تور استانبول ارزان: همه آنچه درباره مراکز خرید پوشاک استانبول ضروری است بدانید

به گزارش مسافرت رو، شهر استانبول مقصد تجار پوشاک ایرانی است و هر ساله تاجران زیادی برای خرید پوشاک به آنجا سفر می نمایند. بااین حال استانبول نه تنها برای تجار، بلکه برای مسافران نیز مقصد مهمی برای خرید پوشاک محسوب می گردد و بسیاری از گردشگران به منظور خرید پوشاک موردنیاز خود به استانبول سفر می نمایند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به تازگی قصد سفر به استانبول و خرید پوشاک در استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم با مجله خبرنگاران همراه باشید و مقاله جامع مجله خبرنگاران درباره خرید پوشاک در استانبول را تا آخر مطالعه کنید.

تور استانبول ارزان: همه آنچه درباره مراکز خرید پوشاک استانبول ضروری است بدانید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در این مقاله از معروف ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول آغاز نموده و درباره مراکز خرید ارزان، مراکز خرید لوکس، بازارها و خلاصه ابعاد و زوایا خرید پوشاک در استانبول با شما حرف خواهیم زد.

معروفترین مراکز خرید پوشاک در استانبول کدامند؟

اولین بخش به معروف ترین مراکز خرید استانبول اختصاص دارد، آنچه در انتخاب این مراکز خرید مدنظر بوده است، معروفیت مراکز است و به سایر پارامترها مثل ارزانی کالاها، دسترسی به مراکز، تنوع اجناس و… کم تر توجه شده است.

نزدیک ترین مراکز خرید به فرودگاه آتاتورک کدام اند؟

بازار مرتر و استارسیتی اوت لت

مرکز خرید بی اغلوایش در کجای استانبول واقع شده است؟

در نزدیکی میدان تکسیم خیابان معروف استانبول

برای خرید عمده پوشاک در استانبول کدام بازارها مناسب هستند؟

بازار مرتر، بازارهای منطقه آکسارای و منطقه عثمان بی

ارزان ترین مراکز خرید استانبول کدام اند؟

مرکز خرید اولیویوم، مرکز خرید بشیکتاش، مرکز خرید بی اغلوایش

کدام مراکز پوشاک در استانبول خرید به مرکز استانبول نزدیک اند؟

مرکز خرید کاپاسیتی، پاساژ ترکوز، مرکز خرید فروم مرمره یا فروم مارمارا، پاساژ اطلس

کدام مراکز خرید لوکس ترین و باکلاس ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول هستند؟

مرکز خرید زورلوسنتر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید ویاپورت، مرکز خرید مال آف استانبول

مراکز خرید اوت لت استانبول کدام مراکز خرید هستند؟

اوت لت ها فروشگاه هایی هستند که محصولات قدیمی چندین برند معروف را یکجا دارند و آن ها را زیر قیمت فروشگاه همان برند به فروش می رسانند. از جمله مراکز خرید اوت لت استانبول می توان به اوت لت اولیویوم و اوت لت های مرکز خرید ویاپورت اشاره نمود.

معروف ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول کدام اند؟

مرکز خرید فلوریا یا آکوا فلوریا، مرکز خرید ایستینی یا ایستینه و مرکز خرید پالادیوم

1. مرکز خرید فلوریا

مرکز خرید آکوا فلوریا یا همان فلوریا از جمله معروف ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول است که در نزدیکی ساحل و فرودگاه استانبول واقع شده است. این مرکز خرید از اکتبر 2012 فعالیت خود را آغاز نموده و مساحتی بالغ بر 50 هزار مترمربع دارد. فلوریا با داشتن 145 فروشگاه از برندهای مختلف، پارکینگی با ظرفیت 1500 مترمربع، آمفی تئاتری با 11 پرده نمایش و ظرفیت 900 نفر، آکواریوم دریایی، رستوران ها و کافه های مختلف، فضای فروش روباز و یک فضای نمایشگاهی، نه تنها یک مرکز خرید عالی، بلکه یک مرکز سرگرمیی نیز به شمار می رود.

  • تور استانبول
  • بلیط استانبول
  • هتل های استانبول

رستوران های این مرکز خرید مشرف به دریا هستند و منظرهی زیبا از ساحل و دریا کنار انواع غذاهای ترکیه ای پیش چشم شما به تصویر می کشند. جالب است بدانید در سالن های نمایش این مرکز خرید رویدادهای فرهنگی و مد و فشن در طول سال برگزار می شود؛ بنابراین اگر اهل تماشای چنین رویدادهایی هستید، رفتن به این مرکز خرید برایتان هم فال است و هم تماشا؛ می توانید در زمان مناسب به این مرکز خرید رفته و ضمن تجربه خریدی لذت بخش از تماشای رویدادهای فرهنگی و مد و فشن نیز لذت ببرید.

مرکز خرید فلوریا همه روزه از ساعت 11 صبح باز شده و تا ساعت 8 شب به مشتریان خدمت رسانی می نماید. البته ناگفته نماند در روزهای شنبه و یک شنبه مرکز خرید یک ساعت زودتر و در ساعت 7 شب تعطیل می شود.

راستی قبل از آغاز خریدها، می توانید این سفر را با تور استانبول دوچندان مجذوب نماینده کنید و همین الان برای خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام کنید.

آدرس دسترسی به مرکز خرید فلوریا

Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. 93-93/1, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey

مرکز خرید فلوریا در گوگل مپ

2. مرکز خرید ایستینی یا ایستینه

مرکز خرید ایستینی یا ایستینه واقع در Sariyer ترکیه، با بیش از 300 فروشگاه یکی از مراکز خرید بزرگ و لوکس پوشاک در استانبول ترکیه است. ایستینی در سال 2007 فعالیت خود را آغاز نموده و زیربنایی بالغ بر 242 هزار مترمربع دارد. مرکز خرید ایستینی معماری چشم نوازی دارد و بیشتر قسمت های آن شیشه ای است. اگر شب به این مرکز خرید بروید، نورپردازی و فضای مدرنش حتما شما را مجذوب خود خواهد نمود. کنار طراحی مدرنی که برای بوتیک ها، بلوارها و میادین این مرکز خرید در نظر گرفته شده، فضاهای نوستالژیک هم فراموش نشده است. در واقع ایستینی تلفیقی از فضای سنتی و مدرن است.

اگر در خصوص هزینه سفر به استانبول سوال دارید حتما این راهنما را بخوانید.

در ایستینی مجموعه ای از فروشگاه های لباس از برترین برندهای ترکیه ای و دنیای نظیر دولچه اند گابانا، دیور، پرادا، فندی، هوگوباس، زارا، منگو و دبنهامز وجود دارد. بنابراین اگر عاشق خرید لباس های برند هستید، مرکز خرید ایستینی از جمله مراکز خرید پوشاک در استانبول است که باید حتما به آن سر بزنید.

در ایستینی علاوه بر فروشگاه های لباس، کافه، رستوران و یک بازار مواد غذایی نیز وجود دارد که می توانید برای استراحت و خرید مواد غذایی مورد احتیاجتان گشتی در آن ها داشته باشید.

اما گذشته از فروشگاه های لباس، رستوران ها و کافه ها و بازار موادغذایی در ایستینی 12 سینمای حرفه ای، سینمای سه بعدی کمپانی آی مکس و مرکز سرگرمیی بچه ها نیز وجود دارد. وجود این امکانات لذت خرید شما را دو چندان نموده و تجربه ای تکرار نشدنی از خرید را برایتان رقم خواهند زد.

مرکز خرید ایستینی یا ایستینه همه روز از ساعت 10 صبح فعالیت خود را آغاز نموده و در ساعت 8 شب به آن انتها می دهد.

آدرس مرکز خرید ایستینی

Pınar, Katar Cd No:73, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

مرکز خرید ایستینی در گوگل مپ

3. مرکز خرید پالادیوم

احتمالا شما هم با خواندن نام پالادیوم یاد مرکز خرید پالادیوم زعفرانیه خواهید افتاد، اما باید به شما بگوییم که در ترکیه نیز مرکز خریدی به همین نام وجود دارد که در گروه مراکز خرید معروف استانبول قرار گرفته است.

پالادیوم استانبول در منطقه آتا شهیر واقع شده و حدودا تا به سال جاری (سال 2021 میلادی) 13 سالی است که کار خود را آغاز نموده است. این مرکز خرید با بودجه ای حدود 230 میلیون دلار و در فضایی به مساحت 40 هزار مترمربع ساخته شده و در سال 2008 فعالیت خود را آغاز نموده است.

پالادیوم طراحی خاص و منحصربه فردی دارد. این مرکز خرید شبیه یک گوی شیشه ای بزرگ طراحی و ساخته شده و همین موضوع، مرکز خرید پلادیوم را به یکی از مراکز خاص خرید پوشاک در استانبول تبدیل نموده است.

در پالادیوم علاوه بر فروشگاه های پوشاک بچه گانه، مردانه و زنانه، نمایندگی های برندهای ترکیه ای و دنیای مثل، ال سی وایکیکی، نایک، آدیداس و… و فروشگاه های لوازم آرایشی، امکانات سرگرمیی- رفاهی نیز وجود دارد. از جمله امکانات سرگرمیی-رفاهی این مرکز خرید می توان به رستوران ها، کافی شاپ ها، فودکورت ها، سالن سینما و تاتر و آرایشگاه اشاره نمود که می توانید برای برطرف خستگی و سرگرمی به آن ها رفته و لذت خریدتان را دوچندان کنید.

فعالیت مرکز خرید پالادیوم از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا 8 شب ادامه دارد.

آدرس مرکز خرید پالادیوم

Barbaros, Halk Cd. No:8 D:B, 34746 Ataşehir/İstanbul, Turkey

مرکز خرید پالادیوم در گوگل مپ

معرفی ارزانترین مراکز خرید استانبول

در این بخش ارزان ترین مراکز خرید استانبول معرفی شده اند. در انتخاب مراکز این بخش از مطلب قیمت مناسب اولویت اصلی انتخاب بوده است. این پاساژها و مراکز خرید برای افرادی که دنبال یک خرید ارزان و مالی هستند، انتخاب بهتری خواهد بود.

1. مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید اولیویوم از جمله ارزان ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول به شمار می رود. علت این موضوع وجود فروشگاه های اوت لت و حراجی های مختلف در این مرکز خرید است. اما بیایید اول ببینیم فروشگاه های اوت لت دقیقا چه فروشگاه هایی هستند و سپس در خصوص اولیویوم صحبت کنیم.

قبل از اینکه با اوت لت ها آشنا شوید، بد نیست بدانید مرکز خرید اولیویوم به اوت لت اولیویوم نیز معروف است. اما برویم سراغ معرفی فروشگا ه های اوت لت؛

اوت لت ها کاملا شبیه فروشگاه های لباس هستند، با این تفاوت که اوت لت ها اجناس چندین برند معروف را یک جا به فروش می رساندن. اولین ویژگی این فروشگاه ها همین وجود اجناس از برندها مختلف یک جا کنارهم است.

اما دومین و مهم ترین ویژگی فروشگاه های اوت لت این است که اجناس قدیمی تر یک برند را با قیمتی بسیار ارزان تر از فروشگاه همان برند به فروش می رسانند. به همین علت اوت لت ها یکی از مراکز خرید پوشاک برند برای عاشقان این نوع لباس به شمار می رود؛ به خصوص آن هایی که دنبال محصولات نو یک برند نیستند و فقط هدف شان پوشیدن لباس برند است نه نوترین لباس آن برند!

بنابراین اگر شما هم جز برند پوشان هستید، مرکز خرید اولیویوم استانبول یکی از جاهایی است که حتما باید از آن تماشا کنید.

برویم سراغ حراجی ها در مرکز خرید اولیویوم. مثل ایران خودمان که در بعضی از فصول سال اجناس فروشگاه ها تخفیف خورده و قیمتی مناسب خرید دارند، در مرکز خرید اولیویوم نیز در بعضی فصول سال و مناسبت های خاص این اتفاق می افتد، اما آنچه که این مرکز خرید را بسیار مجذوب نماینده و به مرکزی برای خریداران پوشاک ایرانی تبدیل نموده، سه شنبه های پرتخفیف آن است؛ در اولویوم هر هفته روز سه شنبه اجناس فروشگاه ها تخفیف عالی خورده و زیر قیمت به فروش می رسند. اگر روزهای سه شنبه به این مرکز خرید بروید، اصلا احساس غریبی نخواهید کرد، چراکه بیشتر مراجعه نمایندگان ایرانی هستند.

در مرکز خرید اولیویوم امکانات رفاهی و سرگرمیی نیز در نظر گرفته شده است. وجود امکانات رفاهی و سرگرمیی باعث می شود تا اگر خسته یا گرسنه شدید بتوانید برطرف خستگی و گرسنگی نموده و به خرید لذت بخش خود ادامه دهید. علاوه بر این اگر همراهان تان هم خیلی حوصله خرید ندارند، این امکان برایشان فراهم هست که در مدت بازارگردی و خرید شما به سرگرمی و خوش گذرانی پرداخته به آن ها نیز خوش بگذرد.

اولویوم در منطقه زیتین بورنو واقع شده و از سال 2000 آغاز به کار نموده است. درب های این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به روی مراجعه نمایندگان باز است.

آدرس مرکز خرید اولیوم

Gökalp, Prof. Muammer Aksoy Cd. No:39, 34020 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

مرکز خرید اولیویوم در گوگل مپ

2. مرکز خرید بشیکتاش بورس پوشاک استانبول

مرکز خرید بشیکتاش از نظر ظاهری اصلا شبیه مراکز خرید پوشاک در استانبول که تا اینجای مطلب به آن ها اشاره نمودیم نیست، اما چرا؟ چون بشیکتاش اصلا فضای مجلل و شیک ندارد و در واقع یک بازار محلی است؛ بازاری کوچک و زیبا که حال وهوایی سنتی دارد و فقط در روزهای شنبه پذیرای شماست. در روزهای شنبه دست فروش های محلی بساط فروش خود را پهن نموده و اجناس خود را به فروش می رسانند. بازار بشیکتاش در یک پارکینگ دو طبقه برقرار می شود و مجموعا 400 غرفه دارد؛ طبقه اول این مرکز به فروشنده های موادغذایی، میوه و سبزیجات اختصاص یافته و طبقه دوم آن ویژه فروش لباس و بدلیجات است.

بشیکتاش در حوالی خیابان ندیم استانبول واقع شده است و هر شنبه میزبان آدم های زیادی است که برای خریدی ارزان به آنجا می آیند. اگر قصد رفتن به این مرکز خرید را دارید، پیشنهاد می کنیم طوری برنامه ریزی کنید که صبح زود آنجا باشید.

آدرس مرکز خرید بشیکتاش در استانبول

Nuzhetiye Cd. No:66, Istanbul 34357 Turkey

مرکز خرید بشیکتاش در گوگل مپ

3. مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول

بی اوغلوایش استانبول در نزدیکی میدان تکسیم، خیابان معروف استقلال استانبول واقع شده است. این مرکز خرید، مرکز خریدی مجلل برای خرید پوشاک، اکسسوری، آرایشی، ورزشی و زیورآلات در استانبول به شمار می رود. مرکز خرید بی اغلوایش نیز مثل مراکز خرید بشیکتاش و اولیویوم جز مراکز خرید پوشاک ارزان قیمت در استانبول است. در بی ا غلوایش نمایندگانی از برندهای معروف نظیر نایک، آدیداس، منگو، زارا و اچ اند ام حضور دارند که می توانید پوشاک موردنظر خود را از آن ها بخرید.

بی اوغلوایش از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و به مشتریان خدمت رسانی می نماید.

آدرس مرکز خرید بی اوغلوایش

ISTANBUL, Istiklal Street No: 187 BEYOĞLU

مرکز خرید بی اوغلوایش در گوگل مپ

معرفی لوکس ترین مراکز خرید استانبول

مراکز خریدی که در این بخش معرفی می شوند، همگی جز باکلاس ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول به حساب می آیند. بدیهی است که قیمت اجناس در این مراکز خرید ممکن است کمی گران تر از سایر مجموعه ها باشد.

1. زورلو سنتر

مرکز خرید زورلو سنتر استابول جز زیباترین و لوکس ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول است. در این مرکز خرید برترین برندهای پوشاک یک جا کنار هم قرار گرفته اند تا برندبازان برای تهیه پوشاک برند موردنظرشان، دستشان باز باشد. در زورلو سنتر نه تنها لباس بلکه تنوعی از هر آنچه لازم دارید وجود دارد، از لوازم آرایشی-بهداشتی برترین برندها گرفته تا گجت های دیجیتال و لوازم خانگی، همه در این مرکز خرید بزرگ و مدرن گرد هم آمده اند. از جمله برندهای معروف پوشاک که در این مرکز خرید می توانید سری به آن ها بزنید، می توان به برند آتلیر ربول، آودا، هندای هالک، ایوروشه و سویل اشاره نمود.

از تنوع محصولات موجود در زورلو سنتر که انصافا حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد و به معنای واقعی کلمه هر آنچه از برندهای محبوب خود احتیاج دارید را در دل خود جای داده است که بگذریم، زورلو سنتر از نظر طراحی و امکانات سرگرمیی و رفاهی نیز مجموعه ای کم نظیر است. طراحی زورلو سنتر کاملا مدرن و به سبک ساختمان های نیویورک است. در این مجموعه روی هم رفته 205 فروشگاه وجود دارد. کل مجموعه در 5 طبقه بنا شده و هر طبقه آن نام اختصاصی برای خود دارد؛

  • طبقه -3، پارکینگ
  • طبقه -2، مترو
  • طبقه -1، بسفر
  • طبقه همکف، میدان
  • و طبقه اول، پل یا بوگاز

نام دارد. مثل همه مجموعه های مدرن که انتظار می رود علاوه بر داشتن کارکرد تجاری، امکانات سرگرمیی و مجمتع مسکونی نیز داشته باشند، زورلو سنتر نیز این گونه است. در زورلوسنتر هتل 5 ستاره، نزدیک به 50 رستوران و کافه از برندهای معروف غذایی، بزرگ ترین مرکز هنری استانبول یعنی پی اس ام، شعبه ای از سینماهای زنجیره ای ماکسیموم استانبول، شهربازی بی نظیر، مجموعه ورزشی، مجتمع مسکونی یک جا و در زمینی به وسعت 105 هزار مترمربع در کنار هم قرار گرفته اند.

برای شناخت برترین هتل های استانبول این راهنما را بخوانید.

زورلو سنتر در بخش اروپایی استانبول یعنی بشیکتاش و در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. برای دسترسی به این مرکز می توانید از تاکسی های درون شهری استانبول یا مترو بهره ببرید.

زورلو سنتر از ساعت 10 صبح باز شده و فعالیت آن تا ساعت 10 شب ادامه دارد.

آدرس مرکز خرید زورلو سنتر

Levazım Mahallesi Zorlu Center, Koru Sokağı No:2, 34340 Beşiktaş, Turkey

زورلو سنتر در گوگل مپ

2. مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون یا کانیون مال، دومین مرکز خرید لوکس و باکلاس استانبول است که آن را معرفی خواهیم کرد. این مرکز خرید در سال 2006 در منطقه مالی لِوِنت با وسعتی برابر 37 هزار و 500 متر فعالیت خود را آغاز نموده است. کانیون فوق العاده زیبا طراحی شده و انحناهای موجود در دیوارها و نمای دایره ای فوق العاده بزرگ آن شما را محو تماشا و برای لحظه ای میخکوب خواهد نمود؛ این طراحی نظر داوران را نیز به خود جلب نموده و در سال 2006 برنده جایزه معماری شده است.

در این مرکز خرید حدود 160 فروشگاه وجود دارد و آن طور که انتظار می رود برندهای معتبر و معروف پوشاک نیز در آن گرد هم آمده اند. ان تیلور، هاروی نیکولاس، واکو، تامی هیلفیگر، بنانا ریپابلیک از جمله برندهای موجود در این مجتمع تجاری بزرگ هستند. افزون بر برندهای لباس و پوشاک برندهای معروف دیزاین و دکور خانه نیز در کانیون حضور دارند که از جمله آن ها می توان به اسی و زارا هوم اشاره نمود.

نکته ای که در خصوص کانیون مال وجود دارد این است که این مرکز خرید سربسته نیست و هوا همواره در آن جریان دارد، همین موضوع به تهویه بهتر و مطبوع مجموعه یاری بسیاری نموده است.

کانیون نیز مثل زورلوسنتر امکانات رفاهی خوبی را در خود جای داده است؛ از جمله این امکانات می توان به رستوران ها، سالن های تاتر و سینما، سال بدن سازی و پارکینگی با ظرفیت 2300 اتومبیل اشاره نمود.

اگر برای خرید پوشاک در استانبول قصد دارید به کانیون مال بروید، در نظر داشته باشید که این مرکز از ساعت 10 صبح آغاز به کار نموده و در ساعت 10 شب به فعالیت خود انتها می دهد.

آدرس مرکز خرید کانیون

Levent, Büyükdere Cd. No:185, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

مرکز خرید کانیون در گوگل مپ

3. مرکز خرید ویاپورت

مرکز خرید ویاپورت را می توان هم جز مراکز لوکس و هم ارزان خرید پوشاک در استانبول دانست؛ چراکه بخشی از آن به فروشگاه های اوت لت (که در قسمت مراکز خرید ارزان به معرفی آن ها پرداختیم) و بخشی نیز به فروشگاه های لوکس اختصاص دارد. بنابراین می توان آن هم برای کسانی که دنبال خرید پوشاک ارزان در استانبول هستند مناسب دانست و هم برای آن هایی که دنبال کالاهای لوکس و باکلاس هستند.

ویاپورت معماری به سبک قدیم دارد و فضای آن روباز طراحی شده است. این مجموعه زیربنایی بالغ بر 96 هزار مترمربع دارد و از سال 2008 آغاز به کار نموده است. ویاپورت دارای بیش از 198 فروشگاه است و در دل خود امکانات رفاهی کاملی نیز دارد. از جمله امکانات رفاهی و سرگرمیی این مجموعه می توان به هتل، شهربازی، پارکینگی بزرگ با ظرفیت 4 هزار اتومبیل، سینما، آمفی تئاتر، سالن زیبایی مرکز اسپا، سالن بولینگ، رودخانه مصنوعی، پیست اسب سواری و پیست ماشین بازی اشاره نمود.

این مجموعه در بخش آسیایی شهر استانبول، نزدیک به فرودگاه صبیحه گوکچن، در منطقه پندیک واقع شده است. فعالیت مجموعه نیز از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا 8 شب ادامه دارد.

آدرس مرکز خرید ویاپورت

Yenişehir, Dedepaşa Blv. No:19, 34912 Pendik/İstanbul, Turkey

مرکز خرید ویاپورت در گوگل مپ

4. مرکز خرید لوکس مال آف استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول از جمله مدرن ترین و بزرگ ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول به شمار میرود. مال آف استانبول در 23 کیلومتری غرب استانبول در منطقه ایکیتلی، بشکشهیر واقع شده است. استانبول مال مثل بیشتر مراکز خرید پوشاک در استانبول که معرفی کردیم، ساختمانی مدرن و زیبا دارد و سازه آن فوق العاده تماشایی است، به خصوص هنگام شب!

مال آف استانبول زیربنایی حدود 156 هزار مترمربع دارد و از نظر وسعت، بزرگ ترین مرکز خرید لوکس استانبول بین چهار مرکز خریدی که تا به اینجای مطلب معرفی کردیم به شمار میرود. در دل این مجموعه بزرگ 350 فروشگاه با ویترین هایی زیبا و چشم نواز گرد هم آمده و تنوعی از اجناس را به مشتریان عرضه می نمایند.

در مجموعه مال آف استانبول بزرگ ترین برندهای پوشاک دنیا از جمله میس دکاسلون سلفریدجز (Miss Decathlon Selfridge) حضور فعال دارند. بعلاوه یکی از بزرگ ترین فروشگاه های برند ال سی وایکیکی را نیز می توانید در آن پیدا کنید.

آنچه مال آف استانبول را از سایر مراکز خرید استانبول متمایز می نماید، وجود بزرگ ترین سینما، بزرگ ترین شهربازی و خاص ترین استیج هنری شهر استانبول در این مرکز خرید است.

در بالای استانبول مال هتلی به وسعت 300 اتاق وجود دارد که می توانید شب را در آن سپری کنید. افزون بر این رستوران های زیبا و شیک و فست فودهای معروف با انواع غذاهای ترکی و بین المللی نیز در این مرکز حضور دارند تا اگر حین گشت و گذار خسته و گرسنه شدید، با غذایی دلچسب برطرف خستگی و گرسنگی نموده و دوباره به خرید خود ادامه دهید.

مجموعه مال آف استانبول از ساعت 10 صبح باز شده و تا 8 شب آماده خدمت رسانی به مراجعه نمایندگان و بازدیدنمایندگان است.

آدرس مرکز خرید مال آف استانبول

Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

مرکز خرید مال آف در گوگل مپ

معرفی بازار پوشاک استانبول که همواره تخفیف دارند

بازارهای همواره تخفیف استانبول شباهت زیادی به بازارهای معمولی ایران دارند، در این بازارها محصولات برند کمتر دیده می شود، اما تقریبا همواره تخفیف در آن ها برقرار است.

1. بازارهای آکسارای

آکسارای استانبول از جمله منطقه ها قدیمی این شهر است. معروفیت آکسارای به مراکز خریدی عمده ایست که در آن وجود دارد. این منطقه از استانبول مرکز فروش عمده پوشاک، کیف و کفش و پارچه است. اگر شغل شما فروش پوشاک است، از جمله برترین جاهایی که می توانید پوشاک عمده مورد احتیاج خود را به صورت عمده و با قیمت مناسب و ارزان بخرید، همین بازار آکسارای است.

در آکسارای یک بازار زیرزمینی نیز وجود دارد که 50 سال قدمت داشته و به شهرداری استانبول تعلق دارد. در این مرکز خرید کالاهای لوکس چندانی وجود ندارد، اما در عوض می توانید کالایی به اصطلاح های کپی (Hight Copy) را به قیمت مناسب خریداری نموده و برای فروش همراه خود به ایران بیاورید.

آکسارای در گوگل مپ

2. بازار فاتیح استانبول

بازار فاتیح از جمله بازارهای هفتگی و ازران قیمت جهت خرید پوشاک در استانبول است. این بازار روزهای چهارشنبه از صبح تا بعدازظهر در محله فاتیح استانبول برقرار است. قدمت این بازار به دوره بیزانس برمی شود و از آن موقع تا به امروز هر هفته چهارشنبه ها دایر است. بازار فاتیح در چند خیابان اصلی فاتیح و خیابان های فرعی اطراف آن ها برگزار می شود.

در بازار فاتیح هر آنچه لازم دارید از پوشاک گرفته تا کیف و کفش، زیورآلات و مواردی از این قبیل به راحتی گیر می آیند. فقط نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اجناس موجود در این بازار اصل و اورجینال نیستند و نباید انتظاری که از اجناس برند دارید را از آن ها داشته باشید.

حالا که صحبت از بازار شده، اصلا نباید بازار بزرگ استانبول را از دست بدهید.

اگر برای خرید پوشاک به بازار فاتیح استانبول می روید، پیشنهاد خبرنگاران این است که حتما سری هم به بزرگ ترین مسجد استانبول یعنی مسجد فاتیح که در نزدیکی این بازار است، بزنید.

آدرس بازار فاتیح

Zeyrek Mh., Nevşehirli İbrahim Paşa Cd. No:19, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

بازار فاتیح در گوگل مپ

3. بازار محمود پاشا

بازار محمود پاشا یا ماحموت پاشا استانبول بازاری تاریخی در ناحیه ای نزدیک امینونو است. این بازار حدود 256 باب مغازه و 1 حمام عمومی، آبخوری و کیوسک هایی به عنوان امکانات رفاهی دارد. تجارت اصلی این بازار پوشاک است، اما موادغذایی، صنایع دستی و مواردی از این قبیل نیز در آن یافت می شود.

در نزدیکی بازار محمود پاشا نیز مثل بازار فاتح مسجدی تاریخی وجود دارد؛ نام این مسجد همان نام بازار یعنی محمود پاشا است که به وسیله وزیر اعظم محمود پاشا بنا شده است. با وجود بنای تاریخی در نزدیک بازار محمود پاشا پیشنهاد می کنیم اگر اهل بازدید از جاذبه های تاریخی هستید، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از مسجد محمود پاشا نیز تماشا کنید.

معرفی بازارهای خرید پوشاک در مرکز شهر استانبول

مراکز خرید این بخش صرفا بر اساس فاصله آن ها تا مرکز شهر استانبول در نظر گرفته شده است. در واقع مراکز خرید این بخش محبوب ترین ها و باکیفیت ترین ها مراکز خرید نزدیک مرکز استانبول هستند.

1. مرکز خرید فروم مرمره

فروم مرمره یا فروم مارمارا با مساحتی برابر 375 هزار مترمربع از جمله بزرگ ترین مراکز خرید پوشاک و سایر ملزومات مورد احتیاج مرکز استانبول است. فروم مرمره مثل بیشتر مراکز خرید پوشاک در استانبول ساختمانی زیبا و چشم نواز با امکانات نسبتا خوب دارد. از جمله امکانات موجود در این مرکز می توان به 16 سالن سینما، سالن بولینگ، سالن های تئاتر، رستوران ها و فست فود فروشی ها با منظره تماشایی به دریای مرمره، زمین بازی بچه ها و اتاق کودک اشاره نمود.

در این مرکز خرید بزرگ برندهای معروف در زمینه های مختلف از جمله پوشاک، تکنولوژی و جواهرات حضور دارند. از جمله برندهای پوشاک و جواهرات موجود در این مرکز خرید می توان به آدیداس، زارا، کلمبیا، لکاست، ال سی وایکیکی، آتاسای، آلتین باس، آسوس و سواروفسکی، سوآچ و… اشاره نمود.

مرکز خرید فروم مرمره حدود 14 کیلومتری شهر استانبول و در منطقه عثمانیه قرار گرفته و از استانبول با اتومبیل شخصی حدود نیم ساعت فاصله دارد.

این مرکز خرید از ساعت 10 صبح باز شده و 8 شب به فعالیت خود انتها می دهد.

آدرس مرکز خرید فروم مارمارا

Osmaniye, Çobançeşme Koşuyolu Cd. No:3, 34100 Bakırköy/İstanbul, Turkey

مرکز خرید فروم مارمارا در گوگل مپ

2. مرکز خرید کاپاسیتی

مرکز خرید کاپاسیتی استانبول در حدود 13 کیلومتری و فاصله زمانی حدودی نیم ساعت از استانبول واقع شده است. کاپاسیتی جز مراکز خرید پوشاک در استانبول با کمترین فاصله از مرکز شهر است. از برندهای معروف که در این مرکز خرید حضور دارند، می توان به هوگو باس، گپ، آرمانی جینز، واکو، زارا، بیمن، مک، سفورا و بنانا ریپابلیک اشاره نمود.

مجموعه کاپاسیتی استانبول ساختمانی تماشایی با معماری مدرن دارد و وسط آن آب نمایی تماشایی وجود دارد. این مرکز خرید از نوع سرپوشیده و مساحت آن چیزی حدود 133 هزار مترمربع است. کاپاسیتی در فهرست پرطرفدارترین مراکز خرید ترکیه قرار داده و رتبه هفتم مراکز خرید استانبول را به خود اختصاص داده است. سال تاسیس مجموعه به 2007 برمی شود.

در این بازار خستگی معنایی ندارد، چراکه هنگام ساخت مجموعه فکر همه چیز شده و امکانات سرگرمیی و رفاهی نیز درنظر گرفته شده است. از جمله امکانات مجموعه می توان رستوران ها، سینمای سه بعدی، اتاق نگهداری بچه ها و اتاق ماساژ را نام برد. وجود چنین امکاناتی باعث شده تا خریدی لذت بخش و بدون دغدغه را تجربه کنید.

به عنوان نکته آخر هم لازم به ذکر است که مرکز خرید کاپاسیتی از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است و به مشتریان و بازدیدنمایندگان خدمت رسانی می نماید.

آدرس مرکز خرید کاپاسیتی

Ataköy 1., Fişekhane Cd. No:7, 34158 Bakırköy/İstanbul, Turkey

کاپاسیتی در گوگل مپ

3. پاساژ اطلس مرکز خرید پوشاک استانبول

اگر برای خرید پوشاک در استانبول دنبال مرکز خریدی هستید که آن را با مراکز خرید بزرگ استانبول جایگزین کنید، پاساژ اطلس یک انتخاب مناسب است.

این پاساژ در میدان تکسیم استانبول واقع شده است و قدمتی نزدیک به 1.5 قرن دارد. البته ناگفته نماند این پاساژ در ابتدا جهت استفاده مسکونی ساخته شده تا در فصل زمستان به عنوان خانه مورد استفاده قرار بگیرد و سپس به مرکز تجاری تبدیل شده است. در ورودی پاساژ اطلس یک سالن سینما و یک سالن تاتر کوچک وجود دارد که هر دو جز بناهای قدیمی این پاساژ هستند و از سال 1948 تا به امروز در ورودی پاساژ جا خوش نموده اند. سینما و تئاتر پاساژ را که رد کنید، فروشگاه های کوچک و تو درتویی پیش رویتان واقع شده است که پوشاک، عتیقه و یادگاری های جورواجور می فروشند.

ساعت کاری این پاساژ دقیقا تعیین نیست، اما به نظر می رسد مثل بیشتر پاساژهای ترکیه از صبح تا اوایل شب به روی مردم باز است. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر قصد رفتن به این پاساژ را دارید، حتما از مردم استانبول در این باره سوال کنید.

آدرس پاساژ اطلس

Kuloğlu, İstiklal Cd. No:131, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

پاساژ اطلس در گوگل مپ

4. پاساژ ترکوز

ترکوز هم پاساژی نزدیک به مرکز شهر و هم مرکز خریدی ارزان برای خرید پوشاک در استانبول است. این مرکز خرید در خیابان استانبول، منطقه تکسیم واقع شده است. ترکوز از بزرگ ترین بازارهای خرده فروشی و عمده فروشی در تکسیم به شمار می رود و قیمت های نسبتا ارزان ای دارد.

ترکوز را در مجموع می توان محلی خوب برای تجربه خریدی ارزان و سوغاتی درنظر گرفت.

آدرس پاساژ ترکوز

Asmalı Mescit, Terkoz Çk. No:2, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

پاساژ ترکوز در گوگل مپ

برای خرید هر لباس کدام مرکز خرید بهتر است؟

مراکز خریدی که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد، براساس نوع لباس تقسیم بندی شده و سپس برترین های هر کدام معرفی شده اند ندان.

معرفی بازار برای خرید کفش

1. فروشگاه کفش فلو

فروشگاه کفش فلو بزرگ ترین فروشگاه کفش های زنانه و مردانه ترکیه است که در سال 2001 و با شعار فروش کفش برای هر کس پا به عرصه رقابت گذاشته است. انواع کفش های برند از برندهای معروف دنیا مثل نایک، آدیداس، پوما، ریبوک و… در این مجموعه بزرگ وجود دارد که می توانید با ضمانت اصالت و اورجینال بودن کالا، آن ها را بخرید.

فلو در شعبه های مختلفی در ترکیه دارد و کفش های تک سایز باقیمت مناسبی در آن ها به فروش می رسند. علاوه براین اواخر هر فصل نیز کفش های همان فصل با قیمت مناسب به فروش خواهند رسید.

فروشگاه کفش فلو در گوگل مپ

2. فروشگاه کفش داچمن

فروشگاه کفش داچمن مثل فروشگاه کفش فلو تنوعی از کفش های برند را در خود جای داده است، بااین تفاوت که در فروشگاه داچمن قیمت ها به نظر می رسد کمی گران تر، اما اجناس مرغوب تر هستند.

آدرس فروشگاه داچمن

Demirören Avm - Istiklal Cad. Hüseyin Aga Mah. No: 54 Mgz No: K106, D:K205, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

فروشگاه داچمن در گوگل مپ

3. فروشگاه کفش اینجی

کفش اینجی، کفش فروشی کوچک با سابقه ای بیش از یک قرن است. این کفش فروشی بیش از 70 شعبه در سراسر ترکیه دارد. بیشتر محصولات این برند به وسیله طراحان معروف ترکیه ای طراحی می شوند و برترین کفش های چرم استانبول نیز در فروشگاه های این برند به فروش می رسند. بنابراین اگر دنبال خرید کفش در استانبول هستید و عاشق کفش های چرمی هستید، حتما به فروشگاه کفش اینجی سر بزنید.

آدرس فروشگاه کفش اینجی

Beştepe Mahallesi Eskişehir Yolu Armada Alışveriş Ve İş Merkezi No:6 D:131-132 Dumlupınar Bulvarı C Blok Kapı No:22, 06560 Yenimahalle, Turkey

فروشگاه کفش اینجی در گوگل مپ

معرفی بازار برای خرید لباس مجلسی

1. خیابان بغداد مرجع پوشاک استانبول

خیابان بغداد، خیابانی به درازای 14 کیلومتر و جز قدیمی ترین و باکلاس ترین خیابان های استانبول است. این خیابان در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و یکی از برترین خیابان های خرید پوشاک در استانبول به شمار می رود. سراسر این خیابان مملو از کافه، رستوران و برندهای مشهور و بین المللی است. در خیابان بغداد علاوه بر فروشگاه های پوشاک معمولی، پاساژها و بوتیک هایی برای لباس شب نیز وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نموده و لباس موردنظر خود را بخرید. فقط به خاطر داشته باشید که قیمت های اجناس موجود در این خیابان کمی بالاتر از سایر منطقه هایی است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  • تور استانبول ارزان
  • تور لحظه آخری استانبول
  • تور استانبول از تبریز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه ارزان
  • تور استانبول از مشهد

خیابان بغداد در گوگل مپ

2. منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی به بهشت لباس مجلسی زنانه در استانبول معروفیت دارد؛ چراکه در این منطقه بازارها، پاساژها و بوتیک های لباس مجلسی زیادی وجود دارند و تقریبا هر نوع لباس مجلسی که بخواهید، در اینجا پیدا می شود. ویژگی منحصربه فرد منطقه باکرکوی ترکیه این است که در این منطقه لباس مجلسی در همه رنج قیمتی پیدا می شود. به این ترتیب می توانید برترین لباس مجلسی را متناسب با بودجه خود را بخرید.

در باکرکوی یک بازار زیرزمینی وجود دارد که بابیش از 100 مغازه یکی از قدیمی ترین بازارهای خرید پوشاک مجلسی زنانه در استانبول به شمار می رود. اگر برای خرید پوشاک در استانبول خاصه لباس مجلسی قصد رفتن به باکرکوی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما به این بازار نیز سری بزنید. لازم به ذکر است در این بازار علاوه بر لباس های شب انواع لباس های دیگر نیز یافت می شود.

منطقه باکرکوی در گوگل مپ

3. منطقه فاتیح

منطقه فاتیح نه تنها محل بازار معروف فاتیح که به مرکز خرید لباس عروس در استانبول نیز معروفیت دارد. بنابراین منطقه فاتیح را می توان قبل از لباس شب، محلی عالی برای خرید لباس عروس در نظر گرفت. در خیابان فوزی پاشا منطقه فاتیح خانه های مد و بوتیک های زیادی وجود دارند که اجناس زیبا و باکیفیت عرضه می نمایند. اما مسئله ای که در خرید از این منطقه پیش روی شما واقع شده است، قیمت های بالاست و شما نمی توانید مثل باکرکوی خریدی ارزان را تجربه کنید.

منطقه فاتیح در گوگل مپ

معرفی بازار برای خرید پوشاک در استانبول به صورت عمده

در این بخش از مطلب بازارهایی برای خرید پوشاک در استانبول به صورت عمده را معرفی خواهیم کرد. بازارهای معرفی شده در این بخش بعضا برای خرید جزئی نیز مناسب هستند، اما فعالیت اصلی آن ها فروش عمده است.

1. بازار مرتر قطب پوشاک استانبول

بازار مرتر استانبول انتخاب اول تجار پوشاک ایرانی و قطب اصلی پوشاک و صادرات عمده در این زمینه به سراسر دنیا است. تنوع محصولات موجود در این بازار باعث شده تا حتی آن دسته از خریداران عمده لباس که کمی مشکل پسند هستند نیز بتوانند پوشاک مورد نظرشان را تهیه نمایند.

خوشبختانه پس از خرید پوشاک مورد نظرتان تجار این بازار خدمات ارسال آن به کشور موردنظرتان را نیز انجام داده و برای این کار احتیاجی به انجام کار خاصی ندارید. ویژگی منحصربه فرد این بازار نسبت به سایر بازارهای عمده پوشاک استانبول در این است که در بازار مرتر فروش به صورت جزئی نیز صورت می گیرد. بنابراین اگر قصد خرید پوشاک برای خودتان را داشتید نیز می توانید سری به این بازار زده و پوشاک مورد نظر خود را بخرید. نکته دیگری که در خصوص این بازار باید در نظر داشته باشید، این است که محصولات بازار مرتر زمان فرارسیدن سال نو میلادی و عید نوروز تخفیف خورده و در این زمان ها می توانید پوشاک مورد احتیاج خود را با تخفیف مناسب بخرید.

بازار مرتر در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار گرفته و این موضوع را می توان جز دیگر ویژگی های مثبت آن دانست.

سایر فرودگاه های استانبول را چقدر می شناسید؟

آدرس بازار مرتر

2V6R+2H Güngören, İstanbul, Turkey

بازار مرتر در گوگل مپ

2. منطقه عثمان بی

مرکز خرید عثمان بی در حقیقت نام خیابانی به همین نام در منطقه عثمان بی، میدان نیشتانشی است. این مرکز در منطقه شیشلی استانبول و شمال میدان تکسیم واقع شده است. خیابان عثمان بی پر شده از عمده فروشان پوشاک داخلی و خارجی که بعضی از آن ها بیش از 40 سال سابقه فعالیت دارند. این منطقه بعلاوه باکیفیت ترین و گران قیمت ترین لباس های زنانه را در خود جای داده و محلی عالی برای خرید پوشاک زنانه برای خانم های خاص و شیک پسند، جهت خرید تکی به منظور استفاده شخصی است.

از مرکز استانبول تا منطقه عثمان بی حدود 20 کیلومتر فاصله است و تقریبا نیم ساعت زمان البته با اتومبیل شخصی یا تاکسی فاصله دارید.

آدرس منطقه عثمان بی

Karayolları, Osmanbey Cd., 34255 Gaziosmanpaşa/İstanbul, Turkey

منطقه عثمان بی در گوگل مپ

3. منطقه گونگورن برای پوشاک استانبول

گونگورن حسن ختام مطلب جامع خرید پوشاک در استانبول است. گونگورن در فاصله 14 کیلومتری استانبول قرار گرفته و از حیث مکان، جز نزدیک ترین ها بازارهای عمده لباس به مرکز استانبول است. از مهم ترین فعالیت های مالی این منطقه فراوری پوشاک است و همین موضوع این منطقه را به منطقه ای برای خرید عمده پوشاک تبدیل نموده است.

منطقه گونگورن کمتر از منطقه ای مثل بازار مرتر یا منطقه عثمان بی معروف است، اما بااین حال به عنوان منطقه ای جهت خرید پوشاک عمده به حساب می آید.

آدرس منطقه گونگورن

Güngören/İstanbul, Turkey

منطقه گونگورن در گوگل مپ

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه مراکز خرید پوشاک در استانبول ترکیه را به تفکیک برایتان معرفی نموده و در خصوص آن ها شرح دهیم. حال وقت آن رسیده که بار سفر خود را بسته و برای خرید لباس به استانبول سفر کنید. اگر از سفر به استانبول و خرید پوشاک از آن جا تجربه ای دارید یا فکر می کنید چیزی از قلم افتاده است، آن را با ما و سایر کاربران مجله خبرنگاران نیز درمیان بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور استانبول ارزان: همه آنچه درباره مراکز خرید پوشاک استانبول ضروری است بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: همه آنچه درباره مراکز خرید پوشاک استانبول ضروری است بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید