احتمال کوپنی شدن فروش مرغ

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، فروش مرغ با کارت ملی در بعضی شهرهای ایران دوباره خبرساز شده است. مرغداران می گویند تهیه خوراک مرغ در بازار بسیار سخت شده و احتمال برگشت صف های مرغ وجود دارد.

احتمال کوپنی شدن فروش مرغ

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی هم با تایید این موضوع به خبرنگاران گفت: امکان بازگشت صف و سهمیه بندی مرغ وجود دارد. زیرا مرغداران برای تهیه خوراک طیور دچار مشکل شده اند و این موضوع اندازه جوجه ریزی آنها را در دوره های بعدی فراوری تحت تاثیر قرار می دهد.

او ادامه داد: بسیاری از مرغداران هم نزدیک به هشت ماه است که از سامانه بازارگاه دان مرغ خریده اند اما هنوز خوراکی به آنها تحویل داده نشده است.

حالا حدس هایی درباره کوپنی شدن مرغ هم مطرح است که رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این زمینه شرح داد: بعد از جنگ تحمیلی و در سال 1359 به بعد کوپن کالاهای اساسی باب شد و با توجه به گرفتاری های تامین کالاهای اساسی محتمل است مرغ کوپنی در قالب سامانه و طرحی با نام دیگر دوباره ظهور کند.

شکاف قیمت مرغ در شهرهای مختلف ایران

موضوع دیگری که این روزها در بازار مرغ گزارش می گردد شکاف عجیب قیمت این کالا در شهرهای مختلف است. به اسم مثال در حالی که بعضی شهروندان قشم می گویند مرغ در این جزیره با بهای 38 تا 48 هزار تومان است نرخ مصوب مرغ در میادین میوه و تره بار تهران 24 هزار و 900 تومان است.

علاوه بر این در بعضی شهرها هم کمبود مرغ گزارش می گردد. محمدرضا حسینا، عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی از کمبود مرغ در شهر مشهد اطلاع داد.

او به خبرنگاران گفت: در نیشابور 90 درصد مرغداری ها تعطیل شده اند و طبق آمارها از 600 مرغداری در این شهر در حال حاضر فقط 20 مرغداری فعالیت دارد.

او درباره تعطیلی گسترده مرغداری های استان خراسان رضوی هم شرح داد: دلیل تعطیلی گسترده مرغداری ها هم به کمبود و گران شدن خوراک مرغ ارتباط دارد. دولت ارز ندارد. از این رو به مرغداران سهمیه دولتی شان را نمی دهد و با افزایش هزینه های سرسام آور، مرغداران ترجیه می دهند جوجه ریزی نکنند.

این در حالی است که ناماعیل ضربی، عضو اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی هم هشدار داده است که در روزهای آینده ممکن است فراوری مرغ به بحران برسد.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش مرغ با کارت ملی را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1817

به "احتمال کوپنی شدن فروش مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال کوپنی شدن فروش مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید