گزارش نیویورک تایمز بخشی از دعوای سیاسی داخل آمریکا است

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، ضمیر کابولوف (Zamir Kabulov) فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز دوشنبه در خصوص ادعای روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز گفت که این موضوع بخشی از دعوای سیاسی داخلی در آمریکا است؛ چرا که برخی طرف ها در این کشور که علاقمند به حضور نظامی واشنگتن در افغانستان هستند، از نشر اخبار جعلی برای توجیه شکست خود استقبال می کنند.

گزارش نیویورک تایمز بخشی از دعوای سیاسی داخل آمریکا است

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این ارتباط گفت: هیاهوی بیش از حدی درباره این خبر جعلی برپا شده است؛ ترامپ ودولت وی نیز این مسأله را تکذیب کرده اند. صرف زمان بیشتر برای اظهارنظر درباره یک خبر جعلی برای ما شرم آور است.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می شود که کارکنان سفارت خانه های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1162

به "گزارش نیویورک تایمز بخشی از دعوای سیاسی داخل آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نیویورک تایمز بخشی از دعوای سیاسی داخل آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید