رشد صنعت ICT حاصل کوشش بخش خصوصی است

به گزارش مسافرت رو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقش بخش خصوصی در رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را حائز اهمیت دانست.

رشد صنعت ICT حاصل کوشش بخش خصوصی است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی عصر روز گذشته در ملاقات با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه ای کشور، اتحادیه صادرنمایندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد مالی بخش صنعت ICT کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ابتدای دولت یازدهم قابل توجه بوده است.

وی اضافه نمود: سهم اقتصاد دیجیتال در GDP (فراوری ناخالص داخلی کشور) به 6.5 رسیده است و سهم بازار ICT که حاضران این جلسه آن را مدیریت می نمایند 4.5 درصد شده است و این رشد 1.7 دهم برابری را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بوده، نشان می دهد.

سهم مالی این هسته مرکزی البته عظیم نیست و در کشورهای مختلف بین 2تا5 درصد از فراوری ناخالص داخلی (GDP) است و در ایران در سال گذشته به 3.4 درصد رسید که نسبت به سال 95 رشد 52درصدی را تجربه نموده است (در برابر با رشد مالی منفی 4 درصدی سال 97).

به گزارش ایرنا سهم اقتصاد دیجیتال از فراوری ناخالص داخلی کشور، در شروع دولت یازدهم 2.6 درصد بود که در پایان سال گذشته به 6.5 درصد رسید. پیش بینی وزارت ارتباطات این است که تا پایان سال جاری، سهم اقتصاد دیجیتال از فراوری ناخالص کشور به 6.87 درصد برسد و یک سال بعد شرایط طوری پیش برود تا بتوان این درصد را به7.45 درصد افزایش داد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد مالی و رفاه مردم را رقم زده است. در طول هفت سال دولت های یازدهم و دوازدهم، مشترکان اینترنت در کشور 5.6 برابر افزایش داشته است، متوسط سرعت اینترنت هم 27 برابر شد و متوسط قیمت بر اساس حجم نصف شده است.

بنابر آخرین گزارش عملکرد وزارت ارتباطات، در شروع دولت یازدهم ضریب نفود پهن باند سیار در کشور 1.53 درصد بود که در پایان سال 98 این عدد به 75.5 درصد رسید. پیش بینی وزارت ارتباطات این است که پایان سال جاری ضریب نفوذ 86.9درصدی را تجربه کنیم و این عدد در پایان سال بعد به 88.9 درصد برسد.

آذری جهرمی تأکید کرد: همه این اتفاقات حاصل کوشش بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فراورینمایندگان بوده است که در کنار هم این رشد را در کشور رقم زدند؛ بنابراین بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT در کشور نقش ویژه حائز اهمیتی داشته است.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته سنا به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری و همچنین موانع و مسائل پیش روی خود پرداختند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بعضی از مسائل و موانع پیش روی فعالان بخش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکارهایی را مطرح نمود و برای تعدادی دیگر قول پیگیری داد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1258

به "رشد صنعت ICT حاصل کوشش بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صنعت ICT حاصل کوشش بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید