برترین شیرینی فروشی های پاریس که حتما باید آن ها را امتحان کرد

به گزارش مسافرت رو، شیرینی یکی از خوراکی های محبوب در سراسر دنیا شده که در غم ها و شادی ها، در کافه کنار فنجان قهوه و موقعیت های دیگر کاربرد دارد. برخی کشورها هم به علت داشتن شیرینی و شکلات های خوشمزه به معروفیت رسیده اند. یکی از آن ها کشور فرانسه و شهر پاریس است.

برترین شیرینی فروشی های پاریس که حتما باید آن ها را امتحان کرد

در هر دهکده و بلوک شهری فرانسه یک شیرینی پزی وجود دارد. پس هیچ گاه ممکن نیست هوس چیز شیرینی کنید و شیرینی در دسترس نباشد. اما اگر شما در پاریس هستید و می خواهید چیزی فراتر از پَن او شوکولات (pain au chocolat) و تارت تَتین (tartes tatin) را امتحان کنید، باید کمی از فروشگاه های موجود در همسایگی آنجا فاصله بگیرید و به فروشگاه های جالب تر مرکز سر بزنید. در آنجا می توانید شیرینی های بسیار خوشمزه و زیباتری را پیدا کنید که حس چشایی شما را به مراتب فراتر از بوژی لَدوره ماکارون (the bougie Ladurée macaroons) می برند تا به سطحی از لطافت و خوشمزگی که حتی تصور نمی کردید در شیرینی امکان پذیر باشد& دست پیدا کنید. در این جا به فهرست ارزشمندی از 7 شیرینی فروشی در پاریس که ضروری است به آن ها سر بزنید اشاره می کنیم.

1. اِکلر دو ژنی (Léclair de genie)

ستاره این شیرینی فروشی/قنادی آب نبات اِکلر (the eclair) است، نوعی شیرینی که از خمیر طویل شده شو بان (elongated choux bun) تهیه شده و با کرم پاتیسیر (crème pâtissière) پر شده است. اکلر نوعی شیرینی رایجی است که آن را تقریبا در هر شیرینی پزی فرانسوی می توان پیدا کرد، اما آن هایی که به وسیله کریستف آدام (Christophe Adam) ماهر در اِکلر دو ژنی (Léclair de genie) تهیه می شوند، شبیه هیچ کدام از نمونه هایی که در جاهای دیگر می بینید نیستند. خمیر طویل شده شو بان می تواند تنوع مختلفی داشته باشد و آدام صدها طعم مختلف و مجذوب کنندهی از اکلرها رابا آن می پزد (از پسته ایرانی با پوست پرتقال تا کارامل نمکی و ترکیب تمشک-لیش (lychee)-رز) که به مراتب بهتر از طعم شکلات و قهوه است. همان قدر که این شیرینی ها خوشمزه است، شکل زیبای هر شیرینی باعث می گردد به آن خیره شوید و از آن ها عکس بگیرید.

چندین مکان در پاریس وجود دارد که می توان از آنجا شیرینی های مجلل آدام را تهیه کرد از جمله فروشگاه کوچکی در گار دو نُرد (Gare du Nord). اگر در راه ورود یا خروج از مرکز فرانسه بودید و در گلری لَفَیِت (Galeries Lafayette)، احتیاج به استراحتی کوتاه از تماشای سقف شیشه ای زیبایآن داشتید، توصیه می گردد که به شعبه اصلی آن در حوالی مَرِ (the Marais neighborhood) بروید، بنشینید و از یک فنجان قهوه همراه با شیرینی تان لذت ببرید.

  • آدرس: 14 rue Pavée 75004 Paris
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا یک شنبه از 11 الی 19:30

2. اِستُرِر (Stohrer)

در 1730 به وسیله نیکلاس اِستُرِر (Nicolas Stohrer)، شیرینی پز شاه لوئیس پانزدهم، تأسیس شد. اِستُرِر قدیمی ترین شیرینی فروشی در پاریس است و علت اینکه هنوز بعد از 300 سال در حال گردش است، این است که دسرهای بسیار عالی ای می پزد. برای مثال، اِستُرِر مردی است که بابا او رام (the Baba au rhum) را ابداع کرد، یک کیک مخمری کوچک و گرد که در نوشیدنی غوطه می خورد و روی آن را با خامه فرم گرفته و میوه های کوچک تزئین نموده اند. دیگر این که، شیرینی پز کنونی یعنی؛ جفری کاگنس (Jeffrey Cagnes)، شیرینی های عالی ای می پزد که بدن تان از هیجان نگاه کردن به آن ها به لرزه می افتد.

خود فروشگاه هم به تنهایی خیره کننده است، بنابراین توصیه می گردد که زمانی را به آنجا اختصاص داده، بنشینید و از دکور بسیار عالی، تارت تمشک و کیک میوه ای وانیلی آن لذت ببرید.

  • آدرس: 51 Rue Montorgueil 75002 Paris
  • ساعات کاری: همه روزه از 7:30 الی 20:30

3. کافه پوشکین (Café Pouchkine)

کافه پوشکین یک شیرینی فروشی و رستوران است. این رستوران اغلب در طول روز باز است، پس مکان خوبی برای صرف شکلات داغ غلیظ همراه با شیرینی در هر ساعتی از روز است. اگر بخواهید در لحظه های آخر سفرتان به آنجا مراجعه کنید، برای این که مطمئن شوید جای خالی برای شما وجود دارد، می توانید از رزرو اینترنتی بهره ببرید. بعلاوه می توانید شیرینی های خود را از فروشگاه خریداری کنید و با خود به خانه ببرید.

کافه پوشکین شیرینی، فرآورده های شکلاتی، کیک و محصولات قنادی را عرضه می نماید که همگی آن ها درجه یک هستند. هر کدام از آن ها شبیه یک اثر هنری است و به همان مقدار ای که زیبا هستند، خوشمزه هم می باشند. مِدوویک (The Médovik) دسری روسی است که از بیسکوئیت عسلی گندم سیاه، شیرعسل تغلیظ شده و خامه ترش روسی تهیه شده که بسیار مجذوب کننده است. ماتریوشکا برگاموت پاپی استرابری (The Matryoshka bergamot poppy strawberry) هم بسیار لذیذ و فوق العاده است.

کافه پوشکین دارای فضای زیبا و اتمسفری صمیمی است، پس زمانی را در آن جا صرف کنید تا از دکور مجلل و فضای آن که یادآور کاخ روسی قرن 18 است در کنار صرف یکی از محصولات شان لذت ببرید. خود فروشگاه هم بسیار ممتاز و برجسته است.

  • آدرس: 16 place de la Madeleine. 75008 Paris

ساعات کاری:

  • شیرینی فروشی. روزهای دوشنبه تا شنبه از 8:30 الی 21؛ روزهای یک شنبه و تعطیلات عمومی از 10 الی 21
  • رستوران و چای خانه. روزهای دوشنبه تا شنبه از 8:30 الی 22:30؛ روزهای یک شنبه و تعطیلات عمومی از 10 الی 22:30

4. آنجلینا (Angelina)

از هنگامی که در سال 1903 افتتاح شد، چای خانه آنجلینا محل ملاقاتی برای افرادی شد که خواهان برترین ها در زندگی شان بودند و از عهده پرداخت هزینه های آن هم بر می آمدند، از جمله مارسل پروست (Marcel Proust) و کوکو شنل (Coco Chanel).

در حال حاضر 2 چاب خانه آنجلینا در پار یس وجود دارد و هر 2 مورد هم منحصرا زیبا هستند. دکور آن فاخر است و سرویس دهی و اتمسفر هم بسیار عالی است، شیرینی ها هم بسیار هیجان انگیز مثل بمب هستند. سفارش شکلات داغ آفریقایی با نشان تجاری مونت بلانک پاستری (Mont-Blanc pastry) (مرنگ، خامه سبک زده شده، رشته های خمیر شاه بلوط)، تجربه ای کامل از آنجلینا را رقم می زند. اگر شکلات جزو جیزهای مورد علاقه شما نیست، عجله نکنید، منوی شیرینی فروشی پر از تنوع برای هر فرد با هر سلیقه ای است. شیرینی مورد علاقه ما هم شبه میوه ها هستند - ظاهر آن ها آن قدر مجذوب کننده است که به سختی می توان قاشق خود را در آن فرو کرد، ولی طعم آن ها بسیار فوق العاده است، پس درباره آن ها تردید نکنید!

آدرس ها و ساعات کاری:

  • Paris Rivoli. 226 rue de Rivoli 75001 Paris.
  • آغاز به کار روزهای دوشنبه تا آدینه از 7:30 الی 19:30؛ روزهای شنبه و یک شنبه از 8:30 الی 19:30
  • Palais des congrès. 2 place de la porte Maillot 75017 Paris.
  • آغاز به کار روزهای دوشنبه تا آدینه از 9 الی 19:30؛ روزهای شنبه و یک شنبه از 10 الی 19:30

5. هوگو و ویکتور (Hugo & Victor)

هوگو پوژت (Hugues Pouget)، هم صاحب شیرینی فروشی است و هم سرآشپز هوگو و ویکتور است که نه تنها کیک ها، شکلات، آب نبات های شیرین و انواع شیرینی های زیبا و خوش طعم را درست می نماید، بلکه سعی می نماید از مواد طبیعی در آن ها برترین و بیش ترین استفاده را ببرد. با احترام برای محیط زیست و کوشش برای ایجاد برترین عطر و طعم در هر یک از محصولات؛ پوژت تنها از میوه های فصل در دسرهایش استفاده می نماید - به طور مثال در بهمن از توت فرنگی ها خبری نیست. بعلاوه از رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی هم استفاده نمی نماید. اینچنین سرگرم کار بودن سبب شده تا او در همه طول سال در محصولاتش تنوع و ابتکار داشته باشد، و با وجود همه موانع، دسرهای او بسیار رویایی و عالی هستند.

پوژت کار با مرکبات را بسیار دوست دارد، پیشنهاد می کنیم که تارت گریپ فروت او را حتما امتحان کنید. خود شیرینی فروشی هم گونه های مختلفی از فینانسیه (Financier) را پیشنهاد می دهد - کیک بادامی کوچک - که همه آن ها فوق العاده خوشمزه هستند، پس مقداری از آن را خریداری کنید و در کنار یک فنجان قهوه از آن ها لذت ببرید. اگر هنگام تعطیلات در پاریس به سر می برید، به شدت پیشنهاد می کنیم که دسر کریسمس فرانسوی سنتی به نام بوش دو نوئل (Bûche de Noël) را تهیه کنید - هرگز از این کار پشیمان نمی شوید!

  • آدرس: 40 boulevard Raspail 75007 Paris
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از 10 الی 19؛ روزهای آدینه از 10 الی 20؛ روزهای شنبه 10 الی 19

6. فوشُن (Fauchon)

فوشن یک دسر مجلل است که در همان مکان اولیه اش در پاریس برای 132 سال تا کنون تهیه شده است. فروشگاه آن به تازگی بازسازی شده و تبدیل به بوتیکی باشکوه و مدرن شده است که در ساعات گشت وگذار بسیار جلب توجه می نماید. در آنجا می توان پنیرهای فانتزی، انواع خمیرها، نوشیدنی ها و چیزهای دیگر را خریداری کرد. کیفیت استثنایی آن باعث شده تا هر کسی به آنجا سر بزند.

انواع ماکارون، شیرینی های بزرگ، شیرینی های تک نفره، کیک های چند طبقه و شیرینی های مخصوص صبحانه در آنجا وجو دارد که تمام آن ها ظاهری زیبا دارند و خوشزه هستند. پیشنهاد می گردد که شیرینی های تک نفره آنجا را حتما امتحان کنید، به طور ویژه بیسو بیسوی (Bisou-Bisou) نمادین آنجا که یک دسر میوه ای به شکل لب است و حتما شما را مجذوب خود می نماید.

  • آدرس: 30 place de la Madeleine 75008 Paris
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا شنبه از 10 الی 20

7. کارامل (Karamel)

اگر شیرینی های میوه ای و کیک ها برای سلیقه شما راضی کننده نیستند، به فروشگاه کارامل سر بزنید و مطمئن باشید دسری را پیدا می کنید که شما را راضی خواهد نمود. نیکلاس هِیلی وین (Nicolas Haelewyn)، صاحب مغازه و سرآشپز کارامل، شیرینی های خود را بر پایه کارامل تهیه می نماید.

در کنار فراوری آب نبات و شکلات های خوشمزه کاراملی، این شیرینی فروشی 2 شیرینی لذیذ را هم پیشنهاد می دهد: تارت آجیل و کارامل (شکل آن را می توانید در بالا مشاهده کنید) و پای لیمو و فندوق، البته از شیرینی هایی مثل فلَن کارامل (The caramel flan) و کوکی بادام زمینی هم نمی توان چشم پوشی کرد. همه چیز در آنجا بسیار ارزان است پس مقداری از آن ها خریداری کنید و امتحان شان کنید.

  • آدرس: 67 rue Saint Dominique 75007 Paris
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا آدینه از 10 الی 20؛ روزهای شنبه و یک شنبه از 9 الی 20
منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2161

به "برترین شیرینی فروشی های پاریس که حتما باید آن ها را امتحان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شیرینی فروشی های پاریس که حتما باید آن ها را امتحان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید