مذاکره رئیس جمهور ایتالیا با احزاب مختلف برای خاتمه دادن به بحران سیاسی

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهور ایتالیا مذاکره با بازیگران اصلی در عرصه سیاسی این کشور را شروع نموده است تا به بحران سیاسی اخیر پس از استعفای نخست وزیر انتها دهد.

مذاکره رئیس جمهور ایتالیا با احزاب مختلف برای خاتمه دادن به بحران سیاسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که استعفای جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا موجب تشدید بحران سیاسی شده است، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور این کشور مذاکره با احزاب و سیاستمداران مختلف را شروع نموده است تا به این بحران سرانجام دهد.

اختلافات شدید بین نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا عامل اصلی استعفای کونته بوده است. این تصمیم موجب شده است تا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با خلأ سیاسی روبرو گردد آن هم تا زمانی که رئیس جمهور درباره تشکیل یک ائتلاف جدید یا برگزاری انتخابات پس از مذاکره با احزاب مختلف، تصمیم گیری کند.

در حالی که ماتارلا همچنان از کونته خواسته است تا مسئولیت دولت موقت را بر عهده باشد، مذاکرات و رایزنی های گسترده ای را با احزاب سیاسی مختلف شروع نموده است.

بحران سیاسی نگرانی های بیشتری را درباره وضعیت مالی ایتالیا به وجود آورده است، نرخ بدهی های ایتالیا به بیش از 132 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است. ایتالیا بالاترین نرخ بدهی به فراوری ناخالص داخلی را پس از یونان در بین کشورهای عضو یورو دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 379

به "مذاکره رئیس جمهور ایتالیا با احزاب مختلف برای خاتمه دادن به بحران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره رئیس جمهور ایتالیا با احزاب مختلف برای خاتمه دادن به بحران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید