حقایقی جالب درباره ایتالیا

به گزارش مسافرت رو، ایتالیا سرزمین تاریخ و شعر و هنر است. هیچ کسی نیست که در سفر به ایتالیا مجذوب زیبایی ها و معماری باشکوه آن نشود. در این مقاله با حقایقی جالب درباره این کشور دیدنی و بی نظیر آشنا می شویم؛ نکاتی درباره فرهنگ، غذا، معماری و هنر ایتالیا. با خبرنگاران همراه باشید.

حقایقی جالب درباره ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا کشور زیبا و بی نظیری است. زبان و فرهنگ منحصر به فرد و تاریخی غنی دارد. آثار معماری به جا مانده از گذشته، نشانه خوبی از قدمت و شکوه این سرزمین زیبا است.

در ادامه با حقایقی جالب درباره این کشور دیدنی آشنا می شویم که شما را شگفت زده خواهد نمود.

با فهمیدن این حقایق، قطعا به مطالعه بیشتر درباره فرهنگ و تاریخ ایتالیا علاقه مند می شوید و برای سفری به یادماندنی به این کشور دیدنی، برنامه ریزی خواهید کرد.

نام ایتالیا به معنای سرزمین گاوها است که تاریخچه جالبی دارد. قبایل جنوبی ایتالیا، گاو نر را نماد خود می دانستند. نام ایتالیا نیز از همین جا نشات گرفته است.

کشور ایتالیا بیشترین آمار شاهکارهای معماری را در جهان در اختیار دارد. آثار باشکوهی که چشم هر بیننده را خیره می نماید و گردشگران زیادی را به ایتالیا می کشاند.

همه شما حتما پینوکیو را به یاد دارید. عروسکی چوبی که هر وقت دروغ می گفت بینی اش بلند تر می شد. نویسنده این داستان، کارلو کلودی، ایتالیایی است.

دو کشور مستقل، درون مرزهای ایتالیا وجود دارد. یکی واتیکان و دیگری جمهوری سن مارینو. برای آشنایی با کشور کوچک سن مارینو به این مقاله مراجعه کنید:

مقاله مرتبط

سفر به سه کشور ناشناخته اروپایی؛ قسمت سوم: سن مارینو

ایتالیا بیشتر از هر کشور اروپایی دیگر آتش فشان دارد، چرا که شبه جزیره ایتالیا روی خط گسل واقع شده است.

نام خانوادگی ایتالیایی ها مشخصه ای دارد که با یاری آن می توان فهمید که فرد مورد نظر از شمال ایتالیا است یا از جنوب. نام اهالی شمالی ایتالیا اکثرا به حرف i و نام اهالی جنوب ایتالیا معمولا به حرف o ختم می شود.

صنعت سفر و گردشگری ایتالیا نقشی مهم در اقتصاد این کشور بازی می نماید و بیش از 63 درصد درآمد ملی ایتالیا از این صنعت تامین می شود.

گشت و گذار و قدم زدن در خیابان ها یکی از سرگرمی های مورد علاقه ایتالیایی ها است. آنها هنگام غروب و بعداز ظهر سری به خیابان های اطراف می زنند و در حین قدم زدن با هم درباره مسائل مختلف صحبت می نمایند.

نزدیک به 85 درصد جمعیت ایتالیا، کاتولیک هستند. 25 درصد بقیه را یهودیان، مسلمانان و پروتستان ها تشکیل می دهند.

ایتالیا طعم لذیذ بستنی و پای های میوه ای را به سراسر جهان معرفی نموده است.

حقایقی جالب درباره فرهنگ و تاریخ ایتالیا

تاریخ ایتالیا جنبش های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مختلفی را به چشم دیده است؛ جنبش هایی نظیر رنسانس، باروک و...

در ادامه با حقایقی درباره فرهنگ و تاریخ ایتالیا و چهره های سرشناس آن آشنا می شویم.

سکونت بشر در شبه جزیره ایتالیا به دوران پارینه سنگی یعنی 2 میلیون سال پیش باز می شود. حفاری های باستان شناسی در این منطقه، این حقیقت را اثبات می نماید.

مستعمره های یونانی در سواحل سیسیلی و جنوب ایتالیا، در قرن های هفتم و هشتم قبل از میلاد ایجاد شده اند.

ایالت های مستقل ایتالیا بین سال های 1000 تا 1400 میلادی شکل گرفته اند. ناپلئون بناپارت در سال 1804 بر ایتالیا تسلط یافت و خود را پادشاه آن نامید.

امپراتوری ایتالیا در سال 1861 به رهبری جوزپه گاریبالدی تاسیس شد. در همان سال ویکتور امانوئل دوم تاج پادشاهی ایتالیا را بر سر گذاشت.

در سال 1915 ایتالیا در جنگ جهانی اول شرکت داشت و جزء متفقین بود.

بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست ایتالیا در سال 1922 به عنوان چهلمین نخست وزیر این کشور انتخاب شد و در سال 1925 حکومت دیکتاتوری را رواج داد.

در سال 1936، موسولینی و آدولف هیتلر، پیمان اتحاد امضاء کردند و اتحاد بین آلمان و ایتالیا شکل گرفت.

پس از ترور موسولینی و انتها جنگ جهانی دوم در سال 1945، رژیم سلطنتی در ایتالیا منسوخ شد و در سال 1946 یک دولت جمهوری تشکیل شد.

دوره رنسانس در قرن های پانزدهم و شانزدهم میلادی، دوره ای طلایی برای دستاوردهای فرهنگی ایتالیا محسوب می شود. در این مدت، ایتالیا هنرمندان و نویسندگان متعددی را به جهان معرفی کرد. افرادی از جمله Petrarca، جووانی بوکاچیو، رافائل، ساندرو بوتیچلی، لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، تی شن، برونلسکی و سایر هنرمندان و نویسندگان بزرگ.

آثار مشهور و بزرگی از هنر ایتالیا از جمله آفرینش آدم، فرسکوی معروف میکل آنژ و مونالیزا اثر داوینچی در این دوران طلایی فرهنگ و هنر ایتالیا، خلق شده اند.

ایتالیا سه بار میزبان مسابقات المپیک بوده است.

ایتالیا جزء کشورهای صاحب نام در صنعت مد است. طراحان برتر مد نظیر آرمانی، گوچی، پرادا و ورساچه از ایتالیا برخاسته اند.

برترین سازندگان خودروهای سوپر اسپرت، ایتالیایی هستند.

ایتالیا یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا است.

از بالا، نقشه ایتالیا شبیه یک چکمه به نظر می رسد.

موزه بین المللی عروسک در سیسیل، نزدیک به 6000 عروسک را به نمایش گذاشته است.

اپرا، هنری است که از ایتالیا شروع شده است.

بر طبق افسانه های موجود، رموس و رمولوس، دو برادر بنیان گذار شهر رم، توسط یک ماده گرگ در داخل غار پرورش یافته اند. گرگ کاپیتول، تندیسی از این ماده گرگ در حال شیر دادن به این دو برادر دوقلو است. این تندیس اکنون در موزه کاپیتول شهر رم نگهداری می شود.

ایتالیا در میان تمام کشورهای اروپایی، کمترین میزان زاد و ولد را دارد. این نکته با وجود بزرگ بودن خانواده های ایتالیایی، عجیب است.

سن امید به زندگی در ایتالیا از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است.

حقایقی جالب درباره غذاهای ایتالیایی

وقتی صحبت از آشپزی ایتالیایی می شود، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، تصاویر اشتها برانگیز پیتزاهای پر از پنیر و انواع و اقسام پاستاهای طعم دار است. در ادامه با نکاتی جالب درباره آشپزی ایتالیایی آشنا می شویم.

یک فنجان اسپاگتی پخته، 200 کالری و 40 گرم کربوهیدرات دارد و میزان کلسترول آن صفر است.

پاستا در سراسر جهان در 600 شکل متفاوت فراوری می شود.

ایتالیایی ها ترجیح می دهند که غذای تازه بخورند. اکثر آنها اصلا از غذاهای نیمه آماده که در مایکروویو گرم می شوند، استفاده نمی نمایند.

غذای ایتالیایی ها معمولا مفصل است. به ندرت خواهید دید که یک ایتالیایی برای وعده ناهار ساندویچ بخورد. به علاوه، ایتالیایی ها دوست دارند غذا را با صبر و حوصله بخورند و از طعم آن لذت ببرند.

در شمال ایتالیا اکثر غذاها با گوشت و محصولات دریایی تهیه می شوند، در حالی که در جنوب ایتالیا گوجه فرنگی یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی اکثر غذاها است.

آشپزی با روغن زیتون در ایتالیا بسیار رواج دارد. همه ما از فواید روغن زیتون مطلع هستیم. شاید یکی از دلایل شادابی و سرزندگی ایتالیایی ها استفاده از روغن زیتون باشد.

هر ایتالیایی در سال تقریبا 28 کیلو پاستا مصرف می نماید.

ریشه اصلی پیتزا به ناپل ایتالیا باز می شود.

صحبت درباره این کشور زیبا تمامی ندارد؛ کشوری بی نظیر با فرهنگی غنی و باشکوه و چشم اندازهایی نفس گیر و خیره نماینده.

ایتالیا مقصد شماره یک بسیاری از گردشگران است؛ کسانی که به دنبال فرصتی می گردند تا کمی از زندگی روزمره فاصله گرفته و زمانی را به دیدن جهانی اطراف بگذرانند.

منبع: کجارو / buzzle.com
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 609

به "حقایقی جالب درباره ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید