نشست فوری کابینه انگلیس در مورد تبعات خروج یونان از منطقه یورو

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: در حالی که مخالفت دولت جدید یونان با اجرای سیاست های ریاضتی، احتمال خروج این کشور از منطقه یورو را افزایش داده، کابینه انگلیس نشست فوری را برای آنالیز تبعات خروج یونان از منطقه پولی یورو برگزار نموده است.

نشست فوری کابینه انگلیس در مورد تبعات خروج یونان از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، احتمال خروج یونان از منطقه پولی یورو افزایش یافته است. ولی بعضی شرکت کنندگان در نشست کابینه انگلیس از جمله نیک مک پرسون رئیس خزانه داری همچنان بر این باورند که یونان، می تواند برای ادامه حضور در منطقه یورو با رهبران اتحادیه اروپا به توافق برسد.

مقام های رسمی انگلیس بر این باورند که خروج یونان از منطقه یورو، موجب از دست رفتن پس اندازهای مردم و رشد فزاینده نرخ تورم و کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور خواهد شد. شرکت های یونانی نیز با مسائل مالی زیادی روبرو خواهند شد و حذف یورو و معرفی مجدد دراخما پول ملی یونان، بانک ها و شرکت های انگلیسی را با مسائل جدی روبرو خواهد نمود.

اگر غیر از یونان، سایر کشورهای اروپایی که مالی ضعیف دارند، از آتن تبعیت نموده و از منطقه یورو خارج شوند، این مساله تاثیرات منفی به مراتب بدتری بر اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

خبر دیگر از تحولات یونان اینکه، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر این کشور ابراز اطمینان کرد که دولت یونان با شرکای اروپایی خود طی روزهای آینده به توافق نهایی خواهد رسید.

وی پس از دیدار با ورنر فایمن صدر اعظم اتریش در شهر وین، توضیح داد که یونان مطمئن است که با شرکای اروپایی خود طی روزهای آینده به توافق نهایی دست خواهد یافت.

اعتبار برنامه نجات مالی یونان 28 فوریه یعنی 19 روز دیگر به خاتمه خواهد رسید ولی دولت جدید یونان اعلام نموده است که حاضر نیست سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی را اجرا کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 406

به "نشست فوری کابینه انگلیس در مورد تبعات خروج یونان از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوری کابینه انگلیس در مورد تبعات خروج یونان از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید