عکس ، موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! ، این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!

به گزارش مسافرت رو، بعضی عنکبوت های کشنده بومی استرالیا تا 24 ساعت زیر آب زنده می مانند و سمشان چنان کشنده است که می تواند یک کودک را تنها در عرض 15 دقیقه از پا درآورد!

عکس ، موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! ، این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!

پریسا عباسی - بعضی عنکبوت های کشنده استرالیا می توانند بیش از 24 ساعت زیر آب زنده بمانند، و پس از باران های شدید در استخرهای شنا در خانه های مردم دیده شده اند.

یکی از گونه های عنکبوت های دیده شده در استخرها عنکبوت تار قیفی است. این گونه از خانواده Araneida با حدود 40 گونه شناخته شده است. عنکبوت تار قیفی سیدنی با نام علمی Atrax robustus، یکی از کشنده ترین گونه های عنکبوت است و اغلب، نرهای این گونه عامل بیشتر مرگ و میرها هستند. شاید دلیل قوی بودن سم عنکبوت های نر این گونه این باشد که آنها زمانی که در پی ماده هایی برای جفت گیری هستند، سم قوی تری برای محافظت از خود فراوری می نمایند. از دهه 1980 که پادزهر سم این عنکبوت در دسترس نهاده شد هیچ مرگی در اثر گزیدگی آنها ثبت نشده است. اما اگر نیش زدگی این عنکبوت درمان نگردد می تواند در عرض کمتر از 15 دقیقه یک کودک را بکشد.

بیشتر بخوانید:

مار غول پیکر به مقدار اتوبوس/ واقعی یا جعلی؟/ عکس

مراقب نباشیم، همه ما را به کشتن خواهد داد!

تصمیم جنجالی دولت برای قطع همیشگی واتساپ در ایران! / عکس

عجیب ترین کراس اوور دورگه جهان: نصف بنز ، نصف ماشین چینی! / عکس

سام هرمان، نگهبان خزندگان در پارک خزندگان استرالیا، در تبادل نظر با ناین نیوز گفت: آنها اغلب در پی سرپناهی هستند، بنابراین لبه زیر استخرها، جایی عالی برای پنهان شدن و خشک ماندن آنها است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است آنها به طور تصادفی داخل استخر بیافتند.

دن اسمیت، از انگادین در حومه جنوبی سیدنی، یکی از این عنکبوت های مرگبار را در استخر خود درست در همان جایی که چند روز قبل یک عنکبوت دریچه ساز را پیدا نموده بود، مشاهده کرد.

او به ناین نیوز گفت: این یک رویداد کاملاً هشداردهنده بود. این عنکبوت بسیار سرحال و فعال بود.

واسیلیوس باسیل حداد، که اهل سیدنی است، یک عنکبوت نر تار قیفی را در استخر خالی خانه خود پیدا نموده بود و ویدیویی از آن را در فیس بوک منتشر کرد.

بعلاوه لیندا اسمیت، که در ساحل شمالی نیوساوت ولز زندگی می نماید، چهار عنکبوت موشی شرقی(Missulena bradleyi) را در استخر خود پیدا نموده است. این گونه از نظر ظاهری شبیه به عنکبوت های تار قیفی هستند، با کله های پیازی(کله هایی که به شکلی ناهمگون بزرگ و گرد هستند)، آرواره هایی قدرتمند و سمی با قدرت مشابه عنکبوتان هم رده خود. به گزارش سون نیوز، او در خصوص حضور عنکبوت ها، هشداری در فیس بوک ارسال کرد. او نوشت: لطفا همواره قبل از پریدن در استخرهای خود، آنها را آنالیز کنید، مخصوصاً بعد از باران، و به هیچ وجه با عنکبوت ها درنیافتید.

هلن اسمیت، مدیر مجموعه عنکبوت شناسی موزه استرالیا، در تبادل نظر با سون نیوز گفت: عنکبوت های تارقیفی و موشی می توانند با به دام انداختن حباب هوا در موهای زیرین بدن خود، در زیر آب زنده بمانند. او گفت که نفس کشیدن عنکبوت ها با انسان ها فرق می نماید، بنابراین غرق شدن آن ها کاری زمان بر است. بیشتر عنکبوت ها سیستم تنفسی دوگانه ای دارند که از یک نای و عضوی به نام شش های کتاب مانند تشکیل شده است. این سیستم تنفسی شامل یک سری صفحات روی هم هستند که امکان انتشار اکسیژن را فراهم می نمایند. نای، اکسیژن را به بافت ها حمل می نماید، در حالی که ریه های کتابی، به همولنف(معادل خون در عنکبوت) اکسیژن می دهند.

او در ادامه گفت: آنها می توانند چندین ساعت زنده بمانند و گاهی اوقات عنکبوتی که به ظاهر کاملاً مرده است، می تواند ناگهان تکان بخورد یا به آرامی زنده گردد. بعلاوه این عنکبوت ها می توانند در زیر آب نیز نیش بزنند، اما آنها برای نیش زدن باید چیزی را بگیرند، بنابراین به آنها دست نزنید.

اسمیت، عنکبوت تار قیفی ای که در استخر خانه اش بود را شکار کرد و بعد از تماس با اسکات جانسون که یک متخصص عنکبوت شناسی است، قرار شد آن را به پارک خزندگان استرالیایی ببرد تا آنها بتوانند برای ساختن پادزهر از آن استفاده نمایند.

منبع: Live Science

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2295

به "عکس ، موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! ، این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! ، این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید