با این غذای متفاوت اهل خانه را سورپرایز کنید!

به گزارش مسافرت رو، با این ماکارونی متفاوت به استقبال مهمانان خاص خود بروید.

با این غذای متفاوت اهل خانه را سورپرایز کنید!

ماکارونی فرمی انواع و اقسام مختلفی دارد که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و شما می توانید این ماکارونی شکل دار پیچی را با گوشت چرخ نموده یا سویا تهیه کنید و یا می توانید از مرغ ریش شده بهره ببرید.

در تهیه ماکارونی به سبک ایرانی دو نکته بسیار مهم وجود دارد ادویه و رب گوجه غلیظ پس حتما این دو نکته را رعایت کنید تا طعم فوق العاده ای از ماکارونی را در خانه تهیه کنید. شما می توانید برای ته دیگ از سیب زمینی بهره ببرید یا نان کف قابلمه قرار دهید و ماکارونی را دم بگذارید.

طرز تهیه ماکارونی شکل دار پیچی

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید، بهتر است از یک پیاز بزرگ بهره ببرید و بعد داخل تابه به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای گردد و بعد گوشت چرخ نموده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت خوب سرخ گردد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید فلفل دلمه و به دلخواه قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد نرم گردد، در ادامه باید وسط مواد کمی روغن بریزید و رب را اضافه کنید و رب را خوب به همراه مواد سرخ کنید و در انت ها کمی آب جوش به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رب رنگ باز کند و گوشت پخته گردد و بعد مواد میانی را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: آبکش کردن ماکارونی

در ادامه باید داخل قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاید و بعد جوش آمدن کمی روغن و نمک و زردچوبه اضافه کنید و ماکارونی پیچی را اضافه کنید و طبق نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم گردد و بعد آبکش کنید و کمی آب سرد روی آن بگیرید.

مرحله چهارم: ماکارونی شکل دار پیچی

در ادامه کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید و کمی ماکارونی و مواد گوشتی به تناوب بریزید و هم بزنید و همین طور ادامه دهید تا مواد و گوشت تمام گردد و ماکارونی شکل دار پیچی را برای 40 دقیقه دم گذاشته و بعد سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی شکل دار پیچی

اگر ادویه اورگانو دارید می توانید به مواد میانی اضافه کنید.

می توانید از پوره گوجه فرنگی نیز به رب بهره ببرید.

اگر چند قاشق از آب پاستا در حال جوش به مواد گوشتی اضافه کنید طعم فوق العاده به خود می گیرد.

می توانید از ادویه ماکارونی که در عطاری ها موجود است نیز بهره ببرید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2313

به "با این غذای متفاوت اهل خانه را سورپرایز کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این غذای متفاوت اهل خانه را سورپرایز کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید