بیانیه رسمی وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع لیبی

به گزارش مسافرت رو، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه طی بیانیه ای تاکید نمود که دخالت ترکیه در لیبی غیرقابل قبول بوده و باید خاتمه یابد.

بیانیه رسمی وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه طی بیانیه ای با اشاره به ترکیه، هرگونه مداخله خارجی در لیبی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه با اشاره به اقدامات ترکیه در لیبی تاکید نمود: این غیر قابل قبول بوده و باید انتها یابد.

در این بیانیه آمده است که ترکیه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را نقض نموده و به صورت گسترده ای از دولت وفاق ملی لیبی در حملات اخیر حمایت نموده است.

قبل از این خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی که نامش اعلام نشد ترکیه را به نقض تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل و افزایش حضور دریایی در سواحل لیبی متهم کرد. این مقام فرانسوی گفت: این مداخلات بسیار مشکل ساز می شوند و با وجود کوشش های ما، اوضاع رو به وخامت است. این شرایط قابل قبول نیست. ترکیه قرار است شریک ناتو باشد، پس این شرایط نمی تواند ادامه یابد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته نیز گفت ترکیه با استقرار 7 کشتی در سواحل لیبی و نقض تحریم تسلیحاتی اعلام شده علیه این کشور، سیاست خصمانه ای را در پیش گرفته است. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود: ترکیه به صورت غیرقابل قبول در حال سوء استفاده از پیمان آتلانتیک شمالی بوده و فرانسه نمی تواند اجازه این کار را دهد.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج روبرو شده و اخیرا نیز شکست های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1133

به "بیانیه رسمی وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه رسمی وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید