سیاست های تنظیم بازار در جامعه منعکس گردد، شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاست ها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانه ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسی های میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.

سیاست های تنظیم بازار در جامعه منعکس گردد، شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان، گفت: سیاست تنظیم بازار یکی از کارهای ضروری بود که در دولت مردمی به اولویت تبدیل شد و کوشش ها و پیگیری های دستگاه های مسئول در این حوزه باعث ثبات در تأمین و توزیع کالا هستیم.

وی اضافه نمود: سپردن مسئولیت تأمین و توزیع محصولات غذایی به جهاد کشاورزی، اقدام درستی است؛ چراکه تعدد متغیرها، تصمیم گیری را سخت می کرد.

خرّم با اشاره به اینکه تنظیم بازار، تابع عرضه و تقاضاست و این دو بخش باید هماهنگ باشند، اضافه نمود: در سال های گذشته، بخش های تأمین و توزیع کالا هماهنگ نبودند و نگرانی شدیدی درخصوص کالاهای اساسی وجود داشت؛ اما امروز کوشش های کارشناسان جهاد باعث آرامش و طمأنینه در تامین و توزیع کالا شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر بیشتر است، اضافه نمود: بخشی از دلیل این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار، پیوست رسانه ای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با حضور میدانی در عرصه، نتیجه تصمیمات و اقدامات خود را لمس نمایند، اضافه نمود: باید در بازرسی ها و نظارت های میدانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و این بازرسی ها در سطح جامعه منعکس گردد.

وی اضافه نمود: در بحث نان، کنترل از مبدأ تا نانوایی ضعیف است و شاهد فروش آرد یارانه ای در بازار آزاد و کاهش کیفیت نان هستیم؛ لذا کنترل قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است.

خرّم درخصوص عرضه میوه شب عید نیز گفت: در کوتاه مدت برنامه ریزی منسجمی شده تا آحاد مردم به میوه دسترسی داشته باشند؛ در میان مدت باید میادین عرضه میوه در قالب بازارچه های محلی احداث شده و این محل ها به طور مستمر رصد و پایش شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه ایجاد فراوانی کالا در بازار را وظیفه اصلی قرارگاه امنیت غذایی بیان کرد و گفت: نتیجه این اقدام، تثبیت قیمت به وسیله عرضه و تقاضا بوده است.

اکبر فتحی گفت: در ایام اوج مصرف بویژه شب عید مسئله ای از نظر تأمین کالا نخواهیم داشت و در توزیع اقلام نیز به منطقه ها کم برخوردار توجه ویژه ای شده است.

وی درخصوص تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان، گفت: در افزایش ظرفیت های نو و سامان دهی واحدهای غیرمجاز اقدامات موثری صورت گرفته و با رقم بی سابقه 4.5 میلیون قطعه جوجه ریزی، امروز شاهد ثبات کامل در فراوری مرغ هستیم.

در این جلسه مدیران دستگاه ها و نهادهای مسئول از شرایط کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، میوه و گوشت گزارش دادند و بر لزوم تسهیل تردد محموله های غذایی و نهاده ها، بازرسی های میدانی برای کنترل قیمت ها و برنامه ریزی برای احداث بازارچه های محله ای به منظور توزیع هدفمند تأکید شد.

استاندار آذربایجان شرقی پس از این جلسه از یکی از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی ازجمله گوشت قرمز و گوشت مرغ در تبریز بازدید کرد و در جریان فرایند تأمین و توزیع این کالاها در بازار نهاده شد.

خرّم در این بازدید پس از استماع گزارش های مسئولان درخصوص شرایط کالاهای اساسی، دستورهای لازم به منظور عرضه نیازمندی های مردم در آستانه عید نوروز را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2098

به "سیاست های تنظیم بازار در جامعه منعکس گردد، شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های تنظیم بازار در جامعه منعکس گردد، شاهد ثبات و آرامش در بازار استان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید