سفر به کوالالامپور ، مرکز رویایی مالزی (تور مالزی ارزان)

به گزارش مسافرت رو، این روزها یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در نزد گردشگران ایرانی کشور زیبای مالزی ست. از میان شهرهای کوچک و بزرگ این سرزمین، کوالالامپور به علت امکانات خوب و اماکن دیدنی فراوان بیشتر مورد توجه جهانگرد ها قرار می گیرد؛ همین موضوع علتی شد تا ما امروز در خبرنگاران تصمیم بگیریم به معرفی شهر مدرن کوالالامپور بپردازیم، برای آشنایی بیشتر با این خطه از مالزی تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

سفر به کوالالامپور ، مرکز رویایی مالزی (تور مالزی ارزان)

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

معرفی شهر کوالالامپور

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و دین رسمی مردم این دیار اسلام است. بیش از چند دهه ای از استقلال این کشور نمی گذرد ولی در همین زمان کم مالزی توانسته پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد. مالزی مانند فرشی رنگارنگ مردم گوناگون از قوم های مختلف را در خود جای داده است. مذاهب، نژاد و سنن مختلف از تمام جهان در این کشور گردهم آمده اند. سه نژادی که بیشترین تعداد را در مالزی دارند عبارت اند از مالایی، هندی و چینی. در سالهای اخیر شعار One Malasia به معنای یک مالزی در همه جای این کشور شنیده می گردد که به معنای وحدت ساکنان این سرزمین است. این شعار در عمل نیز مالزی را به کشوری یکپارچه تبدیل نموده است. در یکی از شبکه های رادیویی که اخبار ترافیکی را هر پانزده دقیقه یک بار اعلام می نماید، در ابتدای پخش هر خبر جمله سلام، یک مالزی را به کار می برد. بعلاوه در قسمت ورودی معروف ترین بازارچه کوالالامپور یعنی بازارچه پاویلیون نمادی زیبا از یک مالزی در حوضی کوچک ساخته شده است. این نماد مجسمه ای از سه کاسه است که به داخلشان آب می ریزد.

کوالالامپور شهری مهم در مالزی محسوب می گردد. در چند دهه اخیر این شهر توسعه بسیاری داشته و به عنوان یک مرکز تجاری و مالی مالزی و شهری بزرگ و پر رفت وآمد دشناخته شده است. کوالالامپور آب وهوایی گرم و شرجی دارد و همین امر سبب شده تا بازارهای سرپوشیده به همراه امکانات مختلف از محبوبیت خاصی در این شهر برخوردار باشند.

کشور مالزی بعد از آمریکا و لوکزامبورگ رتبه سوم مالکیت خودروی شخصی در جهان را دارد. وجود بزرگراه های چند طبقه، پل ها و پارکینگ های وسیع و چند طبقه یاری زیادی به روانی ترافیک و رفاه حال شهروندان و جهانگردان نموده است. حتی در مجتمع های مسکونی یک طبقه از پارکینگ، به میهمانان تعلق دارد و میهمانان خودروی خود را در کنار خیابان ها و کوچه های اطراف پارک نمی نمایند. به این صورت در مالزی هیچ گاه مشکل پیدا کردن جای پارک وجود ندارد.

تماشای های معروف شهر کوالالامپور

کوالالامپور جاذبه های جهانگردی زیادی دارد و اماکن تفریحی باشکوه و زیبایش چشمان هرکسی را به خود خیره می نماید. خبرنگاران در این قسمت به معرفی برخی از تماشای های معروف این شهر می پردازد، همچنان همراه ما باشید.

1-برج های پتروناس | Petronas Towers

برج های دوقلوی پتروناس که بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند، مانند نگینی در کوالالامپور می درخشند و نمادی از کوشش پیروز مردم برای پیشرفت این کشور می باشند. ساخت این برج ها در سال 1994 شروع شد و در سال 1999 به وسیله دکتر ماهاتما گاندی نخست وزیر وقت مالزی افتتاح گشت.

برج های دوقلوی پتروناس هشتادوهشت طبقه هستند و بیشتر بخش های آن ها را قسمت های اداری تشکیل داده اند. در فروشگاه های این دو برج انواع پوشاک از برندهای مختلف و مطرح جهان به فروش می رسند. درواقع این برج ها مرکز خریدی به نام KLCC دارند که در آن ها انواع خوراک، پوشاک، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی و هر آنچه احتیاج داشته باشید به فروش می رسند. از نکات مهم دیگری که در مرکز خرید KLCC و سایر مراکز تجاری، اداری مالزی جالب توجه است، وجود تعداد زیاد پارکینگ خودرو است. به طورکلی هر برجی که در مالزی ساخته می گردد چند طبقه پارکینگ در زیرزمین دارد.

در طبقات پایینی برج ها تونل شیشه ای بسیار بزرگی ساخته شده است که درواقع محل قرارگیری یک آکواریوم بزرگ می باشند. در این آکواریوم انواع ماهی و کوسه و آبزیان نگهداری می شوند و با گذر از این تونل گویی که در کف اقیانوس در حال قدم زدن هستید.

ناگفته نماند که یک سالن کنسرت بزرگ نیز در این برج ها قرارگرفته است که محل برگزاری کنسرت های ارکستر سمفونیک مالزی است. بعلاوه بسیاری از اپراها و موسیقی های کلاسیک در آن برگزار می گردد. وجود این سالن نقش مهمی در رونق فود کورت، کافه ها و رستوران های این برج ها دارد.

خبرنگاران در گذشته به برج های پتروناس سفر نموده و در مطلبی جداگانه به معرفی آنها پرداخته است، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره این آسمان خراش های باشکوه از مطلب زیر تماشا کنید.

معرفی کامل برج های پتروناس کوالالامپور

2-باتو کیو | Batu Caves

در تمام شهر کوالالامپور، مجسمه هایی طلایی رنگ در کنار معابد به چشم می خورند. وجود این معابد و زائران هندی در کنار آن ها رنگی تازه به کوالالامپور می دهد. در بین این همه معبد، یک نیایشگاه در منطقه گومبک با مجسمه های طلایی و بزرگ در میان کوه های سنگی و صخره ها خودنمایی می نماید. در این منطقه چند غار وجود دارد که برای رفتن به مهم ترین آن ها 272 پله را باید طی کنید. بسیاری از جهانگردان در همان پایین پله ها و یا میانه راه منصرف می شوند و از تماشای منظره ها لذت می برند.

ضروری است ذکر کنیم که در این منطقه میمون های فراوانی وجود دارند که از مردم خوراکی و موز می خواهند. در پایین پله ها مجسمه الهه هندو با ارتفاع بیش از 43 متر قرارگرفته است. بیشتر جهانگردان و جهانگردان در کنار مجسمه می ایستند و سلفی می گیرند. برای رفتن به باتو کِیو می توانید از اتوبوس و مترو و البته تاکسی بهره ببرید.

3-خیابان بوکیت بینتانگ | Bukit Bintang

خیابان بوکیت بینتانگ یکی از خیابان مرکزی و پرتردد شهر کوالالامپور است. حال و هوای این خیابان به هنگام غروب، با حضور نوازندگان شادتر می گردد. فروشگاه های بزرگ لباس فروشی از برندهای مطرح جهان در این خیابان قرار دارند. بعلاوه مرکز خرید لویاتپلازا که مخصوص لوازم کامپیوتر است نیز، در همین جا قرارگرفته است. در دو سوی خیابان رستوران های متعددی وجود دارند که از هنگام عصر میز و صندلی هایی در جلوی مغازه ها می چینند و با سرو انواع غذاهای چینی و هندی و دریایی از مردم پذیرایی می نمایند. هزینه صرف غذا در این رستوران ها ارزان است. بعلاوه دست فروشان و سازندگان صنایع دستی نیز در جای جای این رستوران به چشم می خورند. برخی از آن ها در کنار فروش به ساخت محصول هم مشغول هستند. بازارچه قدیمی و معروف تایمز اسکوئرز نیز در خیابان بوکیت بینتانگ قرار گرفته است. جهانگردان از صبح تا نیمه های شب در پیاده روهای آن مشغول خرید و رفت وآمد هستند و اگر از این خیابان تماشا نکنید حتما در خاتمه سفرتان پشیمان خواهید شد.

4-وان اوتاما | 1 Utama

وان اوتاما هفتمین بازار بزرگ جهان است که در غرب کوالالامپور و در منطقه پتالینگ جایا (Petaling Jaya) قرارگرفته است. مساحت این بازار که بزرگ ترین بازار کوالالامپور به شمار می رود، به 465000 مترمربع می رسد. در روزهای معمولی حدود 80.000 نفر و در روزهای تعطیل و خاتمهی هفته تا 120.000 نفر به این بازار بزرگ و زیبا می روند. در بالای یکی از ورودی های بازار وان اوتاما شعار یک جهان، یک اوتاما One World, one Utama نوشته شده است.

فروشگاه های بزرگ و کوچک در کنار امکانات تفریحی مانند سالن صخره نوردی، سالن بدن سازی، سالن بولینگ، چهار سالن سینما، چند رستوران مجلل، فود کورت و کافه زیبا هم در اوتاما وجود دارند. برندهای معروف زارا، الی سی واکی، پارکسون، کُلداستوریج، اچ اند ام و مارکس انداسپنسر از معروف ترین برندهای موجود در بازار وان اوتاما هستند.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، پتالینگجایا، بندراوتاما، لبوهبندراوتاما، مرکز بندراوتاما

Address: Bandar Utama City Centre, Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

5-گنتینگ هایلند | Genting Highland

در شمال شهر کوالالامپور بلندی های گنتینگ قرار دارند که از جاذبه های مهم شهر کوالالامپور است. این منطقه خوش آب وهوا با مرکز شهر حدود 1 ساعت فاصله دارد. گنتینگ هایلند دارای بازارها و رستوران های متعدد و یک شهربازی است. این شهربازی در کنار منظره ها چشم نواز و هوای خوش جذابیت این منطقه را دوچندان نموده است. برخی از جهانگردان چند روز را در گنتینگ هایلند می گذرانند و از تله کابین و شهربازی آن نهایت استفاده را می برند. برای رسیدن به گنتینگ هایلند می توانید از اتوبوس های گو گنتینگ اکسپرس (Go Genting Express Bus) که از ساعت هفت صبح تا هفت شب در این مسیر تردد دارند، بهره ببرید. بعلاوه اتوبوس های کی ال سنترال (Kl Sentral) نیز از هشت صبح تا هشت شب هر یک ساعت یک بار حرکت می نماید.

6-باغ پرندگان کوالالامپورکوالالامپور یکی از زیباترین و بزرگ ترین باغ های پرندگان جهان را دارد که بیش از سه هزار پرنده از سراسر جهان در آن نگهداری می گردد. فضای این باغ به گونه ای است که بیشتر پرندگان بتوانند به راحتی زندگی و پرواز نمایند. در برخی قسمت های آن پرندگان به راحتی در کنار بازتماشامایندگان قرار می گیرند و در بخشی نیز امکان غذا دادن به آن ها به وسیله جهانگردان وجود دارد. یکی از برترین و پرطرفدارترین قسمت های باغ پرندگان کوالالامپور، مربوط به طاووس های رنگارنگ می گردد. سایر قسمت های باغ عبارت اند از بخش حشرات، باغ آهوها و باغ ارکیده.

7-شهرک پوتراجایا | Putrajaya

این شهرک تازه ساز در سال 1995 در مسیر فرودگاه بین المللی تا کوالالامپور ساخته شد. این شهرک با هدف جذب جهانگرد بنا شد و به همین دلیل امکانات مناسبی برای جهانگرد ها در آن به چشم می خورد. باهم کمی با تماشای های موجود در این شهرک آشنا می شویم:

مسجدی بزرگ و باشکوه که به مسجد پوترا یا مسجد صورتی معروف است. این مسجد در کنار آب قرارگرفته و تلالو نمای صورتی آن در آب زلالی که در نزدیکی اش است به خوبی عظمت معماری اسلامی را به نمایش گذاشته. پل معروف و زیبای پوترا در این شهر بسیار خیره نماینده است وروی رودخانه ساخته شده است. جالب این که طرح اصلی آن از پل خواجو در اصفهان گرفته شده. این پل یکی از جذابیت های بی نظیر اطراف کوالالامپور است و رستوران های معروف زیادی بر رویش ساخته شده اند. بعلاوه ساختمان بیشتر وزارتخانه ها و کاخ نخست وزیر مالزی هم در این شهر قرارگرفته اند. هرکدام از این بناها به سبکی خاص طراحی و ساخته شده اند.

تنوع غذایی در کوالالامپور

مالایی ها به وعده های غذایی متعدد عادت دارند و گاهی ممکن است شمارشان تا 6 وعده در روز نیز برسد. بعلاوه کمتر جایی در جهان تنوع غذایی و رستوران های مختلف کوالالامپور را دارد. این دو ویژگی برای خاص بودن رستوران های مالزی کافی است. عادت دیگر مالایی ها این است که چند نوع غذا و سبزی های مختلف را باهم در یک بشقاب سرو می نمایند.

شاید غذاهای مالایی به مذاق ما ایرانی ها عجیب و حتی ناخوشایند بیاید ولی برخی از آن ها که با اقلیم مان سازگاری دارند و خوش طعم هستند را امتحان کنید. بیشتر رستوران های محلی و سنتی کوالالامپور در فضای باز و آلاچیق مانند ساخته شده اند. غذاهای سنتی مالزی به قدری محبوب هستند که چند برند معروف نیز دارند، مانند بِستاری و پلیتا که به صورت روزانه تهیه و توزیع می گردد.

بد نیست بدانید که مرغ و برنج دو ماده اصلی غذا در این کشور هستند. برنج را بیشتر به صورت کته استفاده می نمایند و مرغ را به نوع های گوناگون طعم می دهند و کبابی نموده و یا می پزند. تخم مرغ در رستوران های کوالالامپور مصرف بالایی دارد. از یاد نبرید که انواع نودل در مالزی پرطرفدار است. بعلاوه رستوران سیکرت رسیپی در کشورهای سنگاپور و اندونزی و چند کشور دیگر هم شعبه دارد و با غذاهای خوشمزه و خاصش در شهر کوالالامپور نیز میزبان علاقه مندان است. خبرنگاران سوپ کدو حلوایی رابه عنوان پیش غذایی بی نظیر به شما پیشنهاد می نماید.

سخن خبرنگاران

امروز باهم گشتی زدیم در شهر مدرن و دوست داشتنی کوالالامپور، با بناهای تماشای نابش آشنا شدیم و متوجه شدیم دین و فرهنگ غذایی مردم مالزی چیست. آیا شما تا به حال به کوالالامپور سفر نموده اید؟ نظر شما دررابطه با این شهر چیست؟ به نظرتان این شهر ارزش سفر دارد؟

نظرها و انتقاداتتان را با ما در میان بگذارید. منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2250

به "سفر به کوالالامپور ، مرکز رویایی مالزی (تور مالزی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوالالامپور ، مرکز رویایی مالزی (تور مالزی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید