آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

به گزارش مسافرت رو، وزیر علوم از آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اطلاع داد و گفت: دانشجویان مراکز آموزش عالی داخل کشور نیز می توانند بر اساس روش و مقررات اعلام شده، در دانشگاه D8 ادامه تحیل دهند.

آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب در مورد نقش دانشگاه بین المللی D8 به بازگرداندن دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اشاره نمود و اظهار کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم درخواست تمامی دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، مدارک و مستندات آنها در مورد سوابق تحصیلی قانونی و مورد تأیید وزارت علوم است را برای پذیرش در یکی از دانشگاه های داخلی قبول کند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر بعضی از دانشجویان برای ادامه تحصیل دانشگاه های خارج از کشور را انتخاب می نمایند به این دلیل نیست که ظرفیت پذیرش آنها در دانشگاه های داخل کشور وجود نداشته است. در واقع آنها به دلایل دیگری دانشگاه های خارج از کشور را برای تحصیل انتخاب می نمایند. البته تعدادی از این دانشجویان نیز کسانی هستند که نتوانستند امتیاز لازم را برای ورود به بعضی دانشگاه ها و یا رشته های خاص کسب نمایند.

دکتر غلامی گفت: پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج در دانشگاه های داخلی آئین نامه خاص خود را دارد و دانشجویان بر اساس این آئین نامه پذیرش می شوند.

وزیر علوم اعلام نمود: دانشگاه D8 به عنوان یک دانشگاه بین المللی نیز آئین نامه و ضوابط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد و بر این اساس آماده پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج است. بنابراین کسانی که متمایل به تحصیل در این دانشگاه باشند می توانند بر اساس ضوابط درخواست خود را ارسال نمایند.

دکتر غلامی همچنین تاکید نمود: علاقمندان به تحصیل در داخل کشور نیز می توانند در دانشگاه D8 پذیرش شوند اما پذیرش آنها باید متناسب با ضوابط و مقررات این دانشگاه صورت بگیرد و این ضوابط نیز از سوی دانشگاه اعلام می گردد و دانشجویان باید با همان روش اعلام شده در دانشگاه جذب شوند.

وزیر علوم در سرانجام اعلام نمود: بیشتر رشته های آموزش عالی جهان در دانشگاه D8 دایر است، حتی بعضی رشته های علوم پزشکی نیز با راه اندازی دانشکده پزشکی در این دانشگاه دایر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 253

به "آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید