به صرفه ترین تورها برای نوروز 1401 از زبان سفرمی

به گزارش مسافرت رو، چیزی به نوروز نمانده و همه آماده سفر هستند. خیلی ها برنامه ریزی های شان را انجام داده اند. با این وجود بسیاری هم هنوز در پی برترین گزینه برای سفر نوروزی هستند. بدون تعارف یکی از دغدغه های مهم قبل از سفر هزینه آن است. به هر حال هر خانواده ای برای سفر بودجه ای دارد و متناسب با آن می تواند هزینه کند. در دنیای امروز با وجود رشد صنعت گردشگری تنوع تورها هم در سفرهای داخلی و هم در سفرهای خارجی زیاد شده است. پیدا کردن تور مقرون به صرفه نوروز کار سختی نیست اما نکاتی هم دارد.

به صرفه ترین تورها برای نوروز 1401 از زبان سفرمی

مهم ترین چیزی که یاری می نماید تا هزینه های سفر کاهش پیدا کند. خرید به موقع است. یعنی حتی اگر با تور هم سفر نکنید باید بلیط هواپیما و رزرو هتل را از چندین روز قبل و حتی یکی دو ماه قبل از عید انجام دهید. البته همواره سفر با تور ارزان تر است. موضوع مهم بعدی انتخاب مقصد است. خب طبیعتا سفرهای خارجی هزینه بیشتری دارند. پس اگر می خواهید پول کمتری هزینه کنید باید به سراغ شهرهای خودمان بروید.

اگر فکر می کنید سفرهای داخلی کیفیت و امکانات تورهای خارجی را ندارد، در اشتباه هستید. ایران شهرهای توریستی زیادی دارد که بسیاری از آن ها هتل های درجه یکی دارند و از نظر امکانات و تفریحات هم چیزی کم ندارند. سفرمی که یکی از بزرگترین آژانس های چارتر کننده است، تور کیش و تور مشهد را پیشنهاد می دهد. کیش و مشهد بدون شک یکی از برترین گزینه های سفر برای نوروز هستند. به علاوه برای سفر به این شهرها تورهای مناسب و قیمت پایینی وجود دارد.

تور نوروزی کیش را گران نخرید!

کیش با توجه به آب و هوایش برترین مقصد برای نوروز است. این جزیره آب و هوای گرمی دارد. زمستان و اوایل بهار که قاعدتا هوای شهرهای دیگر هنوز خنک و گاها سرد است، هوای این شهر حسابی بهاری و گرم است. تقریبا به همین علت هم جزو انتخاب های اول تورهای نوروزی قرار می گیرد.

استقبال بالا از تور کیش در نوروز باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما و هتل ها می شود. با همه این ها تور کیش را می توان یکی از تورهای ارزان نوروزی معرفی کرد. چرا که پکیج های این شهر بسیار متنوع است و مناسب با هر بودجه ای می شود برنامه ریزی کرد. تورهای نوروزی کیش در سفرمی بر همین اساس طراحی شده اند. یعنی بازه قیمتی متنوعی دارند. از طرفی سفرمی از چارترکنندگان تور کیش است. به همین قیمت های مناسب تری ارائه می دهد.

در سفر با تور علاوه بر این که قیمت نهایی برای تان ارزان تر تمام می شود، سفر راحت تر و بدون دغدغه است. چون همه چیز از قبل تعیین شده است.

برای خرید ارزان تر تور کیش برترین توصیه این است که هرچه زودتر خرید تور را انجام دهید. در روزهای آخر معمولا هیچ بلیط و هتلی برای رزرو کردن باقی نمی ماند چه برسد به این که بخواهید دنبال ارزان ترین آن ها باشید. تورهای لحظه آخری هم چون تقاضا بالاست تقریبا به حداقل شان می رسند.

برترین جاذبه های گردشگری کیش

خب جاذبه ای گردشگری و تفریحی کیش که تعریف کردن ندارد اما برای یک سفر چند روزه باید برترین ها را از میان همه انتخاب کنید. چون طبیعتا فرصت نمی کنید به همه سر بزنید. جاذبه های کیش را می توانیم به سه دسته تفریحی، تاریخی و طبیعی تقسیم کنیم. کیش دو جاذبه تاریخی مهم به نام شهر زیر زمینی کاریز و شهر باستانی حریره دارد. به نظرم حتی اگر اهل تاریخ نیستید باز هم برای حداقل یک بار که شده از این مکان ها تماشا کنید.

جاذبه های تفریحی کیش خیلی زیاد است و شامل جاذبه های آبی و غیر آبی می شود. پیشنهاد می کنم در سفر به این جزیره تفریحاتی را امتحان کنید که در شهر خودتان وجود ندارد یا تعدادشان کم است. مثلا شاید نمونه هایی مثل خانه وحشت را در شهرهای دیگر دیده باشید اما می توانیم بگوییم اسکوتر آبی را احتمالا در همه شهرها پیدا نمی کنید.

کیش جاذبه های طبیعی هم دارد که سواحل یکی از آن ها است. قدم زدن لب دریا می تواند آرامش بخش و در عین حال مفرح باشد. حتما در این سفر گشت زدن در سواحل را در برنامه های تان قرار دهید.

تور مشهد گران وجود ندارد!

تور مشهد گران وجود ندارد. شاید این جمله اغراق آمیز به نظر برسد اما واقعا تور مشهد از آن سفرهایی است که با هر بودجه ای امکان پذیر است. علتش هم این است که به صورت زمینی با قطار و اتوبوس می توان به این شهر رفت. تور مشهد به علت بار معنوی که دارد نسبت به دیگر شهرهای ایران پرطرفدارتر است.

حالا با نزدیک شدن عید استقبال از تور مشهد بیشتر هم می شود. طوری که نه تنها بلیط هواپیما بلکه خیلی از اوقات پیدا کردن بلیط اتوبوس و قطار هم کار راحتی نیست. برای این نوروز به مشهد بروید حتما باید از قبل تور رزرو کنید تا جا نمانید. ارزان ترین تور مشهد، سفر زمینی با اتوبوس است. سفر با قطار هم قیمت پایینی دارد به علاوه قطارها با درجه کیفی متفاوتی در نظر گرفته شده اند. بنابراین باز هم می توانید با توجه به بودجه تان درجه کیفی قطار را انتخاب کنید.

قطعا سفر با هواپیما راحت تر از بقیه است. اگر می خواهید بلیط ارزان تهیه کنید باید به سراغ بلیط هواپیما چارتر بروید. بلیط های چارتر قیمت پایین تری دارند. البته معمولا نزدیک به عید تعداد این بلیط ها کمتر می شود.

تماشای ها و جاذبه های تور مشهد

بخشی از مجذوب کنندهیت و کیفیت سفر به برنامه ریزی آن برمی شود. خب اگر با تور سفر کنید که طبیعتا برنامه ها از قبل تعیین شده و دغدغه ای برای آن نیست. اما اگر شخصا می خواهید برنامه سفر را تدارک ببینید باید از قبل برترین جاذبه های گردشگری مشهد را بشناسید تا بتوانید درست زمان خود را مدیریت کنید. قبل از هرچیزی حتما اگر شخصی سفر می کنید هنگام خرید بلیط رفت، بلیط برگشت هم تهیه کنید. چون در طول تعطیلات ممکن است بلیط سخت گیرتان بیاید.

علاوه بر حرم امام رضا (ع) که همواره در برنامه گردشگران تور مشهد هست، بد نیست سری به منطقه طرقبه و شاندیز بزنید. این منطقه ها از تفریحگاه های شهر مشهد است که در تمام طول سال شلوغ است. البته مشهد آب و هوای سردی دارد و آب و هوای این منطقه ها ممکن برای همه مناسب نباشد. در طرقبه و شاندیز هم می توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید و هم یکی از معروف ترین کباب های ایران را تجربه کنید. ابتدای جاده طرقبه یک مجتمع تجاری بزرگ قرار گرفته است که می توانید خریدهای تان را از آن انجام دهید.

کوه سنگی مشهد، دریاچه چشم سبز، غار مغان، غار بیمار آب، روستای پلکانی کنگ و همین طور پارک وکیل آباد آن از دیگر جاذبه ها و تفریگاه های مهم این شهر است. آرامگاه حکیم بزرگ فردوسی، مقبره نادرشاه، غار مغان، خانه ملک تعدادی از جاذبه های تاریخی مشهد هستند. قطعا در سفر چند روزه نمی توانید همه این ها را ببینید اما بهتر است برنامه ریزی داشته باشید تا از آن هایی که برای تان مجذوب کننده تر هستند، بازدید کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2096

به "به صرفه ترین تورها برای نوروز 1401 از زبان سفرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به صرفه ترین تورها برای نوروز 1401 از زبان سفرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید