کوشش ها کشورهای دنیا برای ساخت واکسن کرونا ادامه دارد

به گزارش مسافرت رو، کوشش های جهانی برای ساخت واکسن کرونا در حالی ادامه دارد که در این میان بعضی کوشش ها هم بی جواب می ماند؛ شرکت داروسازی سانوفی - Sanofi فرانسه بیان کرد که آزمایش های بالینی بر روی اشکال جدید بیماری کووید -19 نتایج مطلوبی نداشت.

کوشش ها کشورهای دنیا برای ساخت واکسن کرونا ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا با این شرکت قراردادی 300 میلیون دلاری برای خرید واکسن کرونا در صورت ساخت امضا نموده است.

به نوشته روزنامه لو پاریزین فرانسه، شرکت سانوفی سازنده دارو و انواع واکسن روز سه َشنبه اعلام نمود که آزمایش های بالینی این شرکت برای ارزیابی اثربخشی کوزارا - Kevzara بر روی 420 بیمار در آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه و اسپانیا به منظور درمان اشکال جدید کووید- 19 نتیجه قطعی نداشته است. این در حالی که دو هفته پیش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته بود که واکسن کووید- 19 ممکن است به زودی آماده گردد.

اتحادیه اروپا اعلام نموده که به ائتلاف واکسن کرونا (کوواکس) مبلغ 400 میلیون یورو یاری می نماید. هدف این پروژه که به ابتکار سازمان دنیای صحت راه اندازی شده، خریداری واکسن احتمالی کرونا برای همه کشور ها به خصوص کشور های با درآمد پایین است.

کمیسیون اروپا نیزبا شرکت داروسازی کیور-وک (CureVac) آلمان برای عرضه 225 میلیون نمونه از واکسن احتمالی کووید - 19 به توافق رسیده است. این چهارمین توافق مشابه بین اتحادیه اروپا و شرکت های داروسازی محسوب می گردد. اتحادیه اروپا پیش از این با شرکت های داروسازی سانوفی و جانسون و جانسون برای عرضه به ترتیب 300 و 400 میلیون نمونه واکسن به توافق رسیده بود. کمیسیون اروپا روز 14 اوت (24 مرداد) هم با شرکت داروسازی آسترازنکا برای عرضه 300 میلیون نمونه از واکسن کووید 19 توافق نموده بود که طبق آن اتحادیه اروپا می تواند 100 میلیون نمونه دیگر علاوه بر 300 میلیون نمونه اولیه دریافت کند.

هدف پروژه کوواکس این است که دو بیلیون دوز واکسن احتمالی کرونا از بازار های متفاوت واکسن تا آخر 2021 خریداری گردد. علاوه بر این، این برنامه در نظر دارد که واکسن خریداری شده را در اختیار همه کشور ها در سراسر دنیا بگذارد.

کوشش های فرانسه و دیگر رقبای اروپایی اش برای ساخت واکسن کرونا در حالی ادامه دارد که روسیه سه هفته پیش از نخستن واکسن کرونا در دنیا پرده برداری کرد و هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی در ماه میلادی آینده اطلاع داد.

در حالی که روسیه خود را برای توسعه واکسن ساخت این کشور برای درمان کووید 19 آماده می نماید، شرکت داروسازی سانوفی در بیانیه ای گفت که قصد انجام دیگر مطالعات بالینی در خصوص کوزارا در درمان کووید 19 را ندارد.

طبق این اعلام، مرحله سوم آزمایش عظیم سانوفی به نتیجه پایانی اولیه یا ثانویه خود نرسید.

طبق آمار ورلد میتر، تا این لحظه افزون بر 25 میلیون و 644 هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند و 854 هزار و 860 نفر هم بر اثر بیماری جان خود را از دست داده اند. در میان کشورها، آمریکا همچنان با 6 میلیون و 211 هزار و 796 نفر بیشترین میزان ابتلا را داشته و 187 هزار و 736 نفر در این کشور تا به امروز جان خود را بر اثر کووید - 19 از دست داده اند.

برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، کلمبیا، مکزیک، اسپانیا و آرژانتین به ترتیب بیشترین میزان مبتلایان به کووید - 19 را دارا هستند.

پس از اسپانیا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در صدر کشور های اروپایی از نظر میزان مبتلایان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1266

به "کوشش ها کشورهای دنیا برای ساخت واکسن کرونا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ها کشورهای دنیا برای ساخت واکسن کرونا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید