6 نکته درباره سفر پاییزی؛ چطور از سفر در زیباترین فصل سال لذت ببریم؟

به گزارش مسافرت رو، با آغاز فصل پاییز، معمولا سفرها کمتر می شوند. مدارس باز می شوند و بسیاری از خانواده ها نمی توانند مسافرت نمایند. عده ای دیگر، آب وهوای متغیر پاییز را برای سفر مناسب نمی دانند. اما اگر عاشق پاییز باشید و محدودیتی برای مدرسه و دانشگاه نداشته باشید، با در نظر گرفتن چند نکته، در این فصل سال هم می توانید یک سفر پاییزی فراموش نشدنی را تجربه کنید. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید و در خصوص این نکته ها بخوانید.

6 نکته درباره سفر پاییزی؛ چطور از سفر در زیباترین فصل سال لذت ببریم؟

4 مزیت سفر پاییزی

شاید تا به حال، پاییز را برای سفر انتخاب نکرده باشید. سفر در پاییز مزیت های متعددی دارد که باعث می گردد بسیاری از افراد، این فصل را برای سفر انتخاب نمایند. در ادامه به چند مورد از این مزیت ها اشاره می کنیم. این مزیت ها را بخوانید شاید شما هم وسوسه شوید که این سفر را امتحان کنید.

1. خلوت بودن مقصدهای گردشگری و اقامتگاه ها

معمولا در پاییز حجم سفرها کمتر می گردد. تقریبا تمام خانواده هایی که دانش آموز دارند، در این فصل سفر نمی نمایند. دانشجوها فرصت کمتری برای سفر دارند. بسیاری از افراد با آب وهوای پاییز میانه خوبی ندارند و این عوامل دست به دست هم می دهند تا مقصدهای گردشگری، خلوت تر باشند. در نتیجه اقامتگاه ها هم خلوت تر می شوند و دیگر محدودیتی برای رزرو نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری خلوت تر می شوند و با خیال راحت می توانید از آن ها لذت ببرید. مسیرهای پیاده روی، صف تهیه بلیت، طبیعت و… همه خلوت هستند و اگر از جمعیت زیاد و صف های طولانی فراری هستید، فرصت خوبی برای سفر است. به خصوص اگر بتوانید روزهای ابتدا و وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید.

2. مقرون به صرفه تر شدن سفر

معمولا در فصل هایی که سفر کمتر می گردد، خدمات گردشگری هم مقرون به صرفه تر می شوند. به خصوص هزینه اقامتگاه ها که یکی از مهم ترین و بیشترین هزینه های سفر را به خود اختصاص می دهد. البته فصل پاییز برای بسیاری از مقصدهای گردشگری، آف سیزن یا فصل خلوت گردشگری نیست اما فصل شلوغ هم نیست. در واقع فصلی بین این دو فصل سفر است. هزینه های شما احتمالا از روزهای آخر هفته تابستانی بسیار کمتر می گردد.

3. آب وهوای مطبوع

در این فصل احتمال تغییرات آب وهوایی و بارندگی وجود دارد اما خبری از گرمای شدید تابستان و سرمای سوزناک زمستان نیست. تنها چیزی که ممکن است شما را آزار بدهد، بارندگی است. بارندگی هم اگر خیلی شدید باشد شاید برخی از تفریحات شما را مختل کند. در روزهای بارانی می توانید از تفریحاتی که در فضای بسته است لذت ببرید؛ مثلا خرید از بازارهای سرپوشیده، کافه گردی، بازدید از موزه و…

4. زیبایی طبیعت

اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید، یکی از مهم ترین تفریحات شما در سفر، بازدید از جاذبه های طبیعی است. در پاییز، طبیعت در زیباترین شکل خود منتظر حضور شماست. اگر عاشق طبیعت و عکاسی باشید، این فرصت را برای سفر از دست نمی دهید.

6 نکته برای لذت بردن از سفر پاییزی

سفر پاییزی در کنار تمام مزیت هایی که دارد، ممکن است به دلایل مختلف، مشکلاتی هم برای شما ایجاد کند. مثلا تغییرات سریع آب وهوا و بارندگی شاید برنامه های شما را به هم بریزد. برای اینکه مسئله ای برای سفر شما ایجاد نگردد و از تمام لحظه های سفر به برترین شکل بهره ببرید، به این نکته ها توجه کنید.

1. انتخاب دقیق زمان بندی سفر

زمان بندی سفر شما به فعالیت هایی که دوست دارید در سفر انجام دهید، بستگی دارد. اگر حضور در طبیعت و لذت بردن از زیبایی های پاییز هزاررنگ برای شما اهمیتی ندارد و بیشتر به جاذبه های شهری علاقه دارید، فرقی نمی نماید که اوایل پاییز را انتخاب کنید یا اواخر پاییز. حتی در سرمای اواخر پاییز هم می توانید سفر کنید و از تماشا جاذبه ها لذت ببرید.

اما اگر جاذبه های طبیعی را دوست دارید، باید زمان بندی سفر شما متناسب با تغییر فصول در مقصد باشد. پس، با توجه به مقصد، در خصوص زمان مناسب سفر تحقیق کنید.

2. برنامه ریزی برای تفریحات فضای باز

یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر پاییزی لذت بردن از زیبایی های طبیعت است. پس، اگر پاییز را برای سفر انتخاب می کنید حتما زمانی را برای لذت بردن از طبیعت در نظر بگیرید. در این فصل، هوا خیلی سرد یا خیلی گرم نیست. پس بدون دغدغه می توانید در فضای باز حضور پیدا کنید.

از جمله تفریحاتی که می توانید برای این فصل در سفر برنامه ریزی کنید می توان به کوه پیمایی، پیاده گردی در طبیعت، زیپ لاین، حضور در پارک های ساحلی، چیدن میوه های فصل و… اشاره نمود. در برخی از مقصدهای گردشگری، می توانید در باغ ها حاضر شوید، خودتان میوه های فصل را بچینید و از خرید بدون واسطه همراه با گشت وگذار در طبیعت لذت ببرید.

3. انتخاب لباس مناسب سفر پاییزی

لباسی که برای سفر انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارد. به ویژه در فصلی مثل پاییز که آب وهوا تغییرات زیادی دارد و ممکن است ناگهانی سرد گردد. احتمال بارندگی هم وجود دارد در نتیجه باید از قبل فکر همه جا را بکنید.

برترین ترفند برای انتخاب لباس هایی که می برید، لایه لایه پوشیدن است. برای این فصل نباید لباس های خیلی ضخیم و سنگین بردارید. چون به احتمال زیاد، به کارتان نمی آید یا شاید فقط یک بار بپوشید. به جای پوشیدن لباس های ضخیم و گرم، چندلایه لباس بپوشید که بتوانید به راحتی لباس های خود را کم و زیاد کنید.

برای این فصل انواع هودی، سوییشرت های زیپ دار، بارانی و اگر به طبیعت گردی می روید انواع بادگیرهای ورزشی مناسب است. زیر این لباس ها می توانید تیشرت یا بلوز با ضخامت میانه بپوشید و هر زمان که احساس گرما کردید، لباس رویی را دربیاورید.

4. آخرین فرصت برای غذا خوردن در فضای باز

یکی از فرصت هایی که در سفر پاییزی نباید از دست بدهید، امتحان کردن رستوران های تازه و غذا خوردن در فضای باز است. در ابتدای پاییز هنوز هم آب وهوا برای غذا خوردن در فضای باز مناسب است و بسیاری از رستوران ها این امکان را برای شما فراهم می نمایند تا هم زمان با لذت بردن از طبیعت زیبای پاییزی، غذایتان را نوش جان کنید.

5. جست وجو در بلاگ ها و پیج های محلی

برترین راه برای اینکه از جاذبه های گردشگری یک منطقه اطلاع پیدا کنید، جست وجو در بلاگ ها و پیج های محلی است؛ یعنی پیج هایی که اهالی یک شهر اداره می نمایند و در آن، در خصوص شهر محل زندگی خود شرح می دهند. با یاری این پیج ها می توانید جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده را پیدا کنید و یک سفر پاییزی متفاوت داشته باشید.

6. انتخاب وسایل ضروری برای سفر پاییزی

برای این سفر باید وسایلی ببرید که در سفر تابستانی نیازی نیست. مهم ترین وسایل شما به آب وهوای مقصد بستگی دارد. در این فصل احتمال بارندگی وجود دارد پس این وسایل و لباس ها را حتما همراه داشته باشید:

چتر

همواره یک چتر همراهتان باشد چون نمی دانید که چه زمانی باران غافلگیرتان می نماید. سعی کنید چترهای کوچک و سفری ببرید که بتوانید همواره در کیف خود بگذارید. اگر چتر دوست ندارید، حتما پانچوهای ضدآب همراه داشته باشید. یا بادگیرهای مشتی ضدآب که در یک کیف بسیار کوچک جمع می شوند و می توانید داخل کیف دستی خود بگذارید.

کلاه و دستکش

اگر سفر شما در ماه آخر پاییز و نزدیک به زمستان باشد، احتمالا سرمای هوا از راه رسیده است. حتما کلاه و دستکش و شال همراه داشته باشید تا سرما نخورید.

کفش های ضدآب

صندل ها و کفش های تابستانی برای این فصل مناسب نیستند. حتما کفش ضدآب همراه ببرید. هم برای طبیعت گردی و هم برای گشت وگذار در شهرها از کفشی بهره ببرید که برای زمان بارندگی مناسب باشد.

جوراب اضافه

طبیعت گردی ممکن است باعث خیس شدن جوراب شما گردد. همواره جوراب اضافه داشته باشید چون پوشیدن جوراب خیس در سرمای پاییز، اصلا خوشایند نیست.

کرم ضدآفتاب

بسیاری از افراد تصور می نمایند که کرم ضدآفتاب فقط برای تابستان است. اما این یک باور اشتباه است. در پاییز حتی روزهایی که هوا ابری است، استفاده از کرم ضدآفتاب را از قلم نیاندازید.

ماسک بهداشتی

در فصل های پاییز و زمستان، بیماری های تنفسی شدت می گیرد. اگر دوست ندارید در سفر پاییزی بیمار شوید، ماسک بزنید. به خصوص اگر در جاهایی رفت و آمد می کنید که جمعیت زیادی حضور دارند که معمولا در جاذبه های گردشگری شلوغ، این اتفاق می افتد.

جمع بندی

سفر پاییزی فرصت خوبی برای لذت بردن از طبیعت در زیباترین حالت ممکن و بهره بردن از آب وهوای مطبوع و گاهی بارش باران است. اگر دوست دارید سفر پاییزی را تجربه کنید، با نکته هایی که بالاتر گفتیم می توانید سفری بدون دردسر را تجربه کنید و از این فصل نسبتا خلوت سال برای لذت بردن از اوقات فراغت خود بهره ببرید.

منابع: Advnture و Rci

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2360

به "6 نکته درباره سفر پاییزی؛ چطور از سفر در زیباترین فصل سال لذت ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته درباره سفر پاییزی؛ چطور از سفر در زیباترین فصل سال لذت ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید