تقلای وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران شرکت بعد از هک شدن

به گزارش مسافرت رو، وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران مورد از شرکتها و اصناف در این کشور روز دوشنبه به صورت فوری اقدام به تحقیق و پاسخ در قبال حملات هکری گسترده ای کردند که مقام های این کشور مظنون به انجام آنها با دستور دولت روسیه هستند.

تقلای وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران شرکت بعد از هک شدن

به نقل از خبرگزاری رویترز، سه فرد آگاه به رویترز گفتند، ایمیل های فرستاده شده از سوی مقامهای وزارت امنیت داخلی، که ناظر بر امنیت مرزی و دفاع در برابر حملات هکری است، در راستای چند سری رخنه های پیچیده، از سوی هکرها رصد می شدند.

این حملات که نخست روز یکشنبه از سوی رویترز فاش شدند، همچنین وزارتخانه های خزانه داری و بازرگانی آمریکا را نیز هدف گرفتند. همچنین نیویورک تایمز اواخر دوشنبه گزارش داد که بخشهایی از وزارت دفاع آمریکا هم مورد نفوذ نهاده شده و واشنگتن پست هم گزارش کرد که وزارت امور خارجه آمریکا و انستیتوهای ملی سلامت این کشور هم هک شده اند. هیچ یک از آنها به رویترز در این خصوص اظهار نظر نکردند.

یک سخنگوی پنتاگون گفت: وزارت دفاع آمریکا به سبب دلایل امنیت عملیاتی به اظهار نظر درخصوص اقدامات تخفیف تاثیرات یا مشخص کردن سیستمهایی که ممکن است تاثیر پذیرفته باشند، نخواهد پرداخت.

شرکت تکنولوژی سولارویندز (SolarWinds)، که از سوی هکرها به عنوان زمینه اصلی مورد استفاده نهاده شد اظهار کرد، بالغ بر 18000 نفر از مشتریانش اقدام به دانلود یک آپدیت نرم افزاری زیانبار کردند که به هکرها اجازه داد بدون شناسایی شدن به جاسوسی از شرکتها و آژانسها برای تقریبا 9 ماه بپردازند.

آمریکا روز یکشنبه یک هشدار شرایط اضطراری صادر نموده و به کاربران دولتی دستور داد نرم افزار SolarWinds را که آن را تحت نفوذ عوامل بدخواه دانست قطع نمایند.

این هشدار بعد از آن مطرح شد که رویترز گزارش کرد، هکری های مظنون روسی، از آپدیتهای نرم افزاری تصاحب شده نرم افزار SolarWinds برای نفوذ به چندین آژانس دولتی آمریکایی استفاده کردند. مسکو داشتن هر گونه ارتباطش با این حملات را رد نموده است.

یکی از افراد آگاه به این حملات هکری گفت، شبکه حیاتی که واحد امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی برای حفاظت از زیرساخت از جمله در قبال انتخابات اخیر مورد استفاده قرار می دهد، مورد نفوذ قرار نگرفته است.

وزارت امنیت داخلی گفت، از گزارش ها آگاه است بدون آنکه آنها را مستقیما تایید کند یا بگوید که تاثیرات چقدر بد بوده اند.

شرکت SolarWinds گفت، معتقد است که این حمله سایبری کار یک دولت خارجی است که کدها مخرب را وارد آپدیتهای نرم افزار مدیریت شبکه Orion متعلق به آن، که بین مارس و ژوئن امسال میلادی منتشر شدند، نموده است.

این شرکت گفت که معتقد است، تعداد واقعی مشتریانی که ممکن است به نصب آن دسته از محصولات Orion دارای این آسیب پذیری پرداخته باشند کمتر از 18000 تا است.

این شرکت به درخواست برای اظهار نظر درباره تعداد دقیق مشتریان مورد نفوذ نهاده شده یا ابعاد نفوذها در این سازمان ها نپرداخت.

شرکت SolarWinds به داشتن 300000 مشتری در سراسر دنیا که شامل 500 شرکت اول آمریکا و بعضی از حساس ترین بخشهای دولتهای آمریکا و انگلیس هستند، مباهات می نماید.

بازرسان در سراسر دنیا هم اکنون در کوشش برای مشخص اینکه چه کسانی مورد حمله نهاده شده اند، هستند. یک سخنگوی دولت انگلیس گفت این کشور هم کانون اطلاعی از هر گونه تاثیر این حملات هکری ندارد اما همچنان مشغول تحقیق است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1446

به "تقلای وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران شرکت بعد از هک شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران شرکت بعد از هک شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید