آب شرب هشترود باید از سد کلقان تامین گردد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب هشترود برای کاهش آلایندگی ها باید از سد کلقان تامین گردد.

آب شرب هشترود باید از سد کلقان تامین گردد

سید حمزه امینی در جلسه شورای شهر هشترود، اظهار کرد: میزان اعتبار لازم برای لوله گذاری آب شرب هشترود از سد کلقان، 450 میلیارد تومان است و باید توسط وزارت نیرو تامین گردد.

وی با اشاره به این که قطعه 4 آزاد راه هشترود-مراغه با دستورات غیر کارشناسی در حال اجرا است، اظهار کرد: باید درراین زمینه تجدید نظر گردد.

وی اضافه نمود: با پیگیری های اجرا شده، چهار میلیارد تومان از 12 میلیارد تومان اختصاص یافته از اعتبارات ستاد بحران کشور، برای ساخت ادامه سیل بند رودخانه هشترود در ماه های آینده به حساب شهرداری هشترود واریز خواهد شد.

ساماندهی بازارچه قدیمی هشترود

رئیس شورای شهر هشترود نیز در این جلسه از ساماندهی بازارچه قدیمی شهر اطلاع داد و گفت: کار شهرداری تعطیل پذیر نیست، از این رو در ایام تعطیلات نیز در خدمت مردم منطقه بوده و ساعات کاری کارکنان خود را افزایش داده بود.

محمدرضا قهرمانپور اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح شهر، با دستور شورای شهر به شهرداری مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید بسته بهداشتی و پخش در میان مردم اختصاص یافته است.

تبدیل جاده سلامت هشترود به منطقه گردشگری

به گزارش خبرنگاران، نایب رئیس شورای شهر هشترود نیز در این جلسه بیان نمود: شورای شهر در نظر دارد با همکاری اداره میراث فرهنگی، جاده سلامت را به یک منطقه گردشگری تبدیل کند.

محمدرضا شقاقی پور اظهار کرد: احداث یک پارک عظیم در سطح شهر، ادامه دیوار کشی در رودخانه برای جلوگیری از خطرات احتاقتصادی ناشی از سیل، احداث پردیس سینمایی و بهسازی معابر باید از اولویت های کاری شهرداری باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت گردشگری هشترود به اشتغال پایدار برسیم و در آبادانی منطقه سهیم باشیم.

انتقاد از چرای بی رویه احشام در سایت قلعه ذهاک

سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه از چرای بی رویه احشام ایلات و عشایر سایر شهرستان ها در سایت قلعه ذهاک انتقاد کرد.

حسین اکبری یادآور شد: اجرای طرح آبخیز داری در محله سیددره سی با یاری جهاد کشاورزی از الزامات بوده و برای جلوگیری از فرسایش خاک لازم است.

وی ادامه داد: اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری در فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، مشکلاتی را برای شهروندان و شهرداری به وجود می آورد، از این رو اداره آب و فاضلاب باید در زمان مناسب اقدام به حفاری مناطق مختلف کند تا نظم عمومی شهر بر هم نخورد.

عضو شورای شهر هشترود نیز در این جلسه گفت: شهرداری نیازمند یاری های دولتی در قالب اعتبارات مختلف است، چرا که هزینه های شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی و هزینه های جاری رو به افزایش است.

یوسف ایل غمی اظهار کرد: متاسفانه در تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر با مشکل روبرو هستیم و آنچنان که باید نتوانستیم نهضت آسفالت را در هشترود اجرایی کنیم.

وی شهرداری هشترود را نیازمند یاری های دولتی دانست و از معافیت کادر درمانی هشترود از پرداخت عوارض به علت حضور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داد.

یک عضو شورای شهر هشترود نیز در این جلسه، بهبود فضای فرهنگی را از خواسته های مردم مطرح نمود.

زهرا عباس نژاد اظهار کرد: شهرداری و مردم نیازمند حمایت نمایندگان هستند، چرا که از زمان شیوع بیماری کرونا علاوه بر این که از لحاظ روحی ضربه دیده اند از لحاظ اقتصادی هم متضرر شده اند.

تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای اجرای کارهای فرهنگی در هشترود

شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: در بودجه سال 99 مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرای کارهای فرهنگی در نظر گرفته شده و واحد فرهنگی شهرداری برنامه های مختلف و مفرحی را برای مردم شهر تدارک دیده است.

مهدی پور صادق یادآور شد: ساخت پردیس سینمایی، ساخت فرهنگسرا، بهسازی معابر عمومی، زیبا سازی منظر شهری و چندین مورد دیگر در دستور کار واحدهای مختلف شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، وی از اختصاص نیافتن یاری های آخر سال دولت به شهرداری، در سال گذشته انتقاد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: کار تکمیل جاده سلامت باید در بهمن ماه سال گذشته به پیمانکار واگذار می شد، اما به علت کمبود اعتبار این کار انجام نشد.

جعفر سعیدی با انتقاد از نبود رمپ ورودی و خروجی بقعه بایزید بسطامی اظهار کرد: در تملک اراضی مربوط به این بقعه مشکل اعتبار داریم و نیازمند یاری های دولتی هستیم.

وی اضافه نمود: اگر بتوانیم قلعه ذهاک را به پایگاه ملی تبدیل کنیم سالانه اعتبارات ویژه ای برای این سایت تاریخی در نظر گرفته می گردد و می توانیم در خدمات دهی بیشتر به گردشگران نقش بیشتری داشته باشیم.

وی شاخص ترین صنایع دستی هشترود را گلیم بافی خواند و اظهار کرد: برای بهبود شرایط این صنعت، یاری های اقتصادی دولت می تواند کار ساز باشد.

در این جلسه از چهار نفر از خیرانی که دوشادوش ستاد مبارزه با کرونا همراه با ماشین آلات خود در ضد عفونی شهر کوشش کردند، تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1025

به "آب شرب هشترود باید از سد کلقان تامین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب شرب هشترود باید از سد کلقان تامین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید