انتقاد چپ های آلمان از دخالت های مرکل در انتخابات یونان

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی را به نفوذ و دخالت های مرکل در انتخابات یونان که قرار است پنجم بهمن در این کشور برگزار گردد، وارد کردند.

انتقاد چپ های آلمان از دخالت های مرکل در انتخابات یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، حزب چپ آلمان به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و معاون وی زیگمار گبریل این انتقاد را وارد کرد که دخالت های نامناسبی را در مبارزات انتخاباتی یونان انجام می دهند.

نظر سنجی ها حاکی از آن است که حزب چپ گرای یونان در انتخابات 25 ژانویه (پنجم بهمن) در یونان پیروز خواهد شد و در صندلی قدرتمندترین حزب قرار خواهد گرفت.

برند ریکسینگر رئیس حزب چپ آلمان نیز گفت که سیاست های تروئیکای اروپایی متشکل از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول شکست مفتضحانه ای خورده است.

اسکار لافونتاین رئیس سابق حزب چپ آلمان نیز توضیح داد که چپ گراهای یونان در صورت پیروزی در انتخابات این کشور به حمایت های همه شرکای اروپای خود برای غلبه با بحران احتیاج دارند. نفوذ سیاست های مرکل که بخصوص در راستای علایق و منافع آلمان است نباید در پیش گرفته گردد.

وی با اشاره به حملات تروریستی در پاریس اظهارداشت که سیاست های خشونت و جنگ طلبانه و بی عدالتی های اجتماعی در غرب همچنین تروریسم را تشدید می نماید.

سارا واگن کنشت معاون رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان نیز تاکید نمود که یونان ملک خصوصی مرکل نیست. تهدیدات پنهانی مرکل علیه یونانی ها مبنی بر اینکه اگر شروط تروئیکا را دنبال نکنند خروج آن ها از منطقه یورو امکان پذیراست میزان فهم (پایین) مرکل از دموکراسی را نشان می دهد.

کاتیا کیپینگ رئیس چپ های آلمان نیز به جنبش میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی کردن غرب موسوم به پگیدا انتقاد وارد نموده و بر مخالفت این حزب با نژاد پرستی تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 425

به "انتقاد چپ های آلمان از دخالت های مرکل در انتخابات یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چپ های آلمان از دخالت های مرکل در انتخابات یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید