کوشش 395 شرکت دانش بنیان برای فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیصی

به گزارش مسافرت رو، با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 395 شرکت در حوزه فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان فعالیت می نمایند.

کوشش 395 شرکت دانش بنیان برای فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیصی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق در سال های اخیر نتایج مثبت و درخور توجهی داشته است. اقدامی که به رونق فراوریات داخلی و کسادی بازار واردات محصولات دارای مشابه داخلی شد.

پیش از شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری و اعتماد به توانمندی و تخصص جوانان در کشور، تامین بسیاری از اقلام فناورانه مورد احتیاج و حیاتی کشور با مسائل و چالش های فراوان و هزینه زیاد از دیگر کشور ها تامین می شد و بعضا در روز های بحرانی و افزایش درخواست ها برای بعضی از این کالا ها و تجهیزات با کمبود های جدی در بازار داخلی روبرو می شدیم.

مثلا بازار دارو و تجهیزات پزشکی که با جان مردم سروکار داشت، وابسته به واردات و بازار جهانی بود. موضوعی که بار ها کشور را با چالش های جدی در تامین این اقلام راهبردی روبرو می کرد. اما شناسایی و استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی به یاری آمد تا بازار داخلی رونق گیرد و کشور با اتکا به تخصص جوانان و نیروی انسانی مستعد توانست راهی مطمین و بومی برای پاسخ به احتیاج ها بیابد.

بر همین اساس با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 395 شرکت در حوزه فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان فعالیت می نمایند. 88 شرکت دانش بنیان نوع 1، 295 شرکت دانش بنیان نوع 2 و 12 شرکت دانش بنیان نوع 3.

این تجهیزات و فراوریات در 4 حوزه فراوری مواد اولیه سنتتیک دارویی و مکمل، فرمولاسیون های پیشرفته دارویی، مکمل ها و آرایشی بهداشتی، دارو، فرآورده ها و خدمات زیستی و تشخیصی و دارو های گیاهی فراوری شده اند.

کپسول ایریدیوم، تجهیزات سنجش هسته ای پیوسته، انواع دارو ها و محصولات گیاهی، مکمل دارویی ضد سرطان بر پایه شیر، خوراک ارگانیک دام و طیور، فرآورده های دارویی، تشخیصی و آزمایشگاهی، ساخت تجهیزات پزشکی و بیومواد و ایمپلنت های پزشکی، داروی زخم پا های افراد مبتلا به دیابت، تهیه، فراوری و توسعه مواد اولیه دارویی از مواد معدنی، تجهیزات پزشکی و خمیر آب یاب، فراوری، توزیع، خرید، فروش، صادرات و واردات فرآورده ها و محصولات سلولی ـ مولکولی و ... از جمله محصولات فراوریی در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1998

به "کوشش 395 شرکت دانش بنیان برای فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش 395 شرکت دانش بنیان برای فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید