تور ارمنستان: خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند

به گزارش مسافرت رو، رئیس اتاق اهواز با اشاره به سفر دور روزه سفیر ارمنستان در تهران به اهواز گفت: اتاق اهواز در پی توسعه روابط مالی با کشورهای هدف ازجمله ارمنستان است.

تور ارمنستان: خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

شهلا عموری در نشست فعالان مالی استان خوزستان با سفیر ارمنستان در تهران، اضافه کرد: کشور ارمنستان به کالاهایی احتیاج دارد که در استان خوزستان فراوری می گردد و این مسئله یک ظرفیت خوب است و خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند.

رئیس اتاق اهواز گفت: صنایع فولاد، پتروشیمی و محصولات کشاورزی ازجمله محصولاتی هستند که در کشور ارمنستان مورداحتیاج است.

عموری اسم کرد: پیشنهاد داده ایم تا میزبان یک هیات تجاری از کشور ارمنستان باشیم و بعلاوه یک هیات تجاری هم از ایران به این کشور اعزام گردد تا روابط ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در پی توسعه روابط مالی با کشور ارمنستان و افزایش صادرات به این کشور هستیم.

استقبال ارمنستان از توسعه همکاری های مالی با ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران هم در این نشست ابراز امیدواری کرد: توسعه همکاری های مالی میان ایران و ارمنستان محقق گردد.

آرتاشس تومانیان در تشریح سفر خود به خوزستان گفت: ضمن بازدید تا از ظرفیت های استان، جلسات بسیار خوبی در حوزه های مختلف ازجمله مسائل دانشگاهی و زمینه های علمی و تحقیقاتی برگزار نموده ایم.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با اشاره به نشست با فعالان مالی خوزستان گفت: ظرفیت ها و امکانات خوزستان برای ما ارائه شده است تا به شناخت خوبی از این ظرفیت ها برسیم.

تومانیان اسم کرد: جلسه بسیار پرثمر و مفیدی با فعالان مالی خوزستان داشتیم و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه همکاری مالی میان ایران و ارمنستان باشیم.

وی اضافه کرد: امروز بعلاوه بعضی از ظرفیت ها و امکانات کشور ارمنستان را برای فعالان مالی خوزستان ارائه کردیم تا شاهد حضور آن ها در ارمنستان و همکاری دو کشور در بحث مسائل مالی باشیم.

تومانیان در جریان سفر به استان خوزستان از نزدیک با اساتید دانشگاهی و ظرفیت های علمی پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز آشنا شد و با استقبال از برگزاری کلاس های آموزش زبان فارسی با حضور دانشجویان کشورش در دانشگاه شهید چمران، بر توسعه روابط علمی و آموزشی 2 کشور تأکید کرد.

او یادآور شد: مراکز علمی و دانشگاهی ارمنستان آمادگی دارد تا در حوزه باستان شناسی، انتقال تکنولوژی و فناوری با دانشگاه شهید چمران اهواز همکاری نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1904

به "تور ارمنستان: خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید