بهترین محله های زنجان برای خرید مغازه را بشناسیم

به گزارش مسافرت رو، شهر زنجان، مرکز استان زنجان است که در بخش شمال غربی ایران واقع شده است و از جمله شهرهای تاریخی و فرهنگی کشورمان به حساب می آید. به خاطر آب و هوای خوب، رشد صنعت و معدن، تجارت و همچنین صنایع دستی، توجه گردشگران را به خصوص در فصل تابستان به خود جلب نموده است.

بهترین محله های زنجان برای خرید مغازه را بشناسیم

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

هر ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن می نمایند. به همین دلیل این شهر می تواند شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری، کسب درآمد و گردش اقتصادی بالا فراهم کند. قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه ها با توجه به محل آن ها تغییر می نماید. برای تصمیم گیری در اجاره و یا خرید مغازه در بهترین محله در مرحله اول می بایست جیب خود را نگاه کنید و مقدار هزینه اولی خود را در نظر بگیرید. در ادامه در مورد بهترین محل های زنجان برای خرید مغازه بیشتر بحث می گردد. اگر شما تمایل به اجاره و یا خرید مغازه در زنجان را دارید به شما پیشنهاد می گردد مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

سر فصل های عنوان شده در این مقاله عبارت اند از:

  • آشنایی با شهر زنجان
  • اهمیت شهر زنجان
  • آشنایی با محله ها و انتخاب بهترین محله برای اجاره و یا خرید مغازه

آشنایی با شهر زنجان

زنجان مرکز استان زنجان در شمال غربی ایران که در منطقه آذربایجان واقع شده است. زنجان عربی شده واژه زنگان است و مردم این منطقه اکنون نیز از تلفظ زنگان استفاده می نمایند. زنجان از سطح دریا 1663 متر ارتفاع دارد. از شمال به شهرستان طارم و خلخال و میانه و از شرق به سلطانیه و طارم و از جنوب به خدابنده و ایجرود و از غرب به شهرستان ماه نشان محدود شده است.

استان زنجان از شمال به استان های گیلان و اردبیل، از مشرق به استان قزوین، از جنوب به استان همدان، از جنوب غربی و غرب به استان های کردستان و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی محدود می گردد و به تنهایی با 7 استان کشور همسایه می باشد. براساس آمار منتشر شده در سال 1395 دارای 430٬871 نفر جمعیت است و بیستمین شهر کشور از نظر جمعیت به حساب می آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این آمار در سال 1390 برابر با 386 هزار نفر بوده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که جمعیت در این شهر رشد نموده و رو به افزایش است.

این نکته قابل تأمل است. یکی از دلایل عمده آن مهاجرت معکوس است. زیرا این شهر از ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال برخوردار است. با توجه به ظرفیت های بالای زنجان در بخش صنعت، معدن و کشاورزی، فرصت سرمایه گذاری مناسبی را برای تجارت داخلی و خارجی فراهم نموده است.

اهمیت شهر زنجان

بهتر است بدانید آنچه که این شهر را مورد توجه قرار داده است، وجود راه ارتباطی فلات مرکزی ایران به منطقه آذربایجان در منطقه، شرایط مناسب توپوگرافی، داشتن اراضی مسطح با شیب 2٪ در مناطق کوهستانی و مرکز مبادلاتی تولیدات کشاورزی و صنعتی می باشد. این شهر دارای صنعتی فعال است و معادن غنی زیادی از جمله سنگ آهن و سنگ های تزئینی را در خود جای داده است. و رتبه 14 کشور را در بخش صنعت به خود اختصاص داده است. در بخش معدن نیز دارای رتبه 12 کشوری است. ذخایر معدنی شامل پرلیک، سولفات منیزیم، آلونیت، منگنز، آهن، مس سنگ های تزئینی و سنگ های آهکی، گچ و سنگ لاشه است.

شهر زنجان با کشورهای دیگر از جمله چین و ترکیه در پروژه هایی مانند سنگ آهن و صنایع بهداشتی تجارت دارد. همچنین با در نظر دریافت به امکان ارتباط صنایع معدنی و استخراج آلومینیوم، زمینه های خوبی برای صادرات و همکاری بین زنجان و کشورهایی مانند فنلاند وجود دارد. صنایع دستی نیز رواج زیادی دارد. صنایع دستی زنجان عبارت اند از: چاروق دوزی، ملیله کاری، مسگری، چاقو سازی، گلیم بافی، فرش بافی رنگرزی، نگارگری، معرق و … به خاطر بسپارید این شهر قطب صنعت نساجی کشور می باشد. این صنعت توسعه زیادی داردکه که اشتغال زایی را نیز به وجود آورده است.

آشنایی با محله ها و انتخاب بهترین محله برای اجاره یا خرید مغازه

بهتر است بدانید مغازه هایی که در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند بناهای تاریخی و باستانی، مراکز خرید و مجموعه های تفریحی انتخاب شوند، فروش و گردش اقتصادی بسیار بالاتری را خواهند داشت. از مکان های باستانی می گردد به بازار اشاره نمود. این بازار قدیمی در دوران قاجار در سال 1213 ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که این بازار طویل ترین بازار ایران است. به صورت یک خط مستقیم به عنوان بازار بالا و پایین به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است. از قلم نیاندازید که در مرحله اول برای انتخاب محله ای که مغازه را در آن اجاره می کنید و یا می خرید، باید به جیب خود نگاه کنید و مطابق با پول اولیه خود این کار را انجام دهید.

اگر قصد دارید محله ای در میان شهر را انتخاب کنید بهتر است مناطقی مانند خیابان سعدی، صفا، انصاریه، وحیدیه، فردوسی و … بروید. اما اگر به دنبال اجاره یا خرید مغازه با حداقل هزینه هستید باید به محله هایی همانند گلشهر، پونک، کاظمیه، مهرآرا، هفده شهریور و … بروید.

برای مثال برای خرید یک باب مغازه 25 متری واقع در زیر زمین در خیابان سعدی وسط 285 میلیون تومان پول ضروری است. یا برای اجاره مغازه 9 متری در بازار بالا در سرای ناصریه به ودیعه 6 میلیون تومان و اجاره ماهیانه 1 میلیون تومان احتیاج است. همچنین می توان با مبلغ ودیعه 10 میلیون تومان و اجاره 1 میلیون تومان یک مغازه 18 متری در پاساژ تهران اجاره کرد.

در این مقاله سعی شد آگاهی و شناخت شما را نسبت به بهترین محله های خرید مغازه در زنجان افزایش داد تا با شناخت شهر زنجان و ویژگی های آن از جمله رواج صنعت، معدن و صنایع دستی و همچنین محله های آن، بتوانید بهترین گزینه خرید مغازه و نوع مغازه را برای خود انتخاب کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1102

به "بهترین محله های زنجان برای خرید مغازه را بشناسیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین محله های زنجان برای خرید مغازه را بشناسیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محله های زنجان برای خرید مغازه را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید