حمایت از مردم با واردات کالا با دلار 4200 تومانی

به گزارش مسافرت رو، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان داخلی، باید از فراوری داخل حمایت گردد یا کالای ارزان با ارز 4200 تومانی وارد می گردد.

حمایت از مردم با واردات کالا با دلار 4200 تومانی

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جشنواره حاتم، حمایت از فراوری ملی گفت: برای اینکه از فراوری داخل حمایت گردد، کالا های وارداتی مورد احتیاج عموم مردم یعنی کالا های اساسی با ارز 4200 تومان وارد می گردد.

وی گفت: همچنین کالایی که در داخل کشور ساخته می گردد، برای اینکه ساخت آن گران تر تمام نگردد و کیفیت آن افت نکند، باید در نظام تعرفه ای مورد حمایت قرار گیرد و با تدوین تعرفه های سال 99 که با میدان داری وزارت صنعت تهیه می گردد، باید از کالای فراوری داخلی حمایت گردد.

شریعتمداری گفت: برای اینکه خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم، یا باید ارز ارزان تر بدهیم و واردات کالای اساسی با دلار 4200 تومان انجام گردد یا اینکه از فراوری داخل حمایت گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: ممنوعیت واردات بعضی کالا ها باعث گران تر شدن کالا می گردد، اما ما عادت نداریم صبوری کنیم و از همان اول می خواهیم کالای فراوریی با کالای وارداتی با تعرفه صفر رقابت کند.

به گفته وزیر کار، باید از فراوری داخل حمایت کنیم و کشور با پذیرش هزینه گران کردن بعضی کالا های وارداتی از فراوری داخل حمایت کند.

شریعتمداری گفت: کمیسیون ماده یک که بر اساس قانون حمایت از فراوری داخل شکل می گیرد در راستای حمایت از فراوری داخل تعرفه هایی برای واردات وضع می نماید و در این زمینه قبلاً 1399 قلم کالای غیرضروری وارداتی را ممنوع کردیم که البته باعث گرانی بعضی از کالا ها در کشور شد، اما به موازات آن از ظرفیت خالی فراوری داخل استفاده کردیم و باید ظرفیت های فراوری داخل را به کار بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کتاب تعرفه واردات سال 99 به زودی توسط وزارت صنعت تهیه می گردد، گفت: این سمینار حمایت از فراوری داخل می تواند پیشنهاد هایی برای وضع تعرفه های مناسب در کتاب مقررات صادرات و واردات ارائه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 868

به "حمایت از مردم با واردات کالا با دلار 4200 تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از مردم با واردات کالا با دلار 4200 تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید