ترکیب واکسن ها ایمنی را افزایش می دهد

به گزارش مسافرت رو، نتایج نخستین مطالعه جهان نشان داده مخلوط کردن و تطبیق واکسن کووید 19 منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس می شود؛ در این روش دز اول و دوم واکسن از دو واکسن متفاوت تزریق می شود.

ترکیب واکسن ها ایمنی را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران، نتایج اولین مطالعه جهان در ترکیب واکسن ها نشان می دهد، ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر باعث محافظت بیشتر می شود.

هم زمان با افزایش تعداد کشورهایی که استفاده از واکسن های ترکیبی کرونا را مجاز اعلام کرده اند، پژوهش های بیشتر بر روی ایمنی و کارآمدی استفاده از ترکیب دو واکسن مختلف به نام دز اول و دوم واکسیناسیون اجرا شده است.

براساس بررسی های اجرا شده، افرادی که در دز اول واکسن آسترازنکا دریافت کرده و در دز دوم واکسن فایزر را تزریق کردند، 9 برابر بیشتر از آنهایی که هر دو دز را آسترازنکا دریافت کردند آنتی بادی داشتند، با این حال برخی از کارشناسان باور دارند از ترکیب واکسن ها تنها در صورت کمبود تأمین استفاده شود.

این مطالعه با حمایت دولت انگلیس نشان داده است که مخلوط کردن و تطبیق واکسن کووید 19 منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس می شود.

اگرچه آنتی بادی ها تنها بخشی از پاسخ ایمنی بدن هستند، محققان دانشگاه آکسفورد گفتند که این یافته ها به شدت نشان می دهد این روش می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1804

به "ترکیب واکسن ها ایمنی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب واکسن ها ایمنی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید