خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آماده هشدار نارنجی هواشناسی است

به گزارش مسافرت رو، مشهد- خبرنگاران- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به اعلام هشدار نارنجی شرایط جوی از سوی سازمان هواشناسی اشاره و بیان نمود: بر اساس پیش بینی جوی اجرا شده، نیروهای زبده این جمعیت آماده اجرای هرگونه عملیات امدادی لازم شده اند.

خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آماده هشدار نارنجی هواشناسی است

غلامرضا صیادی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی را مبنی بر پیش بینی افت شدید دما، بارش برف و احتمال وقوع بهمن در سطح این استان اعلام و اعلام نمود: امدادگران جمعیت هلال احمر با توجه به این اعلام، برای عملیات بهنگام در مسیرهای جاده ای و مناطق برفگیر خراسان رضوی از امروز یکم بهمن ماه در شرایط آمادگی نسبی و آماده باش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین دوره های توان افزایی نجاتگران و امدادرسانان فعال در سطح پایگاههای امداد و نجات خراسان رضوی برگزار شده بنابراین همه نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین به اجرای طرح امداد و نجات زمستانه از هفته پایانی آذر ماه تا به امروز در این استان اشاره و اعلام نمود: تجهیزات پایگاههای زمستانه نیز بر همین اساس در حد نصاب لازم و مطلوب برای عملیات امدادرسانی قرار گرفته است.

وی گفت: هشت تا 14 گروه تخصصی زبده و تجهیز شده امداد و نجات در هر یک از شهرستانهای 33 گانه خراسان رضوی آماده عملیات هستند. هر گروه از این نجاتگران امدادگر نیز دارای پنج نیروی متخصص در انواع عملیات امدادی مربوط به وقوع سیل، ریزش برف،کولاک شدید، مقابله با آوار و سوانح جاده ای است.

صیادی اضافه کرد: علاوه بر گروههای تخصصی و مجهز امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 26 پایگاه ثابت امداد جاده ای به اضافه پنج پایگاه امداد و نجات مستقر در مناطق بهمن خیز و سختگذر استان آماده عملیات هستند.

وی همچنین تاکید کرد: هموطنان با توجه به اعلام هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از سفر غیرضروری پرهیز کنند و در صورت وجوب سفر نیز حتما پوشاک مناسب، جیره غذایی اضطراری، وسایل گرمایشی و دیگر اقلام مورد نیاز را همراه خود داشته باشند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای هشدار داد سامانه جوی جدیدی از روز پنجشنبه دوم بهمن ماه جاری در سطح این استان فعال می شود که همراه با بارش برف، احتمال وقوع بهمن و افت شدید دما است. فعالیت این سامانه جوی تا روز شنبه هفته آینده چهارم بهمن ماه جاری در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1512

به "خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آماده هشدار نارنجی هواشناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آماده هشدار نارنجی هواشناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید