4 دلیل برای انتخاب پکیج دوربین مداربسته وایرلس به جای دوربین پکیج کابلی

به گزارش مسافرت رو، در حال حاضر که در این صفحه هستید، یعنی به خوبی می دانید چرا نیاز به وجود پکیج دوربین مداربسته وایرلس به عنوان یک سیستم نظارتی در محل زندگی و کارتان، این روزها جزو نیازهای اولیه تان به شمار می رود. پس از این مقدمه چینی ها می گذریم و به مقوله انتخاب می پردازیم.

4 دلیل برای انتخاب پکیج دوربین مداربسته وایرلس به جای دوربین پکیج کابلی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

سیستم های نظارت تصویری به سه دسته تقسیم می شوند:

  • پکیج سیستم های نظارتی کابلی آنالوگ
  • پکیج سیستم های نظارتی کابلی تحت شبکه
  • پکیج سیستم های نظارتی بیسیم تحت شبکه

سیستم های آنالوگ که تکلیفشان مشخص است. هر دوربین خودش مستقیما باید به دستگاه ضبط متصل شود که این خودش دردسر بزرگی ست. مسائل دیگری هم دارند که سرتان را درد نمی آورم. همین مقدار بدانید که در همه جای دنیا، این سیستم ها منسوخ شده اند و مشتریان از خرید آنها فرار می کنند کافی ست.

بنابراین تاکید می کنم که نزدیک این سیستم های آنالوگ هم نشوید که چیزی جز پشیمانی برایتان نخواهد ماند.

چرا تحت شبکه ها بهترند؟!

پکیج دوربین های تحت شبکه پوشش دهی بیشتری می توانند داشته باشند. دوربین های بیشتری در سیستم نظارتی قرار می گیرند. کیفیت تصویر بهتر با قدرت تصویر فریم بر ثانیه بیشتری را در اختیار شما می گذارند. بنابراین جزئیات بیشتری را می توانید ببنید. مخصوصا اگر جایی دوربین ها را نصب کرده باشید که بخواهید حرکات را زیر نظر بگیرید. هزینه های تهیه، نصب و راه اندازی سخت افزاری کمتری دارند. داده ها هم در این نوع دوربین ها رمزنگاری می شوند. بنابراین احتمال هک شدن اطلاعات نظارتی شما بسیار بسیار بسیار کمتر است! از طرفی در دوربین های مبتنی بر شبکه، شما هر زمانی که بخواهید می توانید بر اساس نیازتان دوربین به مجموعه نظارتی خود اضافه کنید.

چرا پکیج دوربین بیسیم از نوع کابلی تحت شبکه بهتر است؟!

سیستم های نظارت تصویری کابلی این روزها کمتر محبوب هستند. ایرادات و مسائل جدی ای دارند که سیستم های نظارتی بیسیم با هدف بر طرف کردن آنها به بازار آمده اند. الحق والانصاف که خوب هم این مسائل را حل کرده اند. در زیر این مسائل را با هم بررسی می کنیم:

  • مثلا فرض کنید که می خواهید محیط خارجی ویلای خود را مجهز به سیستم نظارتی کنید. دور تا دور ویلا را کابل و داکت می کشید؟! علاوه بر اینکه چهره محیطی ویلای خود را مخدوش خواهید کرد، هزینه ای در حدود 20 میلیون تومان باید فقط برای کابل کشی پرداخت کنید. این در حالی ست که ممکن است کل دوربین ها و دستگاه ضبط NVR برایتان بیشتر از 5 میلیون تومان آب نخورده باشد! در سیستم های بیسیم، شما فقط هزینه خرید پکیج دوربین مداربسته خود را می پردازید. هزینه کابل کشی، داکت، نصب و راه اندازی و ... در این سیستم ها فقط افسانه است.
  • وقتی به سمت دوربین های کابلی می روید، باید شبکه و مدیریت شبکه بلد باشید. در غیر اینصورت، برای نصب و راه اندازی نرم افزاری آنها، باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. علاوه بر آن باید برای نگهداری از شبکه و حل مشکل خرابی های احتمالی، قراردادی به صورت ماهانه با یک کاردان ببیندید. خلاصه مطلب اینکه هر ماه باید مبلغی برای نگهداری از شبکه کنار بگذارید و تا روزی که آن دوربین ها در محل شما نصب هستند، باید این هزینه را پرداخت کنید. در دوربین های بیسیم تحت شبکه، مدیریت اتصال ها به صورت اتوماتیک در شبکه Wi-Fi انجام می شود. چیزی برای نگهداری وجود ندارد که بخواهید برای آن هزینه کنید.
  • در سیستم های کابلی، همان اول باید تصمیمتان را بگیرید. اینکه چند دوربین داشته باشید. دوربین ها دقیقا کجا باید نصب باشند. نوع دوربین ها دقیقا چه باید باشند و ... . اضافه کردن یا تغییر دادن نوع و جای دوربین ها در سیستم های کابلی، هزینه ها و دردسرهای عجیبی دارد. جا دادن یک فیل در فولکس، بسیار راحت تر از تغییر ساختاری در سیستم های نظارت تصویری کابلی ست. سیستم های بیسیم را هر طور که می خواهید تغییر دهید. نه خبری از هزینه است نه دردسر. به سرعت هم راه اندازی می شوند.
  • شما تمام این سیستم نظارتی را راه می اندازید تا بتوانید از راه دور و روی گوشی موبایلتان، روی محل مورد نظر، هر وقت که اراده کردید نظارت کنید. دوربین های مداربسته کابلی چون بسیار وابسته به IP هستند، تداخلات خارجی اطلاعات IP، بسیار ساده می تواند نظارت از راه دور شما را دچار اختلال کند. تجربه شخصی من این بود که در 50 درصد موارد می توانستم از راه دور محل مورد نظرم را ببینم. یا برای حل این مشکل باید به محل مراجعه می کردم و شرایط شبکه را بررسی می کردم یا باید موضوع را به زمان واگذار می کردم که این تداخل رنج IP برطرف شود. اما در دوربین های مداربسته بسته بیسیم در مقیاس متوسط، اصطلاحا همه چیز Obtainable است. یعنی شما علاوه براین که برای نظارت از راه دور نیاز به IP ثابت ندارید، حتی مسئله ای هم در خصوص تداخلات رنج IP نخواهید داشت. چون اصلا تداخلی بوجود نخواهد آمد.

در مجموع، مهم ترین نقطه ضعف سیستم های نظارتی کابلی، موضوع کابل کشی، نصب و راه اندازی، نگهداری و تغییر ساختار است. البته این سیستم های کابلی برای شرکت ها و فضاهای بزرگ بسیار ایده آل ترند. چون سیستم های بیسیم در فضاهای بسیار بزرگ ممکن از دچار تداخل امواج شوند. به اضافه اینکه در شرکت های بزرگ، حتمی کارشناس شبکه ای وجود دارد که بتواند از این تجهیزات هم نگهداری کند. اما در مقیاس های کوچکتر، شما نیاز به یک راه حل پرتابل دارید که دوربین های مداربسته بیسیم این نیاز را به ساده ترین روش ممکن برای شما برطرف کرده اند.

قیمت خرید پکیج دوربین مداربسته، چه کابلی و چه بیسیم هم تفاوت چندانی ندارد. این به شرطی ست که هزینه کابل کشی و نصب و نگهداری را به هزینه های نوع کابلی محصول مورد نظر اضافه نکنید!

چه دوربین بیسیمی بخریم؟!

هیچ خریدی، لذتبخش تر و راحت از خرید پکیج نیست. چون همه چیز آماده است و اصطلاحا همه اجزا با هم سِت شده اند. اینکه دوربین را جدا بخرید و دستگاه NVR را جدا، در نهایت شاید خروجی مناسبی را به شما ارائه ندهد؛ مگر اینکه بسیار در امر انتخاب و کار خود متبهر باشید.

چند برند محبوب در دنیا وجود دارند که محصولات نظارتی بیسیم خود را به صورت پکیج هم ارائه می کنند. یعنی شما کیت دوربین مداربسته را خریداری می کنید. دو برند Foscam و Longse، علاوه بر ویژگی های شگفت انگیزی که در حوزه هوش مصنوعی روی محصولات خود سوار کرده اند، پکیج های کاملی را هم در اختیار مشتریانشان قرار داده اند. در این حد که شما حتی نیاز به خرید پیچ و رول پلاک اضافی برای نصب دوربین ها ندارید.

وقتی پکیج دوربین مداربسته بیسیم Foscam و یا Longse را می خرید، در اصل کیت نظارت تصویری ای خریده اید که کمتر از 15 دقیقه برای نصب و کمتری 1 دقیقه برای راه اندازی و دریافت تصاویر روی گوشی تلفن همراه خود وقت خواهید گذاشت.

خدمات پشتیبانی بی نظیری را هم می توانید از کننده رسمی این شرکت در ایران دریافت کنید. کارشناسان فنی شرکت دوردیدتک همواره آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شما در خصوص محصولات خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1417

به "4 دلیل برای انتخاب پکیج دوربین مداربسته وایرلس به جای دوربین پکیج کابلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دلیل برای انتخاب پکیج دوربین مداربسته وایرلس به جای دوربین پکیج کابلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید