6 محصول هیجان انگیز سامسونگ که انتظار داریم سال 2022 ببینیم

به گزارش مسافرت رو، بعد از سری گلکسی S22، حجم شایعات و خبرها پیرامون محصولاتی که قرار است بعد از این گوشی ها راهی بازار شوند روز به روز بیشتر شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به 6 محصولی که انتظار می رود همین امسال از سوی سامسونگ رونمایی و راهی بازار شوند.

6 محصول هیجان انگیز سامسونگ که انتظار داریم سال 2022 ببینیم

تا اینجای کار، امسال سال شلوغی برای سامسونگ بوده است. در همان نخستین ماه سال شرکت کره ای مجبور شد از گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند که قرار بود چندین ماه قبل در سال 2021 راهی بازار شود اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. سری گلکسی S22 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شدند. در همان مراسم شاهد رونمایی از سه تبلت تازه در مدل های مشابه از سری تب S8 نیز بودیم. کمی بعد لپ تاپ های گلکسی بوک و چند روز پیش هم از میان رده های سری گلکسی A با نام گلکسی A73، گلکسی A53 و A33 رونمایی شد.

تمام این محصولات در شرایطی راهی بازار شده اند که هنوز 9 ماه تا انتها سال زمان به جای مانده و سامسونگ هم قطعا رویدادی بسیار بیشتری را برای رونمایی از محصولات تازهش برگزار خواهد کرد. حال این پرسش بوجود می آید که این محصولات چه هستند و چه زمانی قرار است رونمایی و عرضه شوند؟ آنچه که می دانیم این است که شرکت کره ای 100٪ محصولات تازهی را راهی بازار می کند. اما برای اینکه بتوانیم به تاریخ دقیق رونمایی از آن ها دسترسی داشته باشیم باید به شواهد موجود از برنامه های قبلی شرکت و همچنین خبرها و شایعاتی که تا به امروز در این رابطه منتشر شده است استناد کنیم چون چیز خاصی در این رابطه در دسترس قرار ندارد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 6 محصولی که به احتمال بسیار فراوان یا بهتر است بگوییم قطعا، در برنامه های سامسونگ حضور خواهند داشت. 90٪ آن ها حتما امسال و 10٪ آن ها شاید سال آینده معرفی شوند. البته این هم در شرایطی است که برنامه های شرکت به خاطر مسائل پیش بینی نشده دستخوش تغییرات اساسی نشود. در غیر این صورت مواردی نظیر ساعت هوشمند، گوشی های تاشو، ایربادز، گوشی های تازه و مواردی از این دست باید رونمایی شوند. اما می پردازیم به معرفی این 6 محصول.

1. گلکسی واچ 5

اولین محصولی که انتظار داریم سامسونگ حتما از آن رونمایی کند، گلکسی واچ 5 است. شرکت کره ای سال گذشته و در ماه آگوست از گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک به عنوان اولین ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل غنی و مجهز WearOS که باید آن را تنها رقیب WatchOS اپل بدانیم رونمایی کرد تا بتواند با اپل در این زمینه رقابت کند و فاصله خود را با محصولات شرکت کم کند.

گوگل و سامسونگ در طراحی این سیستم عامل با یکدیگر همکاری نزدیکی داشتند و در نهایت امتیاز استفاده از این سیستم عامل به مدت یک سال به انحصار سامسونگ درآمد تا این شرکت تنها شرکتی باشد که در طول این یک سال، حق استفاده از این سیستم عامل را داشته باشد. از فوائد این همکاری نزدیک بین دو شرکت بزرگ گوگل و سامسونگ می توان به استقبال کم نظیر کاربران از ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 اشاره کرد. همچنین از لحاظ نرم افزاری هم این ساعت ها فوق العاده عمل کرده اند و با بسیاری از اپلیکیشن های خوب و باکیفیت هم سازگاری دارند چرا که اکنون در پلی استور به رویشان باز شده است.

البته انتظار داشتیم قابلیت های بیشتری را از این سیستم عامل در گلکسی واچ های تازه ببینیم که از جمله این موارد می توان به گوگل اسیستنت اشاره کرد که در هنگام عرضه خبری از آن در ساعت های سامسونگ نبود. البته این موضوع طی ماه های آینده تغییر خواهد کرد. اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا مدل بعدی یعنی گلکسی واچ 5 به قابلیت هایی مجهز خواهد شد که ما دوست داریم. قابلیت های سلامتی متنوع تر، نمایشگر بهتر، پردازنده کم مصرف تر و سریع تر، بهره مندی از قابلیت های نرم افزاری مربوط به گوگل، طول عمر باتری بیشتر، و بسیاری موارد خوب دیگر که این محصول یا محصولات را به یکی از مورد انتظارترین محصولات سال تبدیل کرده است.

متأسفانه تا به امروز در رابطه با گلکسی واچ مورد انتظار خبرهای زیادی نشنیده ایم جز یک گزارش از وب سایت کره ای ETNews که مدعی شد گلکسی واچ 5 از سنسور تشخیص دمای بدن بهره خواهد برد که در راستای مقابله با ویروس کرونا و علائم قبل از ابتلا است. همچنین گفته می شود پردازنده بکار رفته در این نسل هم بسیار کم مصرف تر خواهد بود. حال باید دید طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می شود.

2. گلکسی بادز تازه

سامسونگ طی سال های اخیر در زمینه گجت های پوشیدنی رشد بی نظیری داشته است. کیفیت بالای محصولات شرکت کره ای در کنار قیمت مناسب و هماهنگی فوق العاده ای که بین آن ها و اکوسیستم سامسونگ وجود داشته باعث شده تا کاربران تمایل بیشتری به خرید آن ها پیدا کنند. یکی از همین محصولات که سامسونگ در یکی دو سال اخیر نمونه های بسیار خوبی را از این نوع راهی بازار کرده، گلکسی بادزها هستند.

گلکسی بادزها همان ایربادزهای بی سیم و کوچکی هستند که نظیر آن ها را اپل با نام ایرپادز و ایرپادز پرو در اختیار دارد. سامسونگ طی دو سال اخیر در ماه آگوست از بادزهای تازه خود رونمایی کرد بنابراین این احتمال وجود دارد که در سال 2022 هم در ماه آگوست شاهد رونمایی از بادزهای تازه باشیم. پرسش اما اینجاست که آیا سامسونگ نسخه تازهی را به عنوان جانشین گلکسی بادز پرو به عنوان گجت پریمیوم خود در این زمینه در نظر دارد یا می خواهد از جانشین گلکسی بادز 2 یا گلکسی بادز لایو رونمایی کند؟ شاید هم محصولاتی به عنوان جانشین هر سه مدل رونمایی شدند!

صرف نظر از مدل، ایربادزهای تازه قطعا در دست ساخت قرار دارند. این خبر را وب سایت معتبر گلکسی کلابز منتشر کرد مدعی شد سامسونگ در حال کار روی ساخت ایربادزهای تازه است. حتی معینات باتری محصولی منتسب به کیس بادزهای تازه هم در وب سایت صدور گواهی کره ای دیده شده بنابراین تا حدودی می توان به صحت این خبر اطمینان داشت.

تا زمانی که سامسونگ رسما خبری را در این رابطه منتشر نکند یا افشاگری معروف و باسابقه چیزی در این رابطه نگوید، نمی توانیم با قاطعیت بگوییم چه بادزی امسال قرار است راهی بازار شود. اما اگر شرکت کره ای جانشینی برای گلکسی بادز پرو رونمایی کند که این اتفاق با توجه به اینکه بادز پرو مدل پریمیوم و اصلی ترین پرچم دار حال حاضر شرکت در این زمینه به شمار میرود منطقی تر است، دوست داریم ببینیم ظاهر و قابلیت های آن به نسبت نسل گذشته چه تغییراتی خواهد داشت و آیا کیفیت قابلیت حذف نویز آن بهتر از قبل خواهد بود یا خیر.

محصولاتی نظیر گلکسی بادز و گلکسی واچ این روزها محبوبیت بیشتری از قبل پیدا کرده اند و به بخش جداناپذیری از گوشی های هوشمند تبدیل شده اند. این روزها شرکت ها هم تلاش می کنند تا قابلیت های جذابی را در نتیجه ارتباطی که بین این محصولات و گوشی های هوشمند برقرار می شود در نظر بگیرند تا کاربران مجبور شوند برای تجربه چیزهای تازه و لذت بخش، به سراغ آن ها بروند. از طرفی دیگر، حذف هندزفری از درون جعبه هم باعث شده تا تقریبا مطمئن شویم امسال، بادزهای تازهی راهی بازار می شوند.

این استراتژی برای اپل خیلی خوب جواب داده و سود هنگفتی را هم به همراه داشته است. قطعا سامسونگ هم به عنوان شرکتی که مو به مو این استراتژی ها را از اپل کپی برداری می کند، باید تمرکز ویژه ای روی این بخش بگذارد و هر سال محصولات بیشتری را راهی بازار کند.

3. گلکسی زد فلیپ 4

گلکسی زد فلیپ 4 شاید مورد انتظارترین محصول سامسونگ باشد که قرار است امسال راهی بازار شود. در حال حاضر گلکسی زد فلیپ 3 با عملکرد بسیار خوبی که از خود به نمایش گذاشته و پیشرفتی که به نسبت نسل گذشته داشته توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و فروش بالایی هم داشته باشد. هرچند یک سری نقاط ضعف هم دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نمایشگر ثانویه کوچک، باتری کم ظرفیت، دوربین های نه چندان قدرتمند و … اشاره کرد.

اگر سامسونگ به همین سیاست خود در زمینه عرضه گوشی ها ادامه دهد، گلکسی زد فلیپ 4 باید در همین ماه آگوست رونمایی شود. انتظاری که داریم این است که تمام مسائل یادشده در بالا یا بیشتر آن ها در کننده تازه برطرف شده باشد. برای مثال طول عمر باتری خیلی مهم است، نمایشگر ثانویه برای محصولی که کاملا بسته می شود کاملا حیاتی است و باید اندازه آن طوری باشد که کاربر بتواند تمام آنچه را که نیاز دارد از بابت آن ها مطلع شود، بدون نیاز به بار کردن گوشی ببیند. درست مثل نمایشگر ثانویه بکار رفته در گلکسی زد فولد که خودش به تنهایی یک گوشی به شمار میرود.

در رابطه با گلکسی زد فلیپ 4 هم خبر زیادی در اختیار نداریم اما بار دیگر یک منبع کره ای دیگر که با نام The Elec شناخته می شود، مدعی شده گوشی بعدی سامسونگ از نوع فلیپ، نمایشگر ثانویه بزرگ تری خواهد داشت. اندازه نمایشگر ثانویه هر سال با مدل تازه بزرگ تر می شده و به همین خاطر انتظار داریم امسال هم همین اتفاق رخ دهد چرا که هنوز آن اندازه ایدئال بدست نیامده است.

با نمایشگر ثانویه بزرگ تر امکان مشاهده اعلانات و برقراری تعامل با گوشی در حالتی که همچنان بسته شده، ساده تر و کاربردی تر است. نمایشگر ثانویه کوچک بزرگ ترین نقطه ضعف گلکسی زد فلیپ بود که دیدیم با زد فلیپ 3 و بزرگ تر شدن چهاربرابری آن، تا چه اندازه به تعداد خواهان این محصول اضافه شد. علاوه بر این ها، انتظار داریم سامسونگ قابلیت های نرم افزاری بیشتری را هم برای تعامل معنادارتر و بهتر با نمایشگر تاشونده در نظر بگیرد که از جمله این قابلیت ها می توان به فلکس مد اشاره کرد.

پتنتی که اخیرا از طریق سامسونگ به ثبت رسیده نشان می دهد این شرکت در حال کار روی محصولی شبیه به زد فلیپ است اما دوربین آن درون یک لولا تعبیه شده و امکان چرخش هم دارد. این پتنت باعث شد حدس و گمان های فراوانی در رابطه با محصول بعدی سامسونگ شکل بگیرد اما بعید به نظر می رسد شرکت کره ای خیلی روی طراحی این محصول تغییر بزرگی ایجاد کند.

نقشه راه عرضه گلکسی زد فلیپ ها تا به امروز به این صورت بوده که مدل اوریجینال در فوریه سال 2020 راهی بازار شد، نسخه 5G آن چند ماه بعد در ماه آگوست در دسترس قرار گرفت، یک سال بعد هم گلکسی زد فلیپ 3 راهی بازار شد. حال اگر برنامه شرکت تغییری نداشته باشد، باید در ماه آگوست امسال شاهد رونمایی از زد فلیپ 4 باشیم و رونمایی از این محصول هم قطعی است.

4. گلکسی زد فولد 4

در حالی که گلکسی زد فلیپ 3 برای افرادی طراحی شده که می خواهند گوشی بسیار کوچکی داشته باشند، گلکسی زد فولد 3 با فلسفه ای کاملا متفاوت و با هدف قرار دادن مخاطبینی متفاوت طراحی و روانه بازار شد. این گوشی هنگامی که باز می شود بیشتر شکل تبلت را به خود می گیرد تا بدین ترتیب مناسب افرادی باشد که می خواهند یک تبلت با خود به همراه داشته باشند اما فضای کافی برای حمل آن در اختیار ندارند. در نتیجه زد فولد را می بندند تا یک گوشی تقریبا 6 اینچی داشته باشند. هنگامی هم که به تبلت نیاز شد، گوشی را باز می کنند تا محصولی 7.6 اینچی روبرویشان قرار داشته باشد.

گلکسی زد فولد 3 به نسبت نسل قبل پیشرفت بی شماری دارد اما از آن طرف یک سری ضعف هایی هست که هنوز باید روی آن کار شود تا به طور کامل برطرف شوند. یکی از بزرگ ترین مسائل این گوشی زمانی است که آن را می بندیم. در این حالت اگرچه اندازه کلی گوشی کاهش پیدا می کند اما آنقدر ضخیم می شود که نمی توان آن را درون جیب قرار داد. بدین ترتیب باز هم از لحاظ حمل و نقل با مشکل روبرو می شویم. البته شرکت کره ای تلاش کرد گلکسی زد فولد 3 را باریک تر از زد فولد 2 طراحی کند اما این تفاوت بسیار ناچیز بوده که امیدواریم با گلکسی زد فولد 4 این مشکل تا حد زیادی حل شود.

درست مانند سه محصول دیگر در این لیست، در رابطه با گلکسی زد فولد 4 هم خبرهای موثق زیادی نشنیده ایم اما با در نظر گرفتن پیشرفتی که شرکت کره ای بین نسل دوم و سوم داشته، می توان انتظار داشت پردازنده ای تازه، تغییرات ظاهری که بیشتر برای بهبود کیفیت ساخت صورت می گیرند، طول عمر باتری بهتر و دوربین های پیشرفته تر، بخش قطعی تغییرات را تشکیل دهند. همچنین عالی خواهد بود اگر سامسونگ قابلیت های نرم افزاری خوبی را برای بهره مندی هرچه بهتر و بیشتر از نمایشگر تاشو در نظر بگیرد.

چیز دیگری که در رابطه این محصول می دانیم این است که احتمالا اندروید 12L در آن به عنوان سیستم عامل پیش فرض ایفای نقش خواهد کرد. سیستم عاملی که همانطور که از نامش پیداست (Large) برای گوشی ها یا محصولاتی به نمایشگر بزرگ طراحی شده است که در این شرایط می توان آن را مناسب تبلت ها و گوشی های تاشو دانست.

نقشه راه عرضه گلکسی زد فولد به این صورت بوده که در سال 2019 اولین نسخه از آن با ایرادات فراوان عرضه شد. در سال 2020 نسخه بهبود یافته آن با همان نام (گلکسی فولد) در دسترس قرار گرفت اما گلکسی زد فولد 2 با بهبودی های فراوان، و بعد از آن گلکسی زد فولد 3 با تغییرات مثبت بیشتر، به ترتیب در ماه آگوست سال 2021 و 2022 در دسترس قرار گرفتند. بدین ترتیب انتظار داریم امسال هم در ماه آگوست شاهد رونمایی از محصول تازه از این نوع باشیم.

5. یک گوشی تاشوی تازه

گوشی های تاشو نظیر گلکسی زد فولد و زد فلیپ همچنان تازه و ایده های نابی محسوب می شوند که بسیاری از شرکت ها حتی جرئت ساخت آن ها را هم به خود نداده اند. اما سامسونگ نه تنها این کار را انجام داده و با پیروزیت هم به جهت خود ادامه می دهد بلکه ساخت مدل های دیگری را هم در سر دارد اما هنوز در رابطه با آن ها خبر قطعی نشنیده ایم. سامسونگ در نمایشگاه CES 2022 فناوری های گوناگونی را مربوط به نمایشگر تاشونده معرفی کرد و اگر شایعات اخیر هم درست باشند، باید انتظار داشته باشیم یکی از آن محصولات در همین سال در قالب یک محصول واقعی راهی بازار شود.

یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری که آن را با نام Ice Universe می شناسیم اخیرا مدعی شده که سامسونگ می خواهد امسال از یک گوشی تاشوی سوم هم با نام رمز الماس رونمایی کند. راس یانگ، مدیرعامل شرکت Supply Chain Consultants هم این موضوع را تایید کرد. هرچند بعدها متوجه شدیم این نام رمز برای پروژه ساخت سری گلکسی S23 در نظر گرفته شده اما احتمال عرضه یک گوشی تاشوی سوم هم بسیار بالاست.

بین تصاویر مفهومی که سامسونگ تا به امروز منتشر کرده، Flex S بیشترین احتمال را برای اینکه در قالب یک محصول راهی بازار شود دارد. این محصول گویا سه نمایشگر دارد که به واسطه دو لولا به هم متصل شده اند اما وقتی تا می شود، درست شبیه به یک گوشی معمولی است. هدف از ساخت محصولی با این پیچیدگی هم این است که کاربر هنگام باز کردن گوشی، محصول بزرگ تری از زد فولد را در اختیار داشته باشد.

به صورت کلی گوشی های تاشو باید شبیه به زد فولد باشند. یعنی محصولات بسیار بزرگی که امکان تبدیل شدن به یک گوشی معمولی را دارند. در این صورت کاری که می توان با آن ها انجام داد هم بیشتر از یک گوشی معمولی خواهد بود. برای مثال زد فلیپ هیچ کار خیلی خاصی را انجام نمی دهد چرا که نمایشگر آن کاملا اندازه یک نمایشگر عادی است. اما برای زد فولد می توان کلی کاربرد خاص در نظر گرفت. قطعا به عنوان یک کاربر که خواهان دیدن فناوری های پیشرفته هستیم، نمی خواهیم تنها وجه تمایز یک گوشی تاشو با گوشی معمولی، امکان تا شدن آن باشد و بس.

در حال حاضر فقط سامسونگ است که می داند چه برنامه ای برای امسال در سر دارد. با این حال با در نظر گرفتن حضور رقبایی نظیر TCL که طراحی منحصر بفرد و خاصی از گوشی تاشو را در سر دارد، اصلا جای تعجب ندارد که شرکت کره ای زودتر اقدام کرده و محصولی را عجیب تر از آنچه که این روزها شاهد هستیم راهی بازار کند. سوا از رقبای قدری که وجود دارند، آمار و ارقام نشان داده گوشی های تاشو حسابی در جلب رضایت کاربران پیروز عمل کرده اند. بنابراین منطقی است اگر باور کنیم گوشی تاشوی سوم هم در راه است.

6. گلکسی S22 فن ادیشن

درست می بینید. گلکسی S22 فن ادیشن یکی از محصولات مورد انتظار سامسونگ برای سال 2022 است و نه 2023. اینکه می بینیم شرکت کره ای مجبور شد گلکسی S21 فن ادیشن را در ژانویه امسال راهی بازار کند دلیل نمی شود فکر کنیم اتفاق خوبی افتاده. اتفاقا این گوشی و مدل استاندارد سری گلکسی S22 کاملا از لحاظ فروش برای یکدیگر مزاحمت ایجاد می کنند چون هر دوی آن ها به عنوان پرچم دار ارزش خرید بالایی دارند.

سامسونگ در ابتدا قرار بود در سال 2021 از گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند. آن هم نه اواخر سال بلکه در تابستان. اما کمبود تراشه و مواردی دیگر سبب شد هر بار تاریخ رونمایی از آن به ماهی دیگر و در نهایت به ژانویه 2022 موکول شود. البته برای بسیاری از کاربران این تغییر در عرضه باعث سردرگمی شده است. به این صورت که نمی دانیم واقعا سامسونگ امسال از این گوشی رونمایی می کند یا خیر اما منطق حکم می کند امسال این اتفاق رخ دهد.

گلکسی S21 فن ادیشن محصول سال گذشته به شمار میرود چرا که پردازنده قدرتمند امسال اسنپدراگون 8 نسل 1 است در حالی که اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده این گوشی فعالیت می کند. سامسونگ اگر قرار باشد از فروش گلکسی S21 فن ادیشن سود کند، تا قبل از تابستان معین می شود. بعد از آن بعید است کسی به سراغ این گوشی برود چرا که گزینه های بسیار بهتری در دسترس قرار خواهند گرفت.

بنابراین عرضه گلکسی S22 فن ادیشن فرصت بسیار مناسبی به شمار میرود تا کاربران قبل از اینکه اپل از سری آیفون 14 رونمایی کند، به یک محصول ارزشمند دسترسی داشته باشند. انتظار می رود امسال گلکسی S22 فن ادیشن باتری بزرگ تری داشته باشد، اما نه از گلکسی S22 بلکه از S21 فن ادیشن. چون همانطور که می دانید، پرچم داران این نسل سامسونگ جز مدل اولترا خیلی شرایط خوبی از لحاظ ظرفیت باتری ندارند.

اگر سامسونگ در این یک بخش گلکسی S22 فن ادیشن را ارتقا دهد، قطعا می توان آن را یکی از ارزشمندترین گوشی های اندرویدی در رده پرچم دارهای اقتصادی به حساب آورد که پتانسیل تبدیل شدن به رقیب جدی آیفون 14 را هم دارند. چون گلکسی S22 هم کوچک است و هم باتری آن اصلا ماندگاری بالایی ندارد. بنابراین به راحتی در مقابل آیفون 14 یا 14 مکس شکست می خورد. استراتژی صحیح سامسونگ در عرضه یک گوشی قدرتمند می تواند اپل را هم به چالش بکشاند.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ ترین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود اما حضور محصولاتی چون گلکسی واچ و گلکسی بادز آن هم با قابلیت هایی که شاهد هستیم باعث شده متوجه شویم شرکت کره ای روی گجت های پوشیدنی هم تمرکز ویژه ای دارد. حال چه برنامه ای امسال برای این محصولات در سر دارد، پرسشی است که فقط خود شرکت می تواند آن را پاسخ دهد. ما تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم ببینیم چه خبرهایی در رابطه با نقشه راه آینده سامسونگ منتشر می شود.

منبع: Cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2126

به "6 محصول هیجان انگیز سامسونگ که انتظار داریم سال 2022 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 محصول هیجان انگیز سامسونگ که انتظار داریم سال 2022 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید