حراج قالی های ایرانی هیتلر، کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد ، پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران : مهم ترین سرتیترهای صفحه های مالی مطبوعات 20آبان در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:حراج قالی های ایرانی هیتلر/ کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد / پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران/ کشف یک کامیون گوشت گوسفند قاچاق

حراج قالی های ایرانی هیتلر، کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد ، پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران تکرار اشتباهات محصول ندانستن ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است.

اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.در نیم قرن با اقتصاد ایران اخبار مهم مالی ایران و دنیا را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه آنالیز تاریخ مالی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می گردد،در طول آنالیز تاریخ مالی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم.روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این آنالیز قرار گرفته است.

20 آبان 1350؛ حراج قالی های ایرانی هیتلر

یک فرش استثنایی ایران معروف به سلطان آباد در تالار فرش لندن حراج خواهد شد.این فرش در میان 22 تخته قالی ایرانی که هیتلر در سال 1937 برای مفروش کردن کاخ صدارت عظمی در برلن به ایران سفارش داده بود، زیباترین آنهاست.

هیتلر این فرش را که شانزده متر طول و هفت متر عرض دارد و وزن آن نزدیک به نیم تن است و همچنین 21 تخته دیگر قالی های سفارشی خود را ندیده است؛ زیرا کار بافت این قالی های خارق العاده بیش از هشت سال طول کشید و این هنگامی بود که جنگ دوم دنیای سرانجام یافته بود.

انتظار می رود سلطان آباد که مرغوبیت آن با زیباترین فرش های قرن شانزدهم و هفدهم برابری می نماید دست کم یکصد هزار لیره به فروش برسد.

یک میلیاردر آمریکایی به نام هواراهوکس در سال 1968 یک قالی کوچک تر ایرانی از این کلکسیون را به 85 هزار لیره خریداری نموده است.

کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد

در بازدید سیروس آموزگار، وزیر آبادانی و مسکن اعلام شد که برای شهر زیبای شاهین شهر کلیه مزایا از هر حیث که درخورشان یک شهر مدرن و امروزی است در نظر گرفته شده است.

عبدالغفار برومند و اسدالله رشیدیان موسسان شاهین شهر بیان کردند: در شاهن شهر سه نوع ساختمان و آپارتمان در نظر گرفته شده است. آپارتمان عالی در سطح بالا، متوسط و کارگری ارزان قیمت که این ساختمان ها شامل 10 گروه بوده و جمعا 15 هزار واحد ساختمانی در شاهین شهر ایجاد خواهد شد که قابل سکونت برای 90 هزار نفر به خوبی می باشد.

در شاهین شهر مغازه وجود ندارد؛ بلکه در خیابان های اصلی و میادین از فروشگاه های عظیم مجهز استفاده می گردد.

در شاهین شهر 600 دستگاه آپارتمان کارگری وجود دارد که قیمت نقدی آن 24 هزار تومان که 2400 تومان پیش قسط و بقیه با بهره 2 درصد با اقساط 20 ساله ماهانه 108 تومان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

تعداد 1500 دستگاه خانه که مساحت هر یک 360 مترمربع در نظر گرفته شده در مدت 5 سال ساخته می گردد که هر کدام دارای 5 اتاق مجهز بوده و نقدا به مبلغ 80 هزار تومان به فروش خواهد رسید.

و خرید اقساطی این خانه ها با 32 هزار تومان نقد به عنوان پیش قسط و بقیه ماهانه 680 تومان با بهره 9 درصد به مدت 8 سال میسر است.

همچنین یک هزار دستگاه ویلای زیبا ساخته خواهد شد که هر یک دارای 5 اتاق و 750 مترمربع مساحت می باشد. قیمت نقدی آن یکصد هزار تومان و به طور اقساط ماهانه 850 تومان به مدت 8 سال با بهره 9 درصد تعیین شده است.

توافق تازه با کمپانی های نفتی

دکتر جمشید آموزگار، وزیر دارایی پس از هشت ساعت مذاکره با نمایندگان پنج کشور خلیج فارس و یک ساعت مذاکره با کمپانی های نفتی، در یک مصاحبه غیرمنتظره که ساعت 5 بعد از ظهر سه شنبه تشکیل شد به خبرنگاران بیان کرد: ما و کمپانی های نفتی موافقت کردیم در تاریخ اول آذر یک کمیته از کارشناسان، اصل کاهش دلار را مورد آنالیز قرار دهند این کارشناسان از نمایندگان کشورهای اوپک و کمپانی ها خواهند بود و در شهر وین پایتخت اتریش نشست خواهند داشت و روشن نمایند که این کاهش چگونه و به چه میزانی است به خصوص تعیین نمایند که دریافت لیره از طرف ما چه میزان از کاهش دلار را جبران می سازد و درنهایت امر ضرر کشورهای خلیج فارس از کاهش ارز دلار چه مبلغ خواهد بود.

20 آبان 1360؛ کشف یک کامیون گوشت گوسفند قاچاق

با کوشش پیگیر پاسداران ستاد یکم منطقه 5 و با همیاری مردم حزب اللهی جوادیه تهرانپارس از دو محتکر 136 لاشه گوسفند سالم کشف و ضبط و محتکرین دستگیر شدند.

یکی از برادران مسوول ستاد یکم کمیته انقلاب اسلامی منطقه 5 در این زمینه گفت: این لاشه ها از خانه نیمه سازی که متعلق به یکی از دستگیرشدگان می باشد، کشف شد و در تحقیقات اولیه ای که تا به امروز به عمل آمده، تعیین شده است که این گوشت ها به طور غیرقانونی خریداری شده و مطمئنا افراد دیگری نیز در این جریان شرکت داشته اند که تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اعترافات دستگیرشدگان حاکی است این افراد قصد داشتند گوشت ها را با قیمت بیشتر به مردم محروم منطقه بفروشند.

18 واحد عظیم صنعتی در استان مرکز، ملی شد

مهندس انگجی، مدیرکل صنایع و معادن استان مرکز، در تماس با خبرنگار اطلاعات بیان کرد: 18 واحد عظیم صنعتی در استان مرکز ملی شده ایران قرار گرفته است. ازجمله: چهار واحد صنعتی در اراک: گروه کارخانجات نورد آلومینیوم، شرکت صنایع اراک، شرکت کابل سازی ایکو و شرکت کشت و صنعت اراک، کارخانه قند شاه زند، شرکت نخ طلا در خمین، 9 واحد صنعتی در ساوه ازجمله کارخانه رادیاتور ایران، صنایع ریخته گری ایران، گروه صنعتی شیرگاه، شرکت تولیدی ایرکابل، شرکت سالوین، شرکت آریا کلاسی، صنایع بهداشتی گل نما، رسیدگی و بافندگی عطائیه.

نرخ تورم از 25 درصد گذشت

بانک مرکزی ایران شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در شهریورماه را منتشر کرد. براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریورماه به عدد 2/284 رسید و نسبت به ماه قبل 2/0 درصد بالا رفت.

این شاخص پس از حذف نوسانات فصلی به میزان 2/1 درصد افزایش نشان می دهد. شاخص فوق در سطحی معادل 9/21 درصد بالاتر از عدد ماه مشابه سال قبل واقع شده است.

طی 6 ماه اول امسال شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی به طور متوسط 1/25 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش دارد.

20 آبان 1370؛ پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران

آقای ابی فرح معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که برای پیگیری خسارت های وارده به جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ تحمیلی در تهران به سر می برد با آقای محمد طبیبیان، معاون امور مالی سازمان برنامه بودجه ملاقات و گفت و گو کرد.

آقای فرح و هیات کارشناسی همراه، در این ملاقات درباره آثار و خسارت های مالی جنگ تحمیلی به بحث پرداختند و نیز اطلاعاتی را در خصوص مخارج بازسازی از زمان پذیرش قطعنامه تا به امروز و نیز هزینه های صرف شده در زمان جنگ را خواهان شدند.

معاون امور مالی سازمان برنامه و بودجه نیز ضمن اظهار خشنودی از سفر معاون دبیرکل سازمان ملل و هیات همراه به ایران آمادگی سازمان برنامه و بودجه را برای هر گونه همکاری و مساعدت با هیات اعزامی سازمان ملل بیان کرد.

گفتنی است که براساس توافق به عمل آمده قرار است جلسات کارشناسی برای آنالیز مساله خسارت های مالی جنگ تحمیلی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردد.

20 آبان 1380؛ پیگیری حقوقی تاخیر ترکیه در واردات گاز ایران

بیژن زنگنه بیان کرد: اقدامات حقوقی تاخیر واردات گاز ایران ازسوی ترکیه در حال پیگیری است.

وزیر نفت در حاشیه همایش بین المللی منابع و فرصت های گاز خاورمیانه اظهار کرد: بحث های حقوقی طبق قرارداد در حال اجرا است و بحث های سیاسی وجود ندارد. مهلت نهایی واردات گاز ایران ازسوی ترکیه سرانجام یافت و به همین دلیل مسائل از نظر حقوقی در حال پیگیری است و قرارداد نیز معتبر است.

زنگنه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مدت زمان زیادی است که برای صادرات گاز به ترکیه آماده است، گفت: ترکیه اصرار دارد تمام دستگاه های اندازه گیری در مرز بازرگان بار دیگر کنترل گردد هر وقت آنها قانع شوند، گاز را تحویل خواهند گرفت.

وی توضیح داد: ترکیه بیش از یک میلیارد دلار در خاک خود برای این کار سرمایه گذاری نموده و فقط برای صادرات گاز از ایران است و اگر استفاده نگردد، زیان مالی سنگینی خواهد دید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1385

به "حراج قالی های ایرانی هیتلر، کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد ، پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج قالی های ایرانی هیتلر، کلنگ اولین ساختمان شاهین شهر به زمین زده شد ، پیگیری خسارت های جنگ تحمیلی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید