نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در مازندران

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/مازندران مدیرکل هواشناسی استان مازندران از نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در این استان خبر داد.

نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در مازندران

سید محمدرضا رضوی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اخطاریه دریایی و اطلاعیه هواشناسی با توجه به نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه در استان مازندران اظهار کرد: به اطلاع کلیه فعالان و بهره برداران دریای خزر می رساند، براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوّی و دریایی در روز ظهر جمعه 25 بهمن ماه 1398 هم زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود.

وی شرح داد: نتیجه این جریانات دریا از سمت غرب موّاج و بتدرج طوفانی خواهد شد، این شرایط تا اواخر وقت شنبه 26 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 20 متر بر ثانیه (72 کیلومتر بر ساعت) پیش بینی می شود.

رضوی گفت: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 3.0 و دور از ساحل تا 4.0 متر برآورد می شود.

وی در توصیه کاربران دریایی یادآور شد: با توجه به شرایط ذکر شده، شرایط دریا برای کلیه فعالیت های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 895

به "نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید