نصب و راه اندازی دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان

به گزارش مسافرت رو، اولین دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان با موفقیت نصب، راه اندازی و آماده ارائه سرویس شد.

نصب و راه اندازی دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاریدانشجو، اولین دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان با موفقیت نصب، راه اندازی و آماده ارائه سرویس شد.

دستگاه فلورسانس پرتو ایکس مدل BRA-135F X-ray fluorescence energy dispersive امکان تعیین همزمان بیش از 20 عنصر شیمیایی با انرژی تعیین در محدوده 1 تا 30 کیلو الکترون ولت (F تا U) را فراهم می نماید.

تعیین کمی و کیفی عناصر شیمیایی در محدوده عنصر فلوئور 9F تا اورانیوم 92U برای نمونه های مایع، پودر، جامد و لایه نازک روی سطح و یا رسوب بر روی فیبر ها استفاده می گردد. از جمله رایج ترین کاربرد های این دستگاه می توان به تعیین درصد عناصر موجود در کلوخه های فروسیلیس، خاک، سنگ های معدنی، شمش های فلزی مانند شمش نیکل یا آلومینیوم، و نانوکامپوزیت های اکسید فلزی سنتزی اشاره نمود. شایان ذکر است که آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان مجهز به دستگاه های سنگ شکن، آسیاب و بعلاوه دستگاه پرس هیدرولیک هم می باشد. لذا، در صورت ارسال نمونه به صورت سنگ، آزمایشگاه توانایی خردایش نمونه و تهیه قرص در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد.

این دستگاه تنها دستگاه XRF شمال کشور است که راه اندازی شده است و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان که آزمایشگاه جامع استاندارد، آزمایشگاه مرجع گمرک و تعیین ماهیت کالا، آزمایشگاه معتمد محیط زیست و ... می باشد آمادگی پذیرش نمونه و ارائه خدمات آزمون به گمرکات کشور، صنایع کشور (معدن، زمین شناسی، پزشکی، سیمان، نفت و پتروشیمی، متالورژی و ...)، شرکت های دانش بنیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه گیلان و سایر دانشگاه های کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1813

به "نصب و راه اندازی دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب و راه اندازی دستگاه فلورسانس پرتو ایکس (XRF) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید