دولت فقط وظیفه سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به منطقه ها محروم را دارد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی وزیر کشور با تاکید بر موارد مطرح شده در اصل 44 قانون اساسی و الزام افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش این بار از دوش دولت، گفت: بر طبق این اصل، دولت به جز موارد استثنا نمی تواند در پروژه ها سرمایه گذاری کند و فقط وظیفه سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به منطقه ها محروم را دارد.

دولت فقط وظیفه سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به منطقه ها محروم را دارد

احمد وحیدی یکشنبه شب، 22 اسفندماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی و ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی که در محل استانداری برگزار گردید، در پاسخ به درخواست های مسئولان برای تخصیص اعتبار دولتی جهت تکمیل پروژه های استان، اعلام نمود: دولت اگر پول داشته باشد، قطعا اعتبار تخصیص می دهد اما وقتی پول ندارد و نمی تواند سرمایه گذاری کند، بهتر است پروژه ها تنها با مشارکت سرمایه گذاران خصوصی اجرایی گردد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: پروژه ها باید جوری تعریف شوند که برای سرمایه گذاران خصوصی سودآور باشند و دولت نیز در این راستا می تواند وظایفی چون تضمین، حمایت از سرمایه گذار و یا پیدا کردن سرمایه گذار را برعهده بگیرد اما خودش سرمایه گذاری نکند.

وی با بیان این که تا جایی که دولت بتواند به پروژه ها ورود می نماید، بر لزوم همکاری بانک های مختلف در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران تاکید نمود.

وحیدی گفت: اختیارات وزارتخانه ها به استان ها واگذاری شده است و اکنون خود مجموعه مسئولان استانی، توان تصمیم گیری بر مسائل استان خود را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خطرناک آذربایجان شرقی در حوزه رشد تصادفات و تلفات جاده ای، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراجع ذی ربط، عمده تصادفات سطح جاده های استان بین ساعت های 18 تا 22 شب انجام می گیرد. بر این اساس ضروری است تا محدودیت تردد برای کامیون ها و خودروهای باربری در این محدوده ساعت طی ایام عید نوروز اتخاذ گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وظیفه مجموعه مسئولان استانی این است که آذربایجان شرقی را به نقطه آرمانی خود نزدیک نمایند تا این منطقه به عنوان آرمان کشورهای منطقه مطرح گردد.

وزیر کشور اضافه کرد: کشورهای دیگر باید وقتی تبریز را می بینند، این شهر را محور صادرات، فرهنگ، صنعت، اقتصاد و ... بدانند و این امر جز به دست مسئولان اجرایی نمی گردد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی باید به نقطه اوج خود برسد و این امر نیازمند حرکتی پرشتاب است.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی باید در تمامی شاخص های کشوری جزو استان های رده اول باشد، ادامه داد: پرکاری، کوشش، صنعت و کشاورزی در این استان موج می زند و ظرفیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف آذربایجان شرقی وجود دارد که با داشتن آن ها باید به جایگاه اصلی خود دست یابد.

وحیدی گفت: کمربند همتی که مسئولان استان بسته اند با فکر، خلاقیت، ابتکار و بدون وابستگی به تهران باید ادامه یابد و منجر به توسعه و توسعه استان گردد.

بر اساس این گزارش، مواردی چون پیگیری تخصیص اعتبار برای خط کشی جاده های استان، پیگیری صدور مجوز از جلسه شورای ماده 16 برای جمع آوری معتادان متهاجر استان، حل مشکل ناقص بودن راه آهن تبریز-میانه و ... از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2149

به "دولت فقط وظیفه سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به منطقه ها محروم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فقط وظیفه سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به منطقه ها محروم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید