چین 15 سال دیگر بزرگترین اقتصاد دنیا می گردد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: درحالی که پیش بینی می گردد چین در سال 2028 با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل گردد آمریکا در کوشش برای دستیابی به توافقی جدید با اتحادیه اروپا است تا مانع از افزایش قدرت مالی این کشور گردد.

چین 15 سال دیگر بزرگترین اقتصاد دنیا می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا به دنبال دستیابی به توافقی جدید با اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه اقیانوس آرام است تا مانع از افزایش قدرت مالی چین گردد.

به گزارش پایگاه خبری دی هیل، این توافق به این دلیل طراحی شده است که واشنگتن نگران از دست رفتن تاثیر آمریکا بر چین است.

کنگره و کاخ سفید در حال ترویج قراردادهای گسترده تجاری هستند که ریسک شروع یک جنگ مالی با چین را در پی دارد.

سخنگوی دفتر نماینده تجاری آمریکا گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا هدف مشترکی دارند و آن استفاده از این توافق برای پیش قدم شدن در شیوه های جدید و موثرتر مالی در قبال موضوعاتی است که در کشورهای ثالث و در سیستم تجارت دنیای در مورد آنها نگرانی وجود دارد، از جمله فعالیت های مالی دولتی و اقداماتی که به سود صنایع داخلی است.

اما پکن می گوید، این توافق اقدامی است از سوی آمریکا برای تحمیل تغییراتی بر قوانین داخلی چین.

هوئو جیانگو، رئیس اکادمی تجارت بین المللی و همکاری های مالی چین در این باره گفت: اکنون آنها در مورد سیاست هایی سخن می گویند که بیشتر به حاکمیت و تصمیمات داخلی کشورها مربوط می گردد...این به معنای پشت مرزها و داخل کشور شماست.

وی اضافه کرد: قواعد جدید زیادی وجود دارند. ما باید معنی آنها را دریابیم و بفهمیم که آیا تمام این قواعد برای کل دنیا اعمال خواهد شد یا نه. جیانگو در ادامه گفت: نحوه متحد شدن، ارتباط برقرار کردن بین سیاست های کشورهای مختلف و عادلانه و آزادانه کردن آن بسیار سخت است.

کاخ سفید پس از شروع مذاکرات با اتحادیه اروپا در مورد این توافق در فصل تابستان، توضیحاتی را در مورد این توافق منتشر کرد.

بر اساس این توضیحات، دو طرف به دنبال توسعه قواعد، اصول و شیوه های جدید همکاری در زمینه های مورد نظر دنیای شامل مالکیت فکری و مقررات حاکم بر بازار در زمینه فعالیت های مالی دولتی و محلی سازی تبعیض آمیز مرزها برای تجارت خواهند بود.

بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که توسط مرکز تحقیقات مالی و تجاری صورت گرفته است، چین تا سال 2028 مانعی بر سر راه اقتصاد آمریکا محسوب نخواهد شد.

در این گزارش که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده، پیش بینی شده است که اقتصاد چین در سال 2028 با پشت سر گذاشتن آمریکا برای اولین بار پس از سال 1890، به بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.

البته به گفته این گزارش، بعضی تحلیلگران زمان سبقت دریافت اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا را حتی زودتر از این زمان تخمین زده اند.

107

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 482

به "چین 15 سال دیگر بزرگترین اقتصاد دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 15 سال دیگر بزرگترین اقتصاد دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید