نگاهی به آمار و ارقام مارکت پلیس خبرنگاران؛ هر فروشنده چقدر درآمد دارد؟

به گزارش مسافرت رو، به نقل از شهر سخت افزار: برای هر کسب و کاری مهم ترین کار پیدا کردن مشتری است و خبرنگاران پرمشتری ترین فروشگاه کشور. حال که مارکت پلیس خبرنگاران امکان فروشنده شدن در این بازار عظیم را فراهم نموده؛ قصد داریم در این مقاله نگاهی به آمار و ارقام جالب از مارکت پلیس خبرنگاران داشته باشیم.

نگاهی به آمار و ارقام مارکت پلیس خبرنگاران؛ هر فروشنده چقدر درآمد دارد؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

چرا مارکت پلیس خبرنگاران؟

در کنار روش های سنتی و مرسومی که برای فروش کالا و خدمات وجود دارد طی سالیان اخیر راه چاره آنلاین به عنوان یک روش جدید و بسیار جذاب برای عرضه کالا و خدمات مطرح شده اما باید در نظر داشت که استفاده از فروش آنلاین شاید به همین آسانی نباشد.

اینکه بتوانید از میان انبوهی از فروشگاه های آنلاین قد علم نموده و محصول خود را به کاربران عرضه کنید، فرایند بسیار دشواری خواهد بود که احتیاجمند صرف میلیون ها تومان سرمایه و مدت زمانی طولانی جهت تبلیغ، جلب اعتماد و بسیاری از فاکتورهای جاذب مشتریان است.

در این حالت پلتفرم مارکت پلیس می تواند یک راه چاره عاقلانه، سریع و کارامد باشد که رقابت با رقبا را در شرایط تقریباً یکسانی قرار داده و آنگاه می توان با فراغ بال بیشتری سرمایه کار را در جهت بهبود کیفیت کالا و خدمات معطوف نمود؛ در این حالت بسیاری از مشکلاتی که در بالا به آنها و به صورت محدود اشاره شد را از میان برداشت.

برای آن دسته از کاربرانی که کمتر با این موضوع آشنایی دارند باید گفت که Market Place، بستری است که در آن فروشندگان مختلف می توانند محصول خود را در یک فروشگاه و بستر عظیمتر برای عرضه ارائه نمایند.

بعد از توضیحات فوق باید به این نکته اشاره کنیم که به مانند سرویس های بسیار عظیمی مانند flipkart در هند و Amazon و ebay به صورت جهانی، در ایران نیز مارکتب پلیس جذاب و خوش نامی وجود دارد که مسلماً همه شما آن را به خوبی می شناسید؛ خبرنگاران مارکت پلیسی بسیار عظیم است که از سال 1396 کار خود را به صورت جدی در این زمینه شروع نموده و حالا بستری برای هزاران فروشگاه، تولیدنماینده و صنعتگر ایرانی است تا بتوانند محصولات خود را به ساده ترین روش ممکن به مشتریان و کاربران عرضه نمایند.

اگر بخواهیم به صورت آنلاین مزایای استفاده از مارکت پلیس خبرنگاران را عنوان کنیم شاید موارد زیر شاخصترین آنها باشند:

  • کاهش هزینه فروش اینترنتی و خدمات آنلاین
  • کاهش چشمگیر هزینه بازاریابی و تبلیغات
  • استفاده از عظیمترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه و بازدیدی که در هیچ فروشگاه آنلاین دیگری وجود ندارد
  • استفاده از سیستم انبارش و عرضه محصول بسیار گسترده و دقیق

چه تعداد فروشگاه و تولیدنماینده مستقل در خبرنگاران فعالیت دارند؟

بعد از مقدمه فوق حالا قصد داریم به آنالیز یکی از نکات مهمی که در گزارش سالانه خبرنگاران به آن اشاره شده بپردازیم و ببینیم که چه تعداد فروشنده و تولیدنماینده در خبرنگاران وجود داشته و چه میزان از پلتفرم مارکت پلیس خبرنگاران درآمد دارند.

همانطور که گفتیم خبرنگاران از سال 1396 رویکرد مارکت پلیس خود را شروع کرد و تا انتها سال 1398 تعداد کسب و کارهای ایرانی که به این پلتفرم اضافه شده اند به 61،014 کسب و کار رسیده است. این کسب و کارها در خبرنگاران شامل تولیدنماینده ها، صنعتگران، فروشنده ها و هنرمندان می شود که روز به روز بر تعداد آنها اضافه کرده می شود.

مارکت پلیس خبرنگاران محلی برای فروشندگان معتبر و کاهش چشم گیر هزینه ها

بنابر آماری که توسط خبرنگاران اعلام شد تنها در سال 1398 تعداد 105،712 کسب و کار برای فروشندگی در مارکت پلیس خبرنگاران درخواست داده اند که 57 درصد این کسب و کارها شرایط فروشنده شدن را احراز نموده و به لیست فروشندگان اضافه شدند.

این آمار نشان دهنده آن است اگر شما کسب و کار خودتان را به خبرنگاران اضافه کنید در واقع در جمعی از تولیدنمایندگان قرار خواهید گرفت که در دید عموم درجه اعتبار بالایی دارند و خود این ویژگی، برداشتن اولین قدم برای افزایش اعتماد و اطمینان کاربران خواهد بود. در این حالت بی احتیاج از تأسیس یک وبسایت فروش اینترنتی جامع، همه امکانات فروش کالا در بالاترین سطح در اختیار شما قرار می گیرد و میلیون ها تومان صرفه جویی برای طراحی سایت جدید، بازاریابی، تبلیغات و … را عاید شما می نماید.

نکته دیگری که شاید کمتر به آن توجه شده قرار دریافت محصول شما در رتبه های بالاتری از رتبه بندی جستجوی گوگل و سایت های جستجوی وب است. به بیان ساده ساخت وبسایتی که در رتبه های بالایی از رنکینگ و نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد زمان و هزینه سرسام آوری را مطالبه می نماید ولی با قرار دریافت در مارکت پلیس خبرنگاران این هزینه به کلی حذف می شود؛ چرا که پیش از آن خبرنگاران توانسته به بالاترین نتایج جستجوی گوگل برسد و حالا شما نیز همراه با آن، در این صندلی قرار خواهید گرفت.

سهم مارکت پلیس از فروش خبرنگاران

یکی از مزایای دیگری که باید به جمع ویژگی های مارکت پلیس خبرنگاران اضافه کرد آن است که محدودیت چندانی در عرضه محصولات وجود ندارد. بسته به این که شما تولیدنماینده یا عرضه نماینده چه محصولی باشید، می توانید در یکی از دسته بندی های محصولات عرضه شده در پلتفرم خبرنگاران جای بگیرید و این بدان معناست که مشتریان از هر گروهی که باشند بالاخره می توانند شما را در خبرنگاران پیدا نمایند.

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید پتانسیل بسیار بالای فروش کالای مارکت پلیس خبرنگارانست. همانطور که در نمودار فوق مشاهده می شود به جز گروه محصولات خوردنی و آشامیدنی، در همه زمینه ها، بیشتر سهم فروش محصولات در فروشگاه خبرنگاران مربوط به مدل مارکت پلیس بوده است.

این نمودار بیان می نماید که خبرنگاران بیشتر از فروش کالاهای خود، کالاهای مدل مارکت پلیس را به فروش می رساند. این آمار که نزدیک به سهم 75 درصدی مدل مارکت پلیس در هر زمینه است نشان دهنده آن است که فروشندگان دیگر بیشتر از خود خبرنگاران در فروشگاه اینترنتی خبرنگاران فروش دارند. در واقع خبرنگاران در این پلتفرم تنها کمیسیون فروش و هزینه انبارش و پخش کالا را دریافت می نماید که در نقطه سر به سر، ارزش اضافه کرده بسیار زیادی برای تأمین نماینده و فروشنده اصلی خواهد داشت.

این آمار از حیث تعداد نیز بسیار بیشتر از محصولات عرضه شده توسط خود خبرنگارانست و این یعنی هر فروشنده ای با محصول خود از هر رده قیمتی (از ارزان ترین تا گران ترین) توانسته تعداد بیشتری از محصولات خود را در مارکت پلیس خبرنگاران عرضه کند.

اگر بخواهیم به صورت آمار سرانگشتی به گروه های پرطرفدار اشاره کنیم، در بخش هایی مانند کالای دیجیتال، پوشاک و گروه خودرو، ابزار و اداری 95 درصد از فروش متعلق به مدل مارکت پلیس است و در بخش هایی مانند لوازم ورزشی و سفر، آرایشی و بهداشتی، مادر و کودک، خانه و آشپزخانه و کتاب، هنر و لوازم تحریر این آمار تا حدود 80 درصد متعلق به مدل مارکت پلیس خبرنگاران است و مابقی توسط خبرنگاران تأمین می شود. با این اوصاف باید گفت که امروزه خبرنگاران به محلی برای فروش کالاهای دیگر شرکت ها، صنعتگران، فروشندگان و تولیدنمایندگان تبدیل شده و شاید این بهترین خبر برای صاحبان کسب و کاری باشد که با فروش آنلاین محصول خود مشکل داشته و یا به دنبال ارتقای سطح فروش محصول هستند.

هر فروشنده در خبرنگاران تا چه حد درآمد خواهد داشت؟

پاسخ این سوال دقیقاً به خود فروشنده باز می شود ولی در آمار جالب دیگری توسط خبرنگاران عنوان شده که در سال 1398 متوسط درآمد هر فروشگاه در این فروشگاه 39 میلیون تومان بوده است. نکته قابل توجه دیگر آن است که تنها در بهمن ماه سال 1398 یکی از فروشندگان مارکت پلیس خبرنگاران پیروز شده به فروشی معادل 32 میلیارد تومان برسد که بیشترین فروش ماهانه یک فروشگاه از زمان تأسیس مارکت پلیس خبرنگاران تا به امروز و به احتمال فراوان در سراسر کشور بوده است.

در ابتدای این مطلب یکی از مزایایی که برای پلتفرم مارکت پلیس خبرنگاران عنوان کردیم ارائه راه چارهی متوازن و عادلانه برای فروش کالاهای صنایعی که توانایی کمتری برای ارائه محصول خود دارند بود. برای کسب و کارهایی که فروش فیزیکی معدود و پرهزینه ای دارند شاید حضور در مارکت پلیس خبرنگاران بهترین انتخاب باشد. در آمار خبرنگاران مصداق شاخص این مورد، یک کارگاه صنایع دستی میناکاری و خاتم کاری بوده که تنها در آذر ماه 1398 توانسته مبلغ 85 میلیون تومان فروش را به نام خود ثبت کند که شاید هم تراز و حتی بالاتر از فروش فیزیکی در شهرهای شاخص صنعت گردشگری کشور باشد.

مارکت پلیس؛ فروشندگی زیر ذره بین

یکی از مهمترین ویژگی های پلتفرم مارکت پلیس خبرنگاران امکان دریافت و مشاهده بازخورد مستقیم مشتریان نسبت به هر محصول یا بخش Buy Box است. در این بخش عملکرد هر فروشگاه در وهله اول توسط کاربران و مشتریان رصد و ارزیابی می شود. در واقع خبرنگاران در امتیازدهی به فروشنده دخل و تصرفی نخواهد داشت.

اینکه کاربر می تواند با یک مراجعه ساده به بخش جعبه خرید یا همان Buy Box به صورت گزارشی ساده، عملکرد تأمین نماینده کالا از دید سه فاکتور تأمین به موقع، تعهد ارسال و میزان مرجوعی را مشاهده کند و پس از آن در خصوص انتخاب فروشنده تصمیم گیرد خود می تواند موجب اتخاذ تصمیم برای نحوه ادامه و فعالیت خود شرکت یا گروه تأمین نماینده در خبرنگاران باشد. در این بخش خبرنگاران سعی می نماید مورد اعتمادترین و معتبرترین فروشگاه را به کاربران پیشنهاد دهد.

نکته جالب توجه این است که شاید با یک عملکرد خوب و قیمت مناسب فروشگاه شما بتواند در صندلی بالاتری از فروشگاه های دیگر، حتی خود خبرنگاران قرار بگیرد. می توان نمونه شاخص این بخش را در گروه کالاهای دیجیتال دید که در آن بعضی شرکت ها با توجه به رعایت فاکتورهای موثر توانسته اند در صندلی بالاتری از خبرنگاران قرار بگیرند و شاید به انتخاب اول کاربران در آن محصول تبدیل شوند.

در واقع اگر حتی قیمت محصول شما اندکی از رقبای دیگر هم بالاتر باشد باز با یک عملکرد عالی توسط الگوریتم های شناسایی عملکرد خبرنگاران، در درجه بالاتری به کاربران پیشنهاد داده می شود؛ پس همانطور که گفته شد بهترین عامل محرک برای شما جهت رسیدن به مدارج بالاتر، عملکردی خواهد بود که در تأمین به موقع کالا، کیفیت محصول و کسب رضایت مشتریان از خود نشان داده اید.

فروشگاه شما در خبرنگاران

در این مقاله کوشش کردیم با بیانی ساده به آنالیز جوانب مختلف پلتفرم مارکت پلیس و به صورت اختصاصی، مارکت پلیس خبرنگاران بپردازیم؛ اما مسلماً راه چارهی مفیدتر آن است که از فروشندگانی که در حال حاضر در این مارکت پلیس فعالیت می نمایند تجربیات شان را جویا شویم.

اگر شما دوستان از فروشندگان، تولیدنمایندگان و یا صاحبان صنایعی هستید که با خبرنگاران تجربه همکاری داشته و یا در نظر دارید به زودی در این مارکت پلیس محصول خود را عرضه کنید می توانید نظرات و تجربیات تان را در بخش نظرات این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید تا بتوانیم از نزدیک نیز با مارکت پلیس بیشتر آشنا شویم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1317

به "نگاهی به آمار و ارقام مارکت پلیس خبرنگاران؛ هر فروشنده چقدر درآمد دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آمار و ارقام مارکت پلیس خبرنگاران؛ هر فروشنده چقدر درآمد دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید