طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی خوشمزه

به گزارش مسافرت رو، همبرگر ذغالی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع فست فود در دنیاست. برای تهیه همبرگر ذغالی به گوشت چرخ نموده، باربیکیو یا منقل احتیاج دارید.

طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی خوشمزه

خبرنگاران | سرویس آشپزی - همبرگر یکی از خوش خوراک ترین و محبوب ترین فست فودهای دنیاست و به روش های مختلف و با چاشنی های متفاوتی تهیه می گردد. برای تهیه همبرگر معمولا از گوشت چرخ نموده گوساله و یا گوسفند استفاده می گردد. همبرگر را هم می توان به صورت سرخ شده تهیه کرد و هم به صورت گریل شده که البته نوع گریل شده، عطر و طعم بهتری دارد اما تهیه آن به منقل با باربیکیو احتیاج دارد.

قبلا طرز تهیه همبرگر خانگی به روش مک دونالد و همچنین طرز تهیه همبرگر با سویا (همبرگر گیاهی) را آموزش داده ایم؛ این بار اما قصد داریم طرز تهیه همبرگر ذغالی را به شما آموزش دهیم که در صورت داشتن باربیکیو می توانید در فضای باز آن را تهیه نموده و از عطر و طعم یک برگر خانگی سالم و خوشمزه بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه همبرگر ذغالی

گوشت چرخ نموده500 گرم
پیاز1 عدد
تخم مرغ1 عدد
پودر سوخاری2 ق غذاخوری
سس خردل یا کچاپ (اختیاری) 1 ق غذاخوری
نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه همبرگر ذغالی

  1. برای تهیه همبرگر ذغالی خوشمزه، ابتدا باید پیاز را رنده نموده و آب آن را با دست بگیرید.
  2. پیاز رنده شده را به گوشت اضافه نموده و باهم مخلوط کنید.
  3. تخم مرغ، ، و ادویه جات را به مواد قبلی اضافه کنید.
  4. حالا همه مواد را یا با دست حسابی مخلوط نموده و ورز دهید و یا داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا حالت چسبنده و یک نواخت پیدا نمایند.
  5. از مواد آماده شده به اندازه یک نارنگی جدا نموده و آن ها را کف یک سینی قرار دهید.
  6. یک سلفون روی گوشت ها پهن نموده و با کف دست فشار دهید تا به شکل گرد دربیایند.
  7. حالا باربیکیو یا منقل را آماده کنید و قبل از گریل کردن همبرگرها، چند برش گوجه فرنگی حلقه شده را روی باربیکیو قرار دهید و حدود 2 تا 3 دقیقه آن ها را گریل کنید. گوجه فرنگی های گریل شده، طعم بهتری به ساندویچ همبرگر شما خواهد داد.
  8. حالا گوجه ها را برداشته و همبرگر ها را روی باربیکیو قرار دهید و آن ها را به مدت 8-9 دقیقه گریل کنید.
  9. در فاصله ای که گوشت ها کبابی می شوند، نان های همبرگر کنجدی را از وسط برش زده و از سمت داخل یکی، دو دقیقه روی باربیکیو قرار دهید تا عطر دودی گرفته و ساندویچ همبرگر شما را خوشمزه تر نمایند.
  10. برای خوشمزه تر شدن این برگر می توانید از پنیر چدار ورقه شده و یا پنیر پیتزا ورقه ای استفاده نموده و همانطور که همبرگرها روی باربیکیو قرار دارند، ورقه های پنیر را روی آن ها قرار دهید و یک دقیقه بعد، برگر ها را از روی آتش بردارید.
  11. حالا مقداری سس کچاپ داخل نان ها مالیده و در هر نان، یک برگ کاهو، یک برش گوجه فرنگی کبابی و سپس یک همبرگر ذغالی قرار دهید و در نهایت روی همبرگر دو برش خیار شور و یک حلقه پیاز قرار داده و تکه دیگر نان را روی آن ها قرار دهید.
  12. همبرگر شما آماده است. می توانید آن را در کنار سیب زمینی سرخ نموده و یا چیپس سیب زمینی و موهیتو خانگی سرو کنید. نوش جان.

همانطور که دیدید، تهیه همبرگر ذغالی روی باربیکیو یا منقل کار بسیار ساده ای است و این برگر طعم بسیار بهتری نسبت به همبرگرهای سرخ شده دارد و علاوه بر این، به دلیل عدم استفاده از روغن و سرخ شدن، سالم تر و کم کالری تر نیز هست.

امیدواریم این همبرگر خوشمزه را تهیه نموده و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1748

به "طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید