خبرنگاران استاندار: 434 واحد تولیدی طی دو سال در قم افتتاح شد

به گزارش مسافرت رو، قم - خبرنگاران - استاندار قم گفت: طی دو سال گذشته بر اساس راهبرد اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری 434 واحد فراوریی در استان به بهره رسید و یا فاز توسعه آن ها به اجرا درآمد.

خبرنگاران استاندار: 434 واحد تولیدی طی دو سال در قم افتتاح شد

بهرام سرمست روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پنج طرح فراوریی در منطقه ویژه مالی سلفچگان که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در سالن کرامت استانداری برگزار گردید، اعلام کرد: فراورینمایندگان استان با وجود شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا در عرصه فراوری و اشتغال حماسه آفریدند و برای توسعه مالی قم، با همه توان در صحنه حاضر شدند.

وی اضافه نمود: هدفگذاری ما این بود که در قم هیچ واحد فراوریی تعطیل نشده و هیچ کارگری بیکار نگردد و در کنار آن طرح های توسعه ای صنایع نیز ادامه یابد.

وی ادامه داد: در زمینه راه اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد استان نیز پیروز شدیم 60 واحد صنعتی را به مدار فراوری بازگردانیم.

سرمست گفت: همچنین قم در جذب تسهیلات کرونایی توانست رتبه دوم کشور را از نظر میزان جذب اعتبارات به خود اختصاص دهد.

وی اعلام کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی برای مدیران دولتی استان معین کردیم که ما همه خدمتگزار بخش خصوصی هستیم و وظیفه داریم با همه ظرفیت ها در این رابطه پشتیبانی و مانع زدایی کنیم.

وی ادامه داد: حتی در جلسات اعلام کردم، اگر به هر دلیل اختلافی میان فراوری نمایندگان و دستگاه های دولتی به وجود آید، من هوادار بخش خصوصی هستم و این اتمام حجت برای همه مدیران استان است.

استاندار قم گفت: از نزدیک مسائل واحدهای فراوریی فعال در قم را رصد می کنیم و در هرجا لازم باشد به صورت مستقیم وارد میدان می شویم.

وی همچنین تاکید نمود: برای منطقه ویژه مالی سلفچگان صندلی رفیعی را در نظر داریم، البته این منطقه در مقایسه با سایر مناطق ویژه دارای رتبه بالایی است و این مساله در زمان افتتاح طرح های ایجاد شده در آن به خوبی معین می گردد.

وی ادامه داد: اتصال منطقه ویژه مالی سلفچگان به راه آهن سراسری از جمله هدفگذاری های مهم استان در امسال است که موجب تحول در اقتصاد قم خواهد شد.

سرمست گفت: رییس جمهوری دستور قاطع برای انجام این طرح را داده است و سهم مهمی از اعتبارات به آن اختصاص خواهد یافت و امیدواریم این امر به طور حتم محقق گردد.

وی اضافه نمود: اتصال به راه آهن سراسری مساله بسیار مهمی برای منطقه ویژه مالی سلفچگان خواهد بود و جهت دسترسی آن به بازارهای داخلی و بین المللی را بیش ازپیش باز می نماید.

وی ادامه داد: فراورینمایندگان، سرداران و افسران جنگ مالی هستند و در خط مقدم این جنگ، فشار حداکثری را خنثی کردند، بنابراین همه مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از ایشان حمایت نمایند.

استاندار قم گفت: به لطف الهی در سال 1400 شاهد گشایش های مالی و گسترش فعالیت های تجاری استان خواهیم بود.

در راستای تحقق شعار فراوری؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها طی آیینی پنج طرح فراوریی با سرمایه گذاری 480 میلیارد ریال و 360 هزار یورو و ایجاد اشتغال برای 180 تن روز پنجشنبه در منطقه ویژه مالی سلفچگان قم به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل واحدهای صنعتی فراوری نماینده دستگاه های الکترونیک، لوازم و ابزار آلات، خوراک دام، طیور و آبزیان، فراوری البسه شامل لباس فرم و فراوری انواع کیک و بیسکوییت است.

منطقه ویژه مالی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه مالی به مرکز سیاسی - مالی کشور، واقع در جهت جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور فراوری، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش معین نماینده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

هم اکنون 122 واحد فراوریی و تجاری در این منطقه فعالیت می نماید که این رقم نمایان گر فعالیت 87 درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه است.

از میان این 122 واحد 100 واحد درزمینهٔ فعالیت های فراوریی و 22 واحد نیز درزمینهٔ فعالیت های تجاری و خدماتی مشغول کار است.

بخش سلفچگان یکی از بخش های پنج گانه استان قم است که در فاصله 40 کیلومتری شهر قم واقع شده است.

همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال دارد.

حجم سرمایه گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از 59 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری انجام شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و فراوریی استان برای بیش از 58 هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1613

به "خبرنگاران استاندار: 434 واحد تولیدی طی دو سال در قم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 434 واحد تولیدی طی دو سال در قم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید