استقبال اروپا از برطرف محاصره بنادر نفتی لیبی

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: دولت های فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا از توافق دولت لیبی با اشغالگران بنادر نفتی برای برطرف محاصره این بنادر جهت ازسرگیری صادرات نفت استقبال کردند.

استقبال اروپا از برطرف محاصره بنادر نفتی لیبی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت های فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک به کنگره ملی لیبی و دولت موقت آن به دلیل پایبندی به همکاری دو طرفه برای حل قضیه محاصره بنادر نفتی که خسارت های زیادی را به اقتصاد این کشور و ملت آن وارد نموده است، تبریک گفت.

کشورهای مذکور همچنین از همه طرف های مربوطه خواستند تا این توافقنامه را به طور کامل و در سریع ترین زمان ممکن بر اساس جدول زمانی تهیه شده، اجرا کنند.

در این بیانیه از همه گروه ها در سراسر لیبی خواسته شده است تا به تعطیلی مراکز انرژی کشور سرانجام دهند تا بتوان فراوری و صادرات نفت را به روال طبیعی خود بازگرداند و توسعه مالی لیبی به نفع همه مردم این کشور ازسر گرفته گردد.

این کشورها بار دیگر خواهان سازماندهی گفت وگوی ملی شفاف و فراگیر و تمرکز بر روی مسائل ملی و منطقه ای اصلی شدند.

در بیانیه این کشورها تاکید شده است: کمیته تدوین قانون اساسی لیبی که قرار است بزودی فعالیت خود را شروع کند، نقش معین کننده ای در تدوین قانون اساسی جدید این کشور خواهد داشت که به نوبه خود آینده دموکراسی در لیبی و حقوق اساسی آن برای شهروندانش را تضمین خواهد نمود.

چند روز پیش منابع لیبی گزارش دادند که عبد الله الثنی نخست وزیر مامور تشکیل دولت لیبی به وسیله میانجی گران پیروز شد با ابراهیم الجضران فرمانده گروه های مسلح که تاسیسات نفتی را به محاصره خود درآورده است و خود را رئیس دفتر سیاسی اقلیم برقه می داند، به توافق برسد.

قرار است الثنی این هفته برای تحویل دریافت بندر الزویتینه به این بندر برود و فعالیت در این بندر نیز تا چند روز آینده ازسر گرفته می گردد و پس از آن نیز اقدامات مربوط به برطرف محاصره بقیه بنادر همزمان با شروع اجرای تعهدات دولت در توافقنامه مذکور، تکمیل خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 543

به "استقبال اروپا از برطرف محاصره بنادر نفتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اروپا از برطرف محاصره بنادر نفتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید