه انگلیس

کشور مالت هم به علت افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس و گسترس ویروس جهش یافته هندی قواعد سفر برای مسافران از این کشور را تمدید می نماید.

هشدار مرکل درباره وقوع موج چهارم کرونا

با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره وقوع موج چهارم کرونا در این کشور هشدار داده و اعمال مجدد محدودیت های تازه را رد ننموده است.

وی بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید نمود که ما باید همه کوشش خود را برای جلوگیری از موج چهارم کرونا انجام دهیم. وی از توافق کشورهای اروپایی برای همکاری های بیشتر در اعمال محدودیت های سفر از منطقه ها پر خطر کرونایی خبر داده است.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که 67 درصد شهفرایندان آلمانی به علت جهش های ویروس کرونا انتظار موج چهارم کرونا را دارند. بر اساس این نظر سنجی 63 درصد شهفرایندان آلمانی اقدامات ضد کرونایی فعلی را درست ارزیابی می نمایند. 16 درصد خواهان تشدید این اقدامات بوده و 19 درصد هم محدودیت های فعلی را اغراق آمیز ارزیابی می نمایند.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,007به کرونا مبتلا شده اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 16,703 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 21 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 927نفر به کرونا مبتلا شده اند و 28 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 4,507 نفر به کرونا مبتلا شده و 18 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,764,329 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,906 نفر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,684,572 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,048 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,255,700 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,362 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,777,539 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,766 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,733,163 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,222 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1770

به "کرونا در اروپا، از نگرانی مقامات درباره توسعه ویروس دلتا تا درخواست برکناری وزیر بهداشت انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نگرانی مقامات درباره توسعه ویروس دلتا تا درخواست برکناری وزیر بهداشت انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید