مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم ها علیه روسیه

به گزارش مسافرت رو، بخش تجارت خارجی اقتصاد آلمان درباره واکنش عجولانه برلین در جریانات مربوط به قتل یک شهروند گرجی در برلین و تحریم های جدید علیه روسیه هشدار داده است.

مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم ها علیه روسیه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، عرصه مالی آلمان امیدوار است که جریانات مربوط به قتل یک گرجی در آلمان به تحریم های جدید علیه روسیه منجر نگردد. بخش مربوط به تجارت خارجی در آلمان درباره تصمیمات عجولانه برلین در این باره هشدار داده است.

در جریان هیجانات و تنش های سیاسی ایجاد شده بین روسیه و آلمان بر سر قتل یک گرجی در برلین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (آدینه) در شهر سوچی با روسای شرکت ها و نمایندگان مالی از آلمان ملاقات می نماید.

ماتیاس شیپ، رئیس اتاق تجارت خارجی آلمان و روسیه (AHK) در این باره گفته است که این ملاقات نشان می دهد که چقدر برای پوتین ارتباط با شرکت های آلمانی در دوران سخت سیاسی مهم است.

شیپ درباره تصمیمات عجولانه در جریانات قتل یک گرجی در آلمان از طرف دولت کشورش هشدار داده است. عرصه سیاسی آلمان تا به حال به دلیل بحران اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه وضع نموده است. با وجود این تحریم ها عرصه هایی وجود دارد که همچنان مبادلات مالی بین روسیه و آلمان در آن امکان پذیر است.

شیپ توضیح داد که حتی در سخت ترین دوران جنگ سرد، اقتصاد آلمان به عنوان یک فاکتور پایدار کننده در مناسبات بین دو کشور مطرح بود. وی تاکید نمود که همیشه تحریم های جدید به راه حلی برای تنش ها و رویارویایی های عمیق بین دو کشور منجر نمی گردد.

چندی پیش بعد از قتل یک گرجی در باغ وحش برلین دولت آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه را به اتهام کوتاهی در رسیدگی به این پرونده به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد.

این گرجی به قتل رسیده یک فرمانده پیشین نیروهای چچن در برلین بود که دولت آلمان معتقد است روسیه هم در این اقدام دست داشته است.

زلیم خان خانگوشویلی، شهروند گرجستانی که فرماندهی یک گروه چچنی در دومین جنگ با نظامیان روسی را بر عهده داشت، در آگوست 2019 در برلین به ضرب گلوله کشته شد. مقامات دادستانی در کارلسروهه بر این عقیده اند که سرویس مخفی یا وزارت دفاع روسیه و حتی عوامل چچنی در این ترور دست داشته اند .

روسیه واکنش خشمگینانه به اخراج دو دیپلمات خود از آلمان نشان داده و یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو گفت که این اقدامی غیردوستانه و بی اساس از طرف آلمان است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از اخراج این دیپلمات های روسی حمایت نموده و روز چهارشنبه در سرانجام نشست ناتو در لندن گفت که ما این اقدام را انجام داده ایم چرا که ندیده ایم روسیه در شفاف سازی این قتل به ما یاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 721

به "مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم ها علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم ها علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید