کرملین: رویکرد مسکو در قبال تحریم نورد استریم 2 منفی است

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه خاطرنشان کرد که کشورش در برنامه و طرح های خود در ارتباط با اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

کرملین: رویکرد مسکو در قبال تحریم نورد استریم 2 منفی است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: نگرش ما در مورد هرگونه تحریمی معین است. این رویکرد تغییری ننموده است. (رویکرد ما در برابر هرگونه تحریم) کاملاً منفی است.

دیمیتری پسکوف در ادامه اعلام نمود که مسکو هر گونه تحریم علیه نورد استریم 2 را یک رقابت غیرمنصفانه و نقض قوانین بین الملل تلقی می نماید.

این درحالی است که چندی پیش ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سخنانی اعلام نموده بود: پروژه نورد استریم 2 پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ لذا آمریکا نباید در آن مداخله کند. با توجه به اینکه پروژه انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 یک پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم 2 به خاک آمریکا مرتبط بود، در آن صورت نگرانی های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود. این پروژه کاملاً مختص اروپا است و به جز کشورهایی که از نظر اقتصادی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند، هیچ نگرانی برای کشورهای دیگر ایجاد نمی نماید.

لازم به ذکر است، دولت آلمان پیشتر با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2، تحریم های واشنگتن را مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی ارزیابی نموده بود.

اولریک دمر سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم در این خصوص گفت: دولت، این دخالت های فرامرزی را رد می نماید. آنها شرکت های آلمانی و اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهند و دخالت در امور داخلی ما محسوب می شوند.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ذیل لایحه بودجه نظامی آمریکا، قانون تحریم نورد استریم 2 را امضا نموده است.

طبق این قانون، هر شرکتی که به گازپروم روسیه در تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا یاری کند؛ مشمول تحریم خواهد بود.

در این میان، آلمان بیش از همه از کارشکنی در فرایند تکمیل نورد استریم متضرر می گردد و اصولاً آمریکا نیز با این ادعا که این پروژه ابزار باج گیری از اروپا و به گروگان دریافت آلمان است؛ به تحریم آن روی آورده است.

نورد استریم 2 حدود 11 میلیارد دلار هزینه داشته است و همزمان، آمریکا ترک استریم را نیز با اعمال محدودیت هایی نظیر لغو ویزا دست اندرکاران پروژه و مصادره اموال آنها، مورد هدف تحریم های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1110

به "کرملین: رویکرد مسکو در قبال تحریم نورد استریم 2 منفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: رویکرد مسکو در قبال تحریم نورد استریم 2 منفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید