بایدن کشتار ارامنه را به رسمیت شناخت

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه با صدور بیانیه ای نسل کُشی ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت.

بایدن کشتار ارامنه را به رسمیت شناخت

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهور آمریکا امروز و همزمان با یکصد و ششمین سالگرد بزرگداشت قربانیان کشتار ارامنه در دوران امپراطوری عثمانی، از این واقعه به عنوان نسل کُشی یاد کرد.

جو بایدن در بیانیه خود در این خصوص خاطرنشان کرد: هر سال در این روز، ما کسانی که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند را یادآوری می کنیم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از چنین رویدادی تاکید کنیم.

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت که در 24 آوریل سال 1915 میلادی، یک میلیون و 500 هزار ارمنی توسط امپراطوری عثمانی قتل عام شدند.

بر اساس اعلام یورونیوز، مقامات آمریکایی و بعضی مسئولان کاخ سفید پیش تر اعلام نموده بودند که رئیس جمهوری آمریکا بنا دارد همانطور که در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود کشتار ارامنه را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد.

کاخ سفید دیروز در بیانیه ای کوتاه که پس از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و ترکیه منتشر شد، خاطرنشان کرد که جو بایدن عزم و اراده خود و کشورش برای داشتن روابط سازنده دوجانبه را به اطلاع همتای تُرکیه ای اش رسانده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین بر ضرروت اتخاذ رویکری مؤثر برای مدیریت و حل و فصل اختلاف ها میان دو کشور تاکید شده است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز آدینه شب تصمیم بایدن برای اعلام موضع رسمی در باره کشتار ارامنه را غیرقابل اجتناب توصیف و اعلام نموده بود که رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه رسماً در این خصوص سخن خواهد گفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1681

به "بایدن کشتار ارامنه را به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن کشتار ارامنه را به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید