یونانی ها نسبت به زمان آغاز بحران 40 درصد فقیرتر شده اند

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: اداره آمار یونان در گزارشی توضیح داد یونانی ها در سایه بحران مالی سخت و سیاست های ریاضتی، نسبت به زمان آغاز بحران 40 درصد فقیر تر شده اند.

یونانی ها نسبت به زمان آغاز بحران 40 درصد فقیرتر شده اند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه هندلز بلات آلمان در گزارشی نوشت: به دلیل بحران مالی سخت واقدامات ریاضتی سختگیرانه ای که دولت در پیش گرفته است، یونانی ها امروز تقریبا چهل درصد فقیر تر از پنج سال پیش شده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از طرف اداره آمار و کار یونان(الستات) درآمد موجود یونانی ها در سه ماهه دوم امسال حدود 29.5 درصد زیر سطح همین دوره زمانی در سال 2008 بوده است. اگر تورم ایجاد شده در این دوره را هم در نظر بگیریم می بینیم که یونانی ها امروز چهل درصد فقیر تر شده اند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: به دلیل اینکه دولت یونان همیشه در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته است، مرتبا هزینه ها را کاهش داده و مالیاتها را افزایش می دهد تا بتواند کمکهای میلیاردی بین المللی را دریافت کند.

در چهار سال گذشته خدمات اجتماعی حدود 26 درصد در این کشور کاهش داشته است و این مسئله فشارها روی مصرف کنندگان را افزایش داده است. فراوری ناخالص داخلی نیز در امسال حدود چهار درصد کاهش داشته است. به این ترتیب این کشور عضو منطقه یورو از سال 2008 تقریبا یک چهارم بازده مالی خود را از دست داده است وتازه در سال 2014 یک رشد مالی بسیار اندک برای این کشور پیش بینی می گردد.

کمیسیون اتحادیه اروپا از یونان درخواست می نماید که به طور مداوم اصلاحات ساختاری را در پیش گرفته و بهره وری بخش اداری را افزایش دهد، چرا که هر دوی این ها پیش شرط ها برای برگشت به رشد مالی هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 377

به "یونانی ها نسبت به زمان آغاز بحران 40 درصد فقیرتر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونانی ها نسبت به زمان آغاز بحران 40 درصد فقیرتر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید