یونان همچنان کشور بحران زده منطقه یورو باقی خواهد ماند

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: کمیسیون اروپایی در گزارشی درباره برآورده نشدن اهداف پیش بینی شده درباره کاهش بدهی های آتن هشدار داده و توضیح داد که یونان همچنان کشور بحران زده منطقه یورو باقی می ماند.

یونان همچنان کشور بحران زده منطقه یورو باقی خواهد ماند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه کمیسیون اروپایی در گزارشی که روز گذشته (آدینه) در بروکسل منتشر شد درباره برآورده نشدن اهداف مد نظر وام دهندگان بین المللی به یونان مبنی بر کاهش بدهی های این کشور هشدار داد.

کمیسیون اروپایی این انتقاد را به یونان وارد می نماید که در مقایسه با اهداف سال 2012 وضعیت بدتری دارد. به این ترتیب آتن در سال های آینده بدهی های خود را در مقایسه با بازده اقتصادی نمی تواند به یک سطح قابل قبولی برساند. بنابراین این احتمال بالا می رود که این کشور بحران زده منطقه یورو به یاری های دیگری برای بازپرداخت بدهی هایش احتیاج داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تا سال 2020 بدهی های یونان به 125 درصد فراوری ناخالص ملی این کشور کاهش یافته و تا سال 2022 به 112 درصد می رسد. این در حالی است که برای سال 2022 بدهی کمتر از 110 درصد برای یونان در نظر گرفته شده بود.

وزرای اقتصادی منطقه یورو در حال حاضر بدهی های پایین تر و دوران بازپرداخت طولانی تر برای این بدهی ها را برای یونان در نظر گرفته اند.

یونان از سال 2010 از از وام دهندگان بین المللی دو بسته نجات به مبلغ حدود 240 میلیارد یورو را دریافت نموده است. این بسته نجات در انتها سال به اتمام می رسد.

در گزارش کمیسیون اروپایی از یونان درخواست شده است که اصلاحات ضروری در سازمان ها، سیستم سلامت و صندوق های بازنشستگی را در پیش گرفته و در این راستا کوتاهی نکند.

بروکسل توضیح داد: این لازم است که برنامه های اصلاحی در نظر گرفته شده کاملا اجرایی گردد تا باقی مانده حفره های بودجه ای پر گردد.

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی یونان یک شکاف بودجه ای 5.5 میلیارد یورویی را تا ماه می 2015دارد که این را می تواند با بسته نجات موجود و تداوم اقدامات و سیاست های اقتصادی آتن پر کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 384

به "یونان همچنان کشور بحران زده منطقه یورو باقی خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان همچنان کشور بحران زده منطقه یورو باقی خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید