امضای تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: شهردار رشت با بیان اینکه تفاهمنامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین امضا شده است، گفت: این تفاهمنامه در زمینه گسترش روابط مالی، تجاری، صنعتی، آموزشی،فرهنگی، بهداشتی و گردشگری و بین دو شهر است.

امضای تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، محمدابراهیم خلیلی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه های این شهر درباره دستاورد سفر به استان فوجیان و اجلاس راه ابریشم در چین، اظهار کرد: توسط سفیر چین به این اجلاس به عنوان تنها شهردار از ایران دعوت شدم.

وی با بیان اینکه در تمدن باستانی دنیا جاده ابریشم با قدمتی دو هزارساله، پل ارتباط این سرزمین و کشورهای مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا بوده است، اضافه کرد: این جهت در تبادل فرهنگی و تجاری دنیا در روند پیشرفت تمدن سهم به سزایی داشته است.

شهردار رشت با بیان نقش ایران در جهت جاده ابریشم، گفت: شهر رشت به عنوان مرکز اصلی فراوری نوغان و ابریشم و به عنوان دروازه اروپا نقش مهمی در مبادلات این جاده داشته است.

خلیلی با بیان اینکه کشور چین به وسیله استان فوجیان و شهر فوجو در سال 2013 با ایران 12 میلیارد دلار صادرات و واردات داشته است، توضیح داد: سهم چین از این ارتباط دو میلیارد دلار صادرات و سهم ایران 10 میلیارد دلار صادرات بوده است که نشان می دهد دو کشور در زمینه های تجاری و مالی ارتباط خوبی دارند.

وی با اشاره به ارتباط شهرهای مختلف ایران با استان فوجیان، اعلام نمود: در سال 91 دیدار مسئولان شهر مشهد انجام شد و مسئولان استان هرمزگان و اصفهان نیز با این استان دیدار و گفت وگو انجام دادند و گروه رسانه ای چین در سال 92 به ایران سفر نموده است.

شهردار رشت با بیان اینکه استان فوجیان از نظر پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی مانند چای و برنج از استان های فعال و شبیه به گیلان است، گفت: این استان با 121 هزار کیلومترمربع مساحت 37 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از استان های مرفع چین است.

خلیلی با اشاره به دیدار خود با یکی از اعضای کمیته حزب خلق که از بالاترین مقام مسئول این کشور است دیدار و گفت وگو داشته ام، اضافه کرد: در این سفر مدیرکل شهری استانداری گیلان، نماینده وزارت امور خارجه در استان و مسئولان وزرات امورخارجه و سرکنسول ایران در چین همراه من در این اجلاس بودند.

امضای تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی رشت با فوجو چین

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو با مدیرکل امور خارجه فوجو منعقد شد، گفت: با این تفاهمنامه زمینه گسترش روابط مالی، تجاری، صنعتی، آموزشی،فرهنگی، بهداشت و گردشگری و سایر زمینه های مورد توافق بین دو شهر انجام می گردد.

شهردار رشت با اشاره به دعوت استاندار گیلان از استاندار فوجیان اضافه کرد: دعوت نامه استاندار گیلان به استاندار فوجیان تقدیم شد تا روابط این دو استان که شباهت های زیادی دارند گسترش یابد.

رودخانه های رشت با حضور سرمایه گذاران چینی احیا می گردد

خلیلی با بیان اینکه با چند سرمایه گذار در زمینه احیای بافت فرسوده و رودخانه های شهر رشت صحبت شد، اعلام نمود: این سرمایه گذاران چینی برای بازدید و آنالیز به رشت سفر می نمایند.

وی گفت: در اجلاس راه ابریشم شهرداران مالزی، چین، لهستان، آمریکا، استرالیا، آرژانتین و چند کشور دیگر که در زمینه توسعه روابط تجاری، اجتماعی، مالی و فرهنگی در راه ابریشم نقش دارند، حضور داشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 535

به "امضای تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی رشت با شهر فوجو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید