اینترنت های کوانتومی در یک قدمی انسان قرار گرفتند

به گزارش مسافرت رو، دانشمندان سیستم اولیه را ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت 10 ترابیت بر ثانیه منتقل کند.

اینترنت های کوانتومی در یک قدمی انسان قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان یک نمونه اولیه از سیستمی ارائه دادند که بطور فرضی می تواند انتقال داده ها با سرعت 10 ترابیت بر ثانیه را تشخیص دهد (یا به عبارت دیگر، هزاران برابر سریعتر از سرعت میانگین پهنای باند). این پرش رادیکالی می تواند با تغییر به فرکانس های بسیار بالا برای انتقال داده امکان پذیر شده و اجازه بدهد پهنای باند بیشتری در همان فضا فشرده شده و سرعت کلی انتقال را بهبود ببخشد.

پیش از این شک و تردید وجود داشت که آیا یک ساختار موج با فرکانس بالاتر مانند آنچه در اینجا مورد آنالیز نهاده شد می تواند به طور موثر در برابر تداخل ها محافظ باشد یا خیر؟ اما در این مطالعه آخر، دانشمندان فکر می نمایند که این مشکل را حل نموده اند.

دنیل میتلمن فیزیکدان دانشگاه بروان در ایالات رود آیلند گفت: یک هادی موج می تواند از داده های با سرعت 10 ترابیت بر ثانیه پشتیبانی کند، حتی اگر فقط در محدوده کوتاهی باشد. این فراتر از آن چیزی است که قبلا تصور می شده است. تحقیق ما امکان رسیدن به این روش را برای انتقال داده های پر سرعت تر نشان می دهد که هنگام رسیدن منبع و شناساگر به سطح مناسب، می تواند کارایی بیشتری نشان دهد.

این کار بر اساس اصول موجود در خدمات خط اشتراک دیجیتال یا ADSL بنا شده که سرعت اتصال پهنای باند را بواسطه خطوط تلفن های استاندارد امکان پذیر می سازد. در این حالت، فرکانس سیگنال تا 200 گیگاهرتز به جای فقط چندین مگاهرتز افزایش می یابد.

سپس این تیم، با استفاده از یک دستگاه با دو سیم موازی که در یک غلاف فلزی نگه داشته شدند، انرژی خروجی را در یک شبکه مربعی 13mm×13mm اندازه گیری کردند.

محققان می گویند بر اساس محاسبات آنها، انتقال داده با سرعت 10 ترابیت بر ثانیه تا 3 متر امکان پذیر است و با کاهش 30 گیگابیت بر ثانیه تا بیش از 15 متر امکان پذیر است. عدم وجود محدوده بیشتر به دلیل انرژی تلف شده در غلاف فلزی بود و قدم بعدی قطعا راه حلی برای کاهش مقاومت آن است. با وجود این موضوع می توان گفت که این تکنیک برای مسافت های کوتاه مفید است.

آزمایش های بیشتر می تواند نرخ سرعت یا محدوده را گسترش دهد که ممکن است برای رسیدن به اینترنت کوانتومی کافی باشد. این، یکی از چندین نوآوری هایی است که دانشمندان به دنبال افزایش احتیاج ما برای انتقال فوق سریع داده ها، کشف نموده اند.

محققان در مقاله تازه منتشر شده خود نوشتند: افزایش مصرف داده، تقاضا برای سرعت انتقال بالاتر در ارتباطات بی سیم و باسیم را افزایش داده است. همانطور که تقاضا سرعت بالاتر انتقال داده در هر دو سیستم های بی سیم و باسیم بیشتر می گردد، مراحل بیشتری برای تداوم پیشرفت فناوری احتیاج خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1019

به "اینترنت های کوانتومی در یک قدمی انسان قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت های کوانتومی در یک قدمی انسان قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید