دیدار مقامات بلندپایه امنیت ملی روسیه و آمریکا در ژنو

به گزارش مسافرت رو، در مسکو اعلام شد که دیدار دیروز دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ژنو، مرحله بسیار مهمی از فراهم سازی مقدمات نشست سران دو کشور بود که زمان و مکان آن بعداً اعلام خواهد شد.

دیدار مقامات بلندپایه امنیت ملی روسیه و آمریکا در ژنو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه و جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی روز دوشنبه در ژنو با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه با اعلام این خبر، یادآور شد که ملاقات دومقام بلندپایه روسی و آمریکایی، مرحله بسیار مهمی از آماده سازی مقدمات برگزاری نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن رهبران دو کشور بود که زمان و مکان دقیق آن بعداً اعلام خواهد شد.

طبق این اطلاعات، نشست پاتروشییف و سالیوان در واقع ادامه مذاکراتی بود که هفته گذشته بین سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در ایسلند انجام گرفت. طرفین طیف وسیعی از مسائل را مورد بررسی قرار گرفته و اولویت توجه آنها به روی مسئله ثبات راهبردی معطوف بود و همچنین در خصوص لزوم یافتن راه حل های قابل قبول متقابل در برخی جهت گیری ها ابراز اطمینان کردند.

پاتروشییف و سالیوان توافق کردند که عادی سازی روابط روسیه و آمریکا جوابگوی منافع هر دو کشور است و به خصوص به ثبات در عرصه جهانی کمک خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم شب گذشته گفت که دبیر شورای امنیت روسیه مسلماً بعد از بازگشت از ژنو، گزارش کاملی از مذاکرات خود با جیک سالیوان را به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ارائه خواهد داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم یادآور شد که در ملاقات این دو مقام بلندپایه امنیتی آمریکا و روسیه در ژنو، حادثه فرود اجباری هواپیمای مسافربری جهت پرواز آتن-ویلنیوس در فرودگاه مینسک و بازداشت یک روزنامه نگار فعال مخالف بلاروسی هم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، طرف آمریکایی نگرانی عمیق مقامات واشنگتن از چنین اقداماتی از سوی دولت بلاروس را به دبیر شورای امنیت روسیه اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1790

به "دیدار مقامات بلندپایه امنیت ملی روسیه و آمریکا در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مقامات بلندپایه امنیت ملی روسیه و آمریکا در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید