گوشت گوسفندی، قوچ کلاهی و چهار میش!

به گزارش مسافرت رو، سید اکبر میر جعفری،شاعر ،طنز پرداز و پژوهشگر ادبیات.

گوشت گوسفندی، قوچ کلاهی و چهار میش!

مرد کلاهی خودش را جلوی صف رساند؛ رو به جماعت پرسید: این صف گوشته؟ وقتی جوب مثبت شنید، همان جا ایستاد و گفت: این صف رو من منظم می کنم. یک دقیقه هم نگذشته بود که در ورودی بازار باز شده بود؛ اما صف گوشت از وسط بازار هم گذشته بود. مرد کلاهی از همان جا نگاهی به سمت چپ خودش کرد و صدا زد: پروین! پروین بدو بیا! زنی پا به سن گذاشته که احتمالا اسمش پروین بود، خودش را به مرد کلاهی رساند و در میان اعتراض مردم، جلوی مرد کلاهی ایستاد. چند لحظه بعد همان مرد، کلاهش را تا روی پیشانی اش پایین کشید و دوباره صدا زد: پری! پری! کجایی؟ بیا دیگه!. پری دوان دوان رسید به اول صف. پری بر خلاف پروین واقعا پیر بود. دویدنش به جان کندن می مانست. اعتراض مردم این بار هم راه به جایی نبرد . به دعوت مرد کلاهی زری و پوری هم خودشان را جلوی صف دادند. مرد کلاهی هنوز هم مدعی بود نظم این صف به عهده اوست! صدای همه بلند شد؛ اما صدای رسا و مردانه ای - از میانه های صف-از همه رساتر بود که می گفت: آقا تو خیلی شارلاتانی؛ این چه وضعیه که راه انداختی. به پوری می آمد که مادر مرد کلاهی باشد؛ چون هنوز نیامده به مردم تذکر داد که در یک ردیف بایستند؛ ! ازدحام نکنند! در همین حین مرد سفیدپوشی از غرفه گوشت و مرغ بیرون آمد و گفت: تو روخدا شلوغ نکنین! من پنج تا پنج تا می فرستم داخل. اولین پنج نفری که داخل رفتند، مرد کلاهی بود به همراه پری و پوری و زری و پروین. شلوغ بود، شلوغ تر شد. همین طور که مرد سفید پوش داشت با جماعت کل کل می کرد، زنی زیر نقش از بین میله ها رد شد و رسید به بسته های گوشت. مردِ صدا کلفت گفت: اون خانم که بی صف رفت! زنی که جلوی او ایستاده بود و من فقط صدایش را می شنیدم، در جوابش گفت: بذار بره بگیره؛ همین گوشت سرطان می شه می افته به جون خودش و بچه هاش.. مرد صدا کلفت صدایش را مهربان تر کرد و خطاب به او گفت: نه خانوم؛ دیگه این جوری حرف نزن؛ به خاطر یه تیکه گوشت... زن گفت: آخه... و مرد گفت: گذشت کن....

از کجا؛ ندیدم؛ اما دوباره مرد کلاهی دیگری از میله ها رد شد. این بار صدای اعتراض ها به قدری شدید بود که مرد کلاهی دوم را از فروشگاه بیرون کردند؛ اما او به تمام مقدسات قسم می خورد که از ساعت چهار اینجا بوده است! ولی خب قسم هایش کارساز نبود، چون درِ بازار میوه و تره بار، ساعت هشت باز می گردد!

بیست دقیقه بعد مرد کلاهی اول (همان که مسئول صف بود!) با چند بسته گوشت از فروشگاه بیرون آمد و همان جا دم در ایستاد. پروین هم پشت سر او بود. ایستادند همان جا تا پری و پوری و زری سهم گوشتشان را بگیرند و بیایند. آمدند. با نگاهم آنها را تا خروجی بازار دنبال کردم. هر چهار زن بسته های گوشتشان را به مرد کلاهی سپردند تا برایشان بیاورد!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 214

به "گوشت گوسفندی، قوچ کلاهی و چهار میش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت گوسفندی، قوچ کلاهی و چهار میش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید